Jak poprawnie założyć pompę wtryskową

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Jak poprawnie założyć pompę wtryskową

Post autor: Lukas-182 » pn maja 14, 2007 16:02

Witam i proszę o pomoc.

Zmieniałem pompę wtryskową i po założeniu nowej, a raczej regenerowanej autko zaczęło mi strasznie dymić, jak stara ciężarówka. Na starej pompie nic nie dymiło, nawet jak miał obciążenie, a teraz na tej nowej strasznie dymi, nacisnę gaz do dechy a z tyłu wielki czarny bąk, cisnę gaz do dechy i nadal dymi, nie przestaje nawet jak już turbina przekroczy 0,9bara, a z tyłu po prostu czarno.

Wtryski są wymienione, uszczelniacze na zaworach też, głowica planowana i nowa uszczelka, turbina po regeneracji. Gdzieś na forum wyczytałem, że może to być problem źle założonej pompy i dlatego pytam jak ją poprawnie zamontować.



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » pn maja 14, 2007 19:14

No zapłon warto ustawić na zegarze. Obecnie na 100% jest ustawiony nieprawidłowo.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
slimak20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: śr maja 09, 2007 22:27
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: slimak20 » pn maja 14, 2007 19:20

NABANK zle ustawiona pompa..tez mi tak dymił(ale przestawilem o jeden ząb w prawo) i teraz chula :))radze tobie tez przestawić !!!!


VW=bezawaryjność>>szyk>>styl;)

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pn maja 14, 2007 19:37

ale jakby zapłon był źle ustawiony to auto nie powinno mieć kłopotów z zapalaniem?? Bo moje rano ładnie pali, od strzała, ledwie rozrusznik zakręci, a jak postoi później koło pracy jakieś 8 godzin to już gorzej pali, troszkę dłużej trzeba kręcić.

A o te ząbki to gdzie się przestawia??Bo ja własnoręcznie nie montowałem pompy, tylko mi ojciec montował i założył ją tak samo jak tą starą. Mam po prostu przestawić koło pasowe pompy względem paska o jeden ząbek, tak ???

o co chodzi z tym zegarem, GRIZLI ??



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » pn maja 14, 2007 20:59

W pompie pomiędzy wyjściami przewodów wysokociśniniowych(metalowych) do wtryskiwaczy, jest miejsce, w które wkręcasz przyrząd zegarowy własnie do ustawiania kąta wyprzedzenia zapłonu. Tylko w w ten sposób można prawidłowo ustawić ten parametr. Praktycznie każdy lepszy pompiarz zrobi to za 30 zł. Jesli źle pompa byłaby źle ustawiona (o choćby 1 ząbek) na pasku, czyli źle ustawiony rozrząd, silnik pracowałby jak w c-330 URSUS, temperatura 100 stopni osiągana była góra po 1 KM i zero mocy.(wiem bo miałem taki przypadek w Mk1 1.6D) Tu stawiam na zapłon, bardzo przestawiony. No chyba, że coś jest skopane z pompą.



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pn maja 14, 2007 21:43

GRIZLI, a można to wyregulować nie wymontowując pompy z auta?? Bo ja najlepiej bym chciał podjechać do pompiarza i żeby na miejscu ustawił.

Widzę, że jesteś z Malka, może wiesz gdzie najlepiej zajechać i kto dobrze się na tym zna.

Jedynego pompiarza jakiego znam to ten gościu z pod Sztumu co ma warsztat koło stacji Petrochemii, jak się jedzie z Malka do Sztumu.

Kurczę dłużej już nie mogę wytrzymać tego kopcenia, bujam się w mieście, dam lekko po gazie i słyszę za plecami trąbienie, patrzę, a z tyłu aut nie widać przez ten dym, wstyd jak diabli :(



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » wt maja 15, 2007 08:32

BINGO, ja własnie kiedys u niego byłem, posiada takie ustrojstwo i regulował zapłon m moim starym MkII 1.6TD. MUSISZ pojechać samochodem, na wyciągniętej nic nie zdziałasz. A jeśli okaże się, że to jeszcze nie to, ten mechanior powinien ustalić, co się dzieje, przynajmnie w sprawie pompy i wtrysków. :bigok:



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt maja 15, 2007 15:55

Jutro wybieram się do warsztatu, oprócz tego gościa od pomp, w Sztumie jest jeszcze jeden zakład który specjalizuje się w ustawianiu zapłonu, jutro tam jadę.

Jeśli to pomoże, to będzie nagroda w postaci punkciku "pomógł" :) :bigok:



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » wt maja 15, 2007 17:15

:bigok: :bigok: :bigok: mi nie zależy na punkcikach, tylko aby wzajemnie pomagać sobie :bigok: :bigok: :bigok: Mam nadzieję, że u Ciebie to będzie właśnie to abyś mógł dalej cieszyć się swoim ,,traktorkiem"


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt maja 15, 2007 17:42

Mam jeszcze jedna pytanie, mianowicie jakiego koloru są spaliny jeśli silnik zasysa olej i go spala?? Bo mi strasznie dużo chleje oleju, na 2000 km znika mi około 300ml oleju. Oglądałem silnik z każdej strony i nigdzie nie ma żadnego wycieku, silnik suchutki jak łza, turbina też nie bierze oleju, bo jest po regeneracji, zero luzu na wirniku :), jest możliwe, że turbina zasysa go poprzez odmę, bo po stronie "zimnej" w turbinie jest zawsze olej.



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » wt maja 15, 2007 17:45

Spaliny są wtedy koloru niebieskiego...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt maja 15, 2007 17:54

Dziekuję za pomoc palen, pozdrawiam :)

[ Dodano: 16 Maj 2007 18:35 ]
Wróciłem od mechanika, jednak mieliście rację, zapłon był przestawiony, miałem na zegarze 0,73, a norma dla silnika JP i JR jest 0,90. Zapłon przestawiony, ale kopcenie nie ustało do końca, jest tylko słabsze, mechanik powiedział, że będzie trzeba prawdopodobnie zmienić pierścienie na tłokach.

Po zmianie jest różnica, silnik chodzi jakoś bardziej miękko niż przedtem, dymu jest mniej i to sporo :) Teraz w najbliższym czasie będę musiał pomyśleć nad tymi pierścieniami, ile może kosztować taki komplet pierścieni, bo nigdy ich nie wymieniałem i nie wiem na jaki koszt się przygotować???



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » czw maja 17, 2007 00:00

Jak chcesz , dam Tobie namiar na bardzo dobrego i pewnego mechanika. Od razu Ci mówię, w naszej okolicy nie ma dobrego mechaniora od tych spraw. Moje GG4351247


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt maja 22, 2007 23:32

To jednak nie pierścienie, sprawdzałem kompresję rankiem, jak silnik zimny i jest super, bardzo dobra kompresja, więc silnik nie może brać oleju przez pierścienie, jedyne wyjście jakie mi przychodzi na myśl to uszczelniacze na wirniku turbiny, w przyszłym tygodniu zanoszę Turbosprężarkę na reklamację, niech mi ja przetestują, bo ostatnio zauważyłem, że zaczyna kopcić jak turbo zaczyna ciągnąć i to cały czas, nawet do osiągnięcia maksymalnego ciśnienia, obserwowałem wskaźnik doładowania, i jak leciutko wskazówka zaczynała iść w górę, to zaczynał kopcić, raz na czarno kopci, a innym razem na szaro.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 156 gości