Dlaczego strasznie kopci na czarno???
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Witam , mam podobny problem , autko zimą miałem u pompiarza , kąt wtrysku , końcówki i dawka była regulowana [ tylko nie wiem czy za duża nie jest bo wykręcił tą śrubę dość sporo] , zimą dużo nie jeżdziłem , ale nie było kopcenia na czarno [ pewnie dlatego bo nie było warunków do mocniejszego ciśnięcia silnika] ,
teraz jak przyszło prawie lato i upały , zauważyłem że wciśnięcie pedału na 3/4 powoduje kopcenie , jak również puszcza dymka dość sporego powyżej 3 tys obr, starcił też trochę na przyspieszeniu , filtr paliwa i powietrza jest nowy ,
czy zbyt duża dawka paliwa może powodować słabniecie auta i to znaczne kopcenie??
[ Dodano: 22 Maj 2007 22:32 ]
Czy ktoś mi pomoże z tym problemem , mogę jakoś sam wyrególować tą dawkę , czy wkręcając śrubkę zmniejszam czy ziwększam dawkę ?
teraz jak przyszło prawie lato i upały , zauważyłem że wciśnięcie pedału na 3/4 powoduje kopcenie , jak również puszcza dymka dość sporego powyżej 3 tys obr, starcił też trochę na przyspieszeniu , filtr paliwa i powietrza jest nowy ,
czy zbyt duża dawka paliwa może powodować słabniecie auta i to znaczne kopcenie??
[ Dodano: 22 Maj 2007 22:32 ]
Czy ktoś mi pomoże z tym problemem , mogę jakoś sam wyrególować tą dawkę , czy wkręcając śrubkę zmniejszam czy ziwększam dawkę ?
kopci
Witam.jest oczywistym że zbyt duża dawka paliwa będzie powodowała nadmierne kopcenie.Czarny dym wydobywający się z rury to nic innego jak nie spalone cząstki paliwa oblepione węglem powstałym ze spalenia pozostałej części.Zatem jeżeli będzie duże dawkowanie, część paliwa nie zostanie spalona bo zasób doprowadzonego powietrza i czas spalania na to nie pozwolą i stąd też czarne dymy. Jak się śrubę wykręca to ilość paliwa się zwiększa.Te sprawy reguluje się -dawkowanie- na stole probierczym,ale jeżeli się ma wyczucie i nieco orientacji w mechanice układów wtryskowych można tą czynność przeprowadzić metodą kolejnych prób.Za duże wkręcenie będzie powodowało osłabienie mocy już przy średnich obrotach.A nawiasem mówiąc co to za pompiarz dokonywał regulacji ,że nie dokonał pomiaru dawkowania pompy, a może ciśnienie na wtryskach jest za małe i wtryski leją, to też będą podobne objawy. Przyczyn może być wiele, ale zawsze należy zaczynać szukać od tych najprostrzych. Pozdrawiam.Życzę powodzenia.
Właśnie nie wiem jak on to wyregulował , bo nie byłem przy tym, wtryski są ok bo sprawdzałem w innym zakładzie , i poza tym kopceniem zastrzeżeń nie mam , silnik pracuje równo , nie przerywa , tylko właśnie kopci na 3/4gazu , i powyżej 3,5tys obr, przy 3 tys jak jadę nic nie widać ,a na postoju troszkę ,
a czy jeśli dawka jest zbyt duża to silnik może też słabnąć , ?? jak to sie ma do jego użytkowania poza samą czarną chmurką
a czy jeśli dawka jest zbyt duża to silnik może też słabnąć , ?? jak to sie ma do jego użytkowania poza samą czarną chmurką
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości