Strasznie telepie silnikiem, falowanie obrotów

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob maja 12, 2007 21:29

prawdopodobne jest to, ze silnik nie pali rowno na wszystkie gary. powodowac to moze nawalajacy wtrysk. w takiej sytuaccji wymagana jest zmiana koncowki.
u mnie to trzeba cały sterujący wymieniać :bajer: , zastanawiają mnie obroty , wahają się pomiędzy 840-861 obr/min , a to jest za mało ...... jak je zwiększyć ??



Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Post autor: bombelek » sob maja 12, 2007 22:06

damcio151,
Obroty zwiększa się poprzez
Login -> 12233
Adaptacja -> Kanał 02



Awatar użytkownika
kuba82wroc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 21:41
Lokalizacja: Wrocław / Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: kuba82wroc » sob maja 12, 2007 22:20

damcio151 pisze:u mnie to trzeba cały sterujący wymieniać :bajer: , zastanawiają mnie obroty , wahają się pomiędzy 840-861 obr/min , a to jest za mało ...... jak je zwiększyć ??
zwiekszenie dawki paliwa poprzez vag



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob maja 12, 2007 22:48

kuba82wroc pisze:
damcio151 pisze:u mnie to trzeba cały sterujący wymieniać :bajer: , zastanawiają mnie obroty , wahają się pomiędzy 840-861 obr/min , a to jest za mało ...... jak je zwiększyć ??
zwiekszenie dawki paliwa poprzez vag
chcesz zwiekszac dawka obroty??

obroty zwieksza sie lub zmieniejsza bezposrednio vagiem


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » pn maja 14, 2007 09:40

damcio151

kanał 013

jak widać najgorzej jest na 2 cyl a najmocniejszy jest 3-ci którego tu nie widać a do którego porównywane są pozostałe (tutaj VAG źle pokazuje bo ma być wg kolejności zapłonu 4-2-1-3). Szkoda że to są wyniki z zimnego silnika, na ciepłym może to się pozmieniać. Sugeruję zamienić wtryski miejscami żeby sprawdzić czy ta duża korekcja jest spowodowana przez wtrysk czy np. zawory albo iść do gościa co ma odpowiedