EGR out - wrazenia
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Witam
Z miesiąc temu zaślepiłem EGRa wsuwając blaszke pomiędzy kryzy łączące.
Dzisiaj z braku zajęcia pomyślałem że przeczyszcze sobie kolektor dolotowy i.... zamarłem gdy zobaczyłem co jest w środku. Jeszce troche i auto przestało by jeździć. Ze 2h zajęło mi doprowadzenie go do przyzwoitego stanu. Skrobanie, moczenie w ropie, szorowanie pędzlem i szczotką do mycia butelek
. Jeżeli ktoś wątpi że zaślepienie EGRa jest niepotrzebne niech popatrzy co on "dobrego" robi ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pozdrawiam
![Obrazek](http://images21.fotosik.pl/273/241061fbfb5c3e2dmed.jpg)
Z miesiąc temu zaślepiłem EGRa wsuwając blaszke pomiędzy kryzy łączące.
Dzisiaj z braku zajęcia pomyślałem że przeczyszcze sobie kolektor dolotowy i.... zamarłem gdy zobaczyłem co jest w środku. Jeszce troche i auto przestało by jeździć. Ze 2h zajęło mi doprowadzenie go do przyzwoitego stanu. Skrobanie, moczenie w ropie, szorowanie pędzlem i szczotką do mycia butelek
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pozdrawiam
![Obrazek](http://images21.fotosik.pl/273/c03d1132f0a6ac85med.jpg)
![Obrazek](http://images20.fotosik.pl/328/9fdb5b6ad6600c30med.jpg)
![Obrazek](http://images21.fotosik.pl/273/5fb73af9339c46e6med.jpg)
![Obrazek](http://images21.fotosik.pl/273/241061fbfb5c3e2dmed.jpg)
U mnie wyglądało to tak:
![Obrazek](http://img373.imageshack.us/img373/9175/tdi014ko3.jpg)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Obrazek](http://img373.imageshack.us/img373/9175/tdi014ko3.jpg)
Dla czego tak sobie utrudniacie życie? Ja poprostu podpaliłem tą sadze, wypaliła się w ciągu ok 40 min, później już tylko trosze wyczyściłem to co pozostało i było cacygrinio pisze:Ze 2h zajęło mi doprowadzenie go do przyzwoitego stanu. Skrobanie, moczenie w ropie, szorowanie pędzlem i szczotką do mycia butelek![]()
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Miałem obawy żeby kolektor nie pękł więc starałem się utrzymywać w miarę mały płomień, no i nie wolno takiego rozgrzanego kolektora studzić wodą tylko spokojnie odczekać aż wystygnie. Wg mnie dużo łatwiejszy sposób i nie trzeba się paprać w tej sadzyjanek822 pisze:a nic sie nie stanie z kolektorem przy tym wypalaniu??
![smoke :smoke:](./images/smilies/smoke.gif)
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: pn maja 14, 2007 19:16
- Lokalizacja: Warszawa / Biała Podlaska
Też sobie przeczyściłem kolektor ssący i kanały dolotowe w głowicy. Silnik 1Z z 93 roku czyli jednym z "pierwszych". Objawy to brak mocy powyżej 3000 rpm. Każdy jest zaskoczony tym co tam siedzi, ja czytając ten post bylem na to przygotowany, ale i tak przeżyłem szok
.
kolektor ssący
![Obrazek](http://img517.imageshack.us/img517/7917/dsc4668yd1.jpg)
kolektor od strony zaworu ERG
![Obrazek](http://img362.imageshack.us/img362/3702/dsc4671uo9.jpg)
lusterko do oglądania kanałów w głowicy
![Obrazek](http://img391.imageshack.us/img391/8175/dsc4688fy4.jpg)
kanały dolotowe w głowicy
![Obrazek](http://img378.imageshack.us/img378/3597/dsc4681pc8.jpg)
po czyszczeniu. to wszystko siedziało w kolektorze.
