Dziwne zachowanie ukł. chłodzenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

Dziwne zachowanie ukł. chłodzenia

Post autor: Bordos » pt maja 25, 2007 23:39

Od roku miałem w aucie problem z ciśnieniem w układzie chłodzenia. We wrzesniu 2006 miałem zmienianą uszczelkę pod głowicą - to się trochę zmniejszyło, ale nadal węże były prawie jak opony...

Temperatura rosła wtedy dosyc wolno zawsze ( niezależnie czy w rano czy np. po krótkim postoju).

Dwa tygodnie temu, udało mi się tanio od golfa 3 kupic zbiornik wyrównawczy (mój był tak zakamieniony, ze nic widac nie było ile jest płynu ) i przy okazji kruciec ten od nagrzewnicy metalowy założyłem - i problem z ciśnieniem znikł - węże nie są jak opony - troszkę twardnieją - ale zawsze da się je bez duzego wysiłku ścisnac:)

Ale teraz auto zachowuje się dziwnie - rano po zapaleniu, temperaturka rośnie trochę szybciej niz wczesniej. Ale jadac, jest na pierwszej kresce (tej grubej białej) a gdy przystane i stoji na luzie bez jazdy, szybko rośnie do połowy gdzie sie włącza wentylator. Jak znowu pojade - to po chwili spada na 1 kreske:/.

Z tego co wiem, to wskazówka powinna ciagle stac na środku.

Termostat sprawdzałem - grzejąc auto na postoju - i do pewnego momentu dolny wąz chłodnicy jest zimny - potem przy temp blisko 100 C, (dokładnie nie powiem, bo mierzyłem ekperymentalnym termometrem zrobionym na uczelni - ale 100 nie przekracza bo nie gotuje sie) i dolny wąz robi się ciepły - czyli termostat się otwiera.

Co może byc jeszcze nie tak ?



Awatar użytkownika
15XI80
lazy driver
lazy driver
Posty: 322
Rejestracja: wt mar 22, 2005 14:43
Lokalizacja: opolszczyzna
Kontakt:

Post autor: 15XI80 » sob maja 26, 2007 08:32

Bordos pisze:ale 100 nie przekracza bo nie gotuje sie) i dolny wąz robi się ciepły - czyli termostat się otwiera
W zamknietym ukladzie cisnieniowym temperaturwa wrzenia jest wyzsza, okolo 120 stopni



Awatar użytkownika
tuha
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: śr lis 29, 2006 22:49
Lokalizacja: KielCe
Kontakt:

Post autor: tuha » sob maja 26, 2007 08:56

sprawdzales jak uszczelka pod glowica?moze przez to wariuje uklad chlodzenia....oby nie...


jak nie jak tak
0,9 turbo boost:)
[img]http://images13.fotosik.pl/62/9447bd1f4a9bcf7cmed.jpg[/img]

Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » sob maja 26, 2007 14:59

Bordos, to normalne że na postoju ci się auto szybciej zagrzeje.w czasie jazdy płyn chłodzi sie powietrzem przelatujacym przez chłodnice a na postoju nie.u mnie normalnie wskazówka nawet nie przekracza połowy wskaźnika chyba że jade dłuższą chwile ok 160-170 w goracy dzień to wtedy sie coś ruszy.


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

Post autor: Bordos » sob maja 26, 2007 17:49

dawid018 pisze:Bordos, to normalne że na postoju ci się auto szybciej zagrzeje.w czasie jazdy płyn chłodzi sie powietrzem przelatujacym przez chłodnice a na postoju nie.u mnie normalnie wskazówka nawet nie przekracza połowy wskaźnika chyba że jade dłuższą chwile ok 160-170 w goracy dzień to wtedy sie coś ruszy.
No to masz identycznie jak ja:)



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob maja 26, 2007 18:03

No to macie coś chłopaki spartolone :PP bo powinna stać w połowie przy normalnej jezdzi !!!
A tak ciepło jak jest teraz to i sie moze lekko wychylać ....
Jak jak przycisne mojemu to od razu to widze na wskazówce bo od razu sie troche wychyla w prawo :)



Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Post autor: Giugiaro1 » sob maja 26, 2007 20:11

U mnie wskazówka jest wychylona lekko na prawo, kawałek za kontrolke, kiedy auto się rozgrzeje. Problemów z układem chłodzenia nie ma. Ogrzewanie bardzo dobrze grzeje, jeszcze w żadnym aucie takiego nie spotkałem.



