Problem z chlodzeniem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

common
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt mar 17, 2006 11:36
Lokalizacja: malopolskie

Problem z chlodzeniem

Post autor: common » pn maja 21, 2007 10:44

Witam mam problem ze swoim golfem a mianowicie problem jest z wyrzucaniem płynu chłodzącego przez zbiorniczek wyrównawczy. nie ma płynu w oleju ani na odwrót. wymieniałem korek to tez nic nie daje. problem wskazuje na uszczelkę pod głowicą ale co jest najdziwniejsze dwa lata temu problem był taki sam i uszczelkę wymieniłem i było ok. czy jest możliwe aby drugi raz uszczelka nie siadła oczywiście głowica była planowana, czy to jakaś wada bloku.Czy blok również można planować? proszę o jakieś porady. z góry dziękuje.
Ostatnio zmieniony pn maja 21, 2007 20:08 przez common, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn maja 21, 2007 11:15

korek jesli nie jest oryginal moze byc do dup$. wentyle dzialaja? termostat sie otwiera?


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

common
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt mar 17, 2006 11:36
Lokalizacja: malopolskie

Post autor: common » pn maja 21, 2007 12:00

korek był oryginał, ale schodzę teraz do garażu w zbiorniczku nie ma nic płynu a pod autem kałuża w samochodzie ogrzewanie działa ok jeśli chodzi o wskaźnik temp to był w położeniu jak zwykle na 90st i nigdy nie podskoczył wyżej tyle ze słyszałem ze jest to elektronicznie tak ustawione i nie jest zbyt dokładny. spalanie rowniez na tym samym poziomie wiec chyba termostat ok



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn maja 21, 2007 12:21

Witam, Panowie skoro temat jest o chłodzeniu w AFN-ie, to podepne sie i spytam czy u Was w TDI tak samo jak u mnie wskaźnik tem. zawsze stoi równiutko na 90 st. niezależnie czy jest chłodno na dworze czy gorąco, czy wogóle u kogoś wskaźnik wysunął sie troche w prawo jak np. staliscie w korku w lecie? U mnie zawsze jest tak samo, nie wiem czy tak ma byc czy coś jest nie tak z tym wskaźnikiem. A spytam jeszcze jak sie u was włącza wentylator do wskazówka jest w jakim połozeniu, jeżdze autem juz przwie rok i u mnie jeszcze nigdy sie nie włączył wiatrak, zawsze wskazuje 90 st. nie wiemczy to normalne??



common
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt mar 17, 2006 11:36
Lokalizacja: malopolskie

Post autor: common » pn maja 21, 2007 12:36

normalne podobno dlatego tak jest aby nie denerwować kierujacego. ja mam asv
Ostatnio zmieniony pn maja 21, 2007 12:55 przez common, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
RALFI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: śr sty 19, 2005 14:08
Lokalizacja: W-WA

Post autor: RALFI » pn maja 21, 2007 12:38

U mnie w AGR jest to samo, 90 stopni i nawet nie drgnie - miasto czy trasa, pozdr



Awatar użytkownika
Szyszon
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 09:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Szyszon » pn maja 21, 2007 13:41

1z - raz w prawo raz w lewo... pod gorke sie grzeje a z gorki chlodnieje... w trasie rowne 90 stopni, w korkach wlacza sie wentyl przy (na oko) 96 stopniach


Pozdrawiam
Szymon
[img]http://www.robisoft.com.pl/szyszon/vwgolf/golf.jpg[/img]

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn maja 21, 2007 16:54

Brat ma audi B4 u niego tez wskazówka wychodzi podad 90 st. poprostu widac ze sie czasem rusza, a u mnie w AFN stoi na bacznośc na 90 st i nic, powiedzcie czy w waszych afn-ach tez tak jest? Ile stopni powinien miec płyn w zbiorniczku wyrównawczym w nagrzanym silniku, napewno bedzie miał mniej niz w bloku silnika, ale czy ktoś mierzył u siebie i ile ma ?

[ Dodano: 21 Maj 2007 16:55 ]
A to audi tez 1Z .



maszynistapawel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn lut 26, 2007 12:38
Lokalizacja: Terespol Pomorski
Kontakt:

Post autor: maszynistapawel » pn maja 21, 2007 23:06

Witam. Skoro o chłodzeniu była mowa to ja się podziele też moim problemem. A mianowicie chodzi o to iż w moim Golfiku 1,9 TD nie włącza się wentylator chłodzenia cieczy i mi z pod maski aż para się wydobywa. Światła i te sprawy w Bydgoszczy i miasto przejechałem z postojami w 3 godziny. Na trasie poza miastem temperatura jest normalna. Nawet przy wskazaniu termometru 100 stopni wentylator milczy. Po podłączeniu do akumulatora wentylator działa. Pomóżcie bo nie wiem od czego zacząć.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt maja 22, 2007 00:06

maszynistapawel pisze:Witam. Skoro o chłodzeniu była mowa to ja się podziele też moim problemem. A mianowicie chodzi o to iż w moim Golfiku 1,9 TD nie włącza się wentylator chłodzenia cieczy i mi z pod maski aż para się wydobywa. Światła i te sprawy w Bydgoszczy i miasto przejechałem z postojami w 3 godziny. Na trasie poza miastem temperatura jest normalna. Nawet przy wskazaniu termometru 100 stopni wentylator milczy. Po podłączeniu do akumulatora wentylator działa. Pomóżcie bo nie wiem od czego zacząć.
do wymiany termiczny zalacznik wentylatora. masz go wkreconego w chlodnice z tej strony co akumulator. dwubiegowy z charakterystyczna wtyczka na 3 piny. klucz 19 albo 22, moze nawet 24. nie pamietam juz dokladnie. koszt ok. 30-40zl. wymien jak najszybciej.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

maszynistapawel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn lut 26, 2007 12:38
Lokalizacja: Terespol Pomorski
Kontakt:

Post autor: maszynistapawel » wt maja 22, 2007 14:29

No i dalej nic. Pojechałem i kupiłem ze szrotu czujnik na 3 piny. Najlepsze że w chłodnicy miałem wkręcony na 2 piny ale wszędzie idą 3 kable. Wlałem w układ chłodzenia wode destylowaną i wkręciłem czujnik na 3 piny. Woda się zagotowała a wentylator nie drgnął. I wróciłem do punktu wyjścia.



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » wt maja 22, 2007 15:10

Skoro podpinałeś bezpośrednio wentylator pod prąd i chodził , włącznik bimetaliczny zmieniłeś i nic, to szukaj przyczyny w przewodach, gdzieś masz przewany obwód i ci go nie włącza. Posprawdzaj miernikiem czy jest ciągłość w kablach, pzdr.



maszynistapawel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn lut 26, 2007 12:38
Lokalizacja: Terespol Pomorski
Kontakt:

Post autor: maszynistapawel » wt maja 22, 2007 16:47

Ide sprawdzać okablowanie. a może to być termostat??



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt maja 22, 2007 16:48

tak moze. dolny waz jest cieply? jesli nie jest to do sklepu po nowy termostat - wahler.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 191 gości