![Obrazek](http://img473.imageshack.us/img473/8666/dsc4684zw9.jpg)
Czyściłem tylko mechanicznie trochę później przepłukałem benzyną ale to nic nie dało. może gdyby poleżało przez noc to by coś odmokło ale i tak średnica kanałów w kolektorze odzyskała swój wymiar po czyszczeniu mechanicznym.
Wszyscy piszą tylko o kolektorze, a głowica w środku też jest tak samo zasyfiona, ja ją przeczyściłem a wy też ją czyścicie?
Teraz sie ciesze bardzoooo
bo powyżej 3000 rpm ciągnie dalej tak jak powinien i nie dymi.
Jeszcze nie zaślepiłem ERG ale teraz napewno to zrobie, chociaż i tak pewnie następnych 14 lat to on nie pojeździ.
![kac :kac:](./images/smilies/kac.gif)
kolektor ssący
![Obrazek](http://img517.imageshack.us/img517/7917/dsc4668yd1.jpg)
kolektor od strony zaworu ERG
![Obrazek](http://img362.imageshack.us/img362/3702/dsc4671uo9.jpg)
lusterko do oglądania kanałów w głowicy
![Obrazek](http://img391.imageshack.us/img391/8175/dsc4688fy4.jpg)
kanały dolotowe w głowicy
![Obrazek](http://img378.imageshack.us/img378/3597/dsc4681pc8.jpg)
po czyszczeniu. to wszystko siedziało w kolektorze.
![Obrazek](http://img473.imageshack.us/img473/8666/dsc4684zw9.jpg)
Czyściłem tylko mechanicznie trochę później przepłukałem benzyną ale to nic nie dało. może gdyby poleżało przez noc to by coś odmokło ale i tak średnica kanałów w kolektorze odzyskała swój wymiar po czyszczeniu mechanicznym.
Wszyscy piszą tylko o kolektorze, a głowica w środku też jest tak samo zasyfiona, ja ją przeczyściłem a wy też ją czyścicie?
Teraz sie ciesze bardzoooo
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
Jeszcze nie zaślepiłem ERG ale teraz napewno to zrobie, chociaż i tak pewnie następnych 14 lat to on nie pojeździ.
radekk, czyszcząc kanały ssące w głowicy nie bałeś sie, że sadzy nawali sie prosto do cylindra przez otwarty któryś z zaworów ssących ???radekk pisze:głowica w środku też jest tak samo zasyfiona, ja ją przeczyściłem a wy też ją czyścicie?
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
egr zaślepiony
Ja też zajrzałem do kolektora ssącego. Nie było jakoś dużo tej sadzy, tak na trzy kopiate łyżki. Przy okazji umyłem przepływomierz i przeczyściłem intercooler. Auto ożyło szczególnie na niższych obrotach. Tam gdzie do tej pory jeździłem na dwójce mogę jechać teraz na trójce i auto przyspiesza. Wcześniej był mułowaty do 2000 obrotów na 3. Generalnie auto chętniej się rozpędza. Silnik wolniej się nagrzewa.
Wszystko wykonane dzięki wskazówkom i postom z tego forum
![Applause =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
Wszystko wykonane dzięki wskazówkom i postom z tego forum
![Applause =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
![Applause =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
![Applause =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
![Applause =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
![Applause =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
![Applause =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
![Applause =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: pn maja 14, 2007 19:16
- Lokalizacja: Warszawa / Biała Podlaska
homsky bałem się i myślałem że nie wyczyszcze tej głowicy. Chcialłem tak delikatnie ruszyć te większe grudy i odsysac odkurzaczem ale ojciec (mechanik) mi podpowiedział sprytny i prosty sposób, może go zdradze
jak jeszcze ktoś napisze czy czyścił sobie głowice (ciekawy jestem), a może ktoś zgadnie lub tak już robił.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 136 gości