M.P.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn lut 26, 2007 00:01
Lokalizacja: świdwin
Kontakt:

Post autor: M.P. » sob maja 26, 2007 20:33

U mnie jest troche inny problem szlag trafił termostat a że była niedziela to go wyciągnełem całkiem śmigam tak tydzień i musze codziennie dolewac wody(jak załoze termostat zaleje płyn) nawet pół zbiorniczka ,i teraz mam pytanie czy woda tak szybko odparowuje ???? a sprawdziłem czy nie ma jej w oleju jest ok. ??????


Lepiej powoli jechać niż szybko iść

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob maja 26, 2007 20:35

M.P. pisze:U mnie jest troche inny problem szlag trafił termostat a że była niedziela to go wyciągnełem całkiem śmigam tak tydzień i musze codziennie dolewac wody(jak załoze termostat zaleje płyn) nawet pół zbiorniczka ,i teraz mam pytanie czy woda tak szybko odparowuje ???? a sprawdziłem czy nie ma jej w oleju jest ok. ??????
gdzies ci ucieka. krocce podejrzane


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

M.P.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn lut 26, 2007 00:01
Lokalizacja: świdwin
Kontakt:

Post autor: M.P. » sob maja 26, 2007 20:51

no właśnie nie sprawdzałem już różnie grzałem go na maxa i nic nawt kropelki swieciłem lampami na zimno na ciepło codzienna kontrola po wyjeździe z garażu i nic a rano codziennie około 1 literka musze dolac


Lepiej powoli jechać niż szybko iść

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » sob maja 26, 2007 21:08

U mnie też wariuje temperatura ale to raczej czujnik albo zegar bo czujnik już raz wymieniałem
w upalne dni temperatura dochodzi do 110 stopni i wtedy załącza sie wentylator
płyn się nie gotuje nawet po długiej trasie podczas jazdy po miescie pokazuje różnie raz 80 raz równo na połowie czyli 90 a raz ok 100 termostat działa silnik się nie przegrzewa ale to nie wkurza stawiam na zegar bo czujnik wymieniłem poprzedni pokazywał maksymalnie 70-80 stopni poza tym nawet jak jest bardzo gorący zawsze po uruchomieniu dogrzewa mi przez jakiś czas świece a za to podobno też odpowiedzialny jest czujnik temperatury wody


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » sob maja 26, 2007 22:46

To_mas pisze:No to macie coś chłopaki spartolone :P P bo powinna stać w połowie przy normalnej jezdzi !!!
mi sie wydaje ze jest wszystko ok.mam tak od 2 lat i nic sie nie dzieje.auto sie normalnie zagrzewa.zima grzeje jak poj**^%&$.płyn nie ubywa.nic z tym nie robie bo wg mnie jest dobrze.


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » ndz maja 27, 2007 08:14

Bordos, aby wyeliminować uszczelkę odpal auto, nalej do pełna płynu do zbiorniczka tak aby powstała równa powierzchnia przy wlewie i czekaj i patrz czy co jakiś czas nie pokazują się pęcherzyki powietrza jak tak to coś już się dzieje.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

Post autor: Bordos » ndz maja 27, 2007 14:18

vw_vandal pisze:Bordos, aby wyeliminować uszczelkę odpal auto, nalej do pełna płynu do zbiorniczka tak aby powstała równa powierzchnia przy wlewie i czekaj i patrz czy co jakiś czas nie pokazują się pęcherzyki powietrza jak tak to coś już się dzieje.
Znam ten sposób - i nic się nie dzieje, bo odpowietrzeniu, są tylko zmarszczki wywołane tym, że wszystko drży - ale bąbelków nie ma - niezaleznie czy się dodaje gazu czy nie:)

Wiec pewnie jest ok:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 174 gości