zmieniajace sie wolne obroty

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

topik22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt lut 27, 2007 11:32
Lokalizacja: Gdańsk-Kolbudy

zmieniajace sie wolne obroty

Post autor: topik22 » śr maja 23, 2007 08:55

Witam, wczoraj pobawilem sie troszke pompa wtryskowa i jej srubkami, tak, ze najpierw zwiekszylem obroty wkrecajac srube na dzwigni od gazu a potem zmniejszylem je sruba od wolnych obrotow. po tym zabiegu auto ma krotszy skok pedalu gazu i odczuwalnie szybciej przyspiesza lecz zauwazylem ze jest bardziej podatne na obciążenia alternatora(np gdy wlacze wszystkie odbiorniki elektryczne to obroty bardziej spadaja niz poprzednio) oraz w zakretach tez sie zmieniaja: w lewo rosna a w prawo maleją . nie wiem o co chodzi ale ma to napewno zwiazek ze wspomaganiem i jego obciazeniem w trakcie skrecania. czy ktos ma jakies pojecie jak ustawic pompe na "słuch" przy pomocy tych srubek?ogolnie musialem dzisiaj znowu je poustawiac bo te ustawienia z wczoraj byly inne czyli jakby sam sie rozregulowal przez noc. przys schodzeniu z obrotow tez najpierw obroty spadaja na 650-700 a po chwili wchodza na ok 900.
pozdrawiam



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr maja 23, 2007 09:13

Trabi sie o tym zeby śrubki od wydatku szczatkowego nie ruszac a ty pokreciłes :bajer: Wydatek reszkowy mozna tylko prawidłowo ustawic na stole pobierczym po wyjeciu pompy, na słuch mozna jako tako ustawic. Przy czym wiadomo, ze wydatek szczatkowy podniósł obroty , ale dzieki wiekrzej ilosci paliwa. Ale silnik na tym jest słabrzy na wolnych obrotach i dlatego widzisz spadek obrotów po obciazeniu. Obroty reguluje sie przyspieszaczem kata wtrysku. Teraz bedziesz miał ze obroty beda rózne w zaleznosci od temperatury, obciazenia. Trzeba wrócic do poprzednich ustawien. Przy czym dobrze ustawiony wydatek jest tak ustawiony, ze nie przepuszcza paliwa przy odpowiednim naciagnieciu ( nie zwiekrza obrotów ) i nie ma zbyt duzego luzu na spoczynku. Przy czym lepiej miec wiekrzy luz niz za mocno podciagniety wydatek bo obroty beda Ci fiksowac.

Tu masz o tym napisane

Obrazek



topik22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt lut 27, 2007 11:32
Lokalizacja: Gdańsk-Kolbudy

Post autor: topik22 » śr maja 23, 2007 09:54

dzieki, czyli ja spier... jak zwylke... amialo byc tak pieknie,hehe...
graficznie to wyglada tak:wkrecilem srubke nr1, potem zmniejszylem obroty 3 a nastepnie doregulowalem 4.przed chwila odkrecilem pol obrotu 1 i zwiekszylem obroty 4 no i po tym zabiegu wolne obroty sa w miare stabilne.plus calej operacji jest taki, ze przy ruszaniu silnik sie juz tak nie dusi i szybciej reaguje na gaz.przedtem przy ruszaniu trzeba bylo dawac duzo gazu bo na malym gazie sie jakby dusil i po chwili reagowal na gaz.pompiarz powiedzial mi, ze to niby przez luz na glowiczce w pompie i laie powietrze.no coz chyba trzeba bedzie regenerowac i od nowa ustawiac.chociaz szkoda mi grzebac bo ladnie zapala i malo pali.
pozdor Obrazek



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr maja 23, 2007 09:59

Jak teraz nie ma duzych wahań obrotów to zostaw tak jak jest. Przy okazji jake kiedys pompa poleci to ustawi sie wszystko przy rehgeneracji na wartosci fabryczne.



topik22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt lut 27, 2007 11:32
Lokalizacja: Gdańsk-Kolbudy

Post autor: topik22 » śr maja 23, 2007 10:58

oki, bo juz mialem pomysl zeby znowu skrecic 1 i podkrecic 3 i 4 ale chyba zostawie.obroty troche sie zmieniaja pod obciazeniem ale w miare jakos chodzi i nie ma tej dziury przy ruszaniu.pozdro

[ Dodano: 23 Maj 2007 13:10 ]
hmmm...wykrecilem 1 o pol obrotu i dokrecilem 4 tak ze przy wlaczeniu swiatel i innych odbiornikow oraz kreceniem kierownica spadek obrotow jest lekko wyczuwalny i prawie nie do dostrzezenia na obrotomierzu. chyba dobrze...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 216 gości