Turbina a olej mineralny
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- BENITO
- Forum Master
- Posty: 1459
- Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
- Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
- Kontakt:
Ja mam podobny przebieg co ghoost, jeżdżę na Mobil Super M 15W40, który poprzedni właściciel zmienił półtora tysiąca km temu. Oleju silnik nie bierze wcale. U mechanika słyszałem, że turbiny powinny jeździć na pół syntetykach, ale z drugiej strony czy jest sens przy następnej zmianie pakować półsyntetyk do silnika z 325 tys. km przebiegu.
Skoro teraz jest dobrze to czy warto ryzykować? hmm może ktoś kto się zna odpowie.
Skoro teraz jest dobrze to czy warto ryzykować? hmm może ktoś kto się zna odpowie.
Powrót do korzeni, GTD to jest to.
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
No niestety, olej mineralny ma najgorsze wlasciwosci smarne, najlepsze ma pelny syntetyk. Pelny syntetyk ma najmniejsza gestosc, przede wszystkim tworzy cienszy ale mocniejszy na zerwanie film, dlatego najlepiej zabezpiecza i stawia najmniejszy opor. Ma to znaczenie przy rozkrecaniu sie turbiny - na oleju syntetycznym rozkreca sie latwiej i szybciej niz na mineralnym. Niestety, najmniejsza gestosc i 'penetratywnosc' oleju syntetycznego jest tez jego wada - latwo wycieka najmniejszymi nieszczelnosciami. Wiec zasada jest prosta - silnik w pelni szczelny powinien byc zalany pelnym syntetykiem - wtedy ma najlepsze warunki pracy i jest najlepiej zabezpieczony. Jezeli jednak cos cieknie - wtedy polsyntetyk lub nawet mineralny, ale lepiej - jezeli sie da - uszczelnic i zalac syntetykiem.
Zgadza sie...Ale w latach kiedy np.mój golf wyjechał z fabryki czyli 16 lat temu chyba nawet pełnego syntetyku nie było..I jezdzi na mineralnym co wcale mu nie przeszkadza.Zresztą terazniejsze oleje i te z przed 16 lat różnią sie i to bardzo in plus.No niestety, olej mineralny ma najgorsze wlasciwosci smarne,
a wiesz czym one sie różnia??? syntetyk tj najpierw mineralny pozniej dodaje sie chemie ok.30% dodatkow daje syntetykdziechu pisze:No niestety, olej mineralny ma najgorsze wlasciwosci smarne, najlepsze ma pelny syntetyk
SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
wszystko sie zgadza tylko ze powinno sie zalewac taki olej jaki zaleca producent, przy syntetykach powinno byc lepiej ale tylko w nowych autkach, ktore sa do niego przystosowane, stare klekoty tylko mineral lub polsyntetykdziechu pisze:No niestety, olej mineralny ma najgorsze wlasciwosci smarne, najlepsze ma pelny syntetyk. Pelny syntetyk ma najmniejsza gestosc, przede wszystkim tworzy cienszy ale mocniejszy na zerwanie film, dlatego najlepiej zabezpiecza i stawia najmniejszy opor. Ma to znaczenie przy rozkrecaniu sie turbiny - na oleju syntetycznym rozkreca sie latwiej i szybciej niz na mineralnym. Niestety, najmniejsza gestosc i 'penetratywnosc' oleju syntetycznego jest tez jego wada - latwo wycieka najmniejszymi nieszczelnosciami. Wiec zasada jest prosta - silnik w pelni szczelny powinien byc zalany pelnym syntetykiem - wtedy ma najlepsze warunki pracy i jest najlepiej zabezpieczony. Jezeli jednak cos cieknie - wtedy polsyntetyk lub nawet mineralny, ale lepiej - jezeli sie da - uszczelnic i zalac syntetykiem.
just do it:)
moje cudo http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=971572&sid=850f22cf6962c38706d83579013f4a00#971572
moje cudo http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=971572&sid=850f22cf6962c38706d83579013f4a00#971572
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Eee no bzdury wypisujesz;) Olej sklada sie z tzw. bazy i dodatkow. Dodatki to max kilka procent, reszta to baza. Baza oleju mineralnego powstaje z odpowiednich frakcji destylacji ropy naftowej, baza syntetyczna to zwiazek syntetyzowany calkowicie w reaktorach chemicznych, nie pochodzi z destylacji ropy. W necie mozna znalezc sporo informacji na ten temat, jak np:marcin999 pisze:syntetyk tj najpierw mineralny pozniej dodaje sie chemie ok.30% dodatkow daje syntetyk
http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/oleje.html
albo wiele bardziej zaawansowanych, trzeba tylko poszukac zanim sie napisze:)))
co to za model jeśli mozna wiedzieć... T2, T3 czy jeszcze jakiś inny?To_mas pisze:chyba o takie jak w tej
Obrazek
tak ???
Ale niestety nie mam pojęcia co to za kabelki :/// pierwszy raz takie na oczy widze
pozdrawiam...
na tabliczce znamionowej:
068145703 B
465384 I
LC 0321 A
doszedłem do tego, że to turbina Garrett TA0304 montowana m.in. w Audi 80/Passatach/Golfach 1.6TD CY od 81 roku, które seryjnie z tą turbiną miały 68-72KM, wie ktoś coś konkretnego o niej, ile dmucha max. itd?
tutaj lista aut, w których ją montowali: http://www.turboost.ru/catalog.php?fam=TA030
pozdrawiam...
[ Dodano: 13 Maj 2007 10:27 ]
znalazłem stronę, na której jest opis podobnej turbinki: http://peugeot.mainspot.net/tips/505dt.shtml
jest to opis garretta ta0302 zamiast ta0304, ale chyba są bardzo podobne...
mówi Wam to coś?
"Speed: Up to 100,000 RPM
Intake pressure: 0,6 bar - from 2,000 rpm engine speed
at full load, limited by a wastegate
which diverts exhaust gasses."
jej osiągi są dobre/średnie/złe? co można z niej wyciągnąć?
pozdrawiam i czekam na opinię...
068145703 B
465384 I
LC 0321 A
doszedłem do tego, że to turbina Garrett TA0304 montowana m.in. w Audi 80/Passatach/Golfach 1.6TD CY od 81 roku, które seryjnie z tą turbiną miały 68-72KM, wie ktoś coś konkretnego o niej, ile dmucha max. itd?
tutaj lista aut, w których ją montowali: http://www.turboost.ru/catalog.php?fam=TA030
pozdrawiam...
[ Dodano: 13 Maj 2007 10:27 ]
znalazłem stronę, na której jest opis podobnej turbinki: http://peugeot.mainspot.net/tips/505dt.shtml
jest to opis garretta ta0302 zamiast ta0304, ale chyba są bardzo podobne...
mówi Wam to coś?
"Speed: Up to 100,000 RPM
Intake pressure: 0,6 bar - from 2,000 rpm engine speed
at full load, limited by a wastegate
which diverts exhaust gasses."
jej osiągi są dobre/średnie/złe? co można z niej wyciągnąć?
pozdrawiam i czekam na opinię...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości