Demontaż turbiny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

MADMAXOG
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 10:38
Lokalizacja: chojna- zachodniopom.

Demontaż turbiny

Post autor: MADMAXOG » czw maja 17, 2007 08:43

Witam! Czy demontował ktoś z was turbinę z 1.6TD w MK2? Pytanie może dziwne ,bo jak swoją wymontowywałem to wyciągałem silnik z cały ustrojstwem na dół. Wydaje mi się że ciężko się dostać do śrub tych skośnych, które trzymają kolektor do turba. Może jest jakiś łatwiejszy sposób na jej wyciągnięcie niż opuszczanie silnika, bo padł mnie podnośnik, a na kanale to szkoda się męczyć.
Pozdro madmaxog!
Ostatnio zmieniony czw maja 17, 2007 11:47 przez MADMAXOG, łącznie zmieniany 1 raz.



wynalazek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr mar 15, 2006 14:55
Lokalizacja: mikstat

Post autor: wynalazek » czw maja 17, 2007 09:28

Ja u siebie jak wymontowywalem turbo to nie wyjmowalem silnika mialem ta lamany klucz.fakt ze nie ma tam latwego dojscia ale dalem rade bez wyjmowania sinika.tak orzy okazji jak bedziesz przykrecal turbo to kup sobie taki specjalny klej do srub bo u mnie po wymianie poodkrecaly sie sruby .pozdro



MADMAXOG
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 10:38
Lokalizacja: chojna- zachodniopom.

Post autor: MADMAXOG » czw maja 17, 2007 10:04

A może lepiej zdjąć kolektor ssący i potem wydechowy razem z turbiną?


1.6TD JR+IC+k24 1.2bar/3.500obr/min

djozi21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn gru 25, 2006 17:15
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: djozi21 » czw maja 17, 2007 10:33

niema potrzeby wyciągać silnika czy odkręcać kolektory , wyciągałem w mk2 kilka razy i niebyło problemu do tych 4 śrub najlepiej jest dojśc od dołu ale nawet od góry da sie to zrobic tylko troszkę gimnastyki i a ja urzywałem klucza oczkowego 12 kątnego wygiętego, tylko najbardziej mnie denerwowało zamontowanie powrotu oleju z turbiny w mojej było przykręcane od spodu na 2 śrubki na kluczyk 10, ale to zalezy od modelu turbinki.



MADMAXOG
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 10:38
Lokalizacja: chojna- zachodniopom.

Post autor: MADMAXOG » czw maja 17, 2007 10:40

Dzięki! Te dwie śrubki od powrotu oleju faktycznie źle się przykręca (nawet na wyciągniętym silniku)- krótki przewód , ale ja założyłem śruby imbusowe i jest troszke lepsze dojście by nimi kręcić.


1.6TD JR+IC+k24 1.2bar/3.500obr/min

Awatar użytkownika
gutzio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: śr lis 10, 2004 22:33
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: gutzio » pt maja 25, 2007 00:20

ja u siebie z kanalu to robilem faktycznie te 4 sroby to troche kaszna

a co do splywu oleju to ja go montowalem na wymontowanej torbosprzezarce i zakladalem razem z nim. Turbine wciskalem z gory ale nie wiem czy w golfie da rade .. u mnie w passacie tak sie dalo...

podrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 188 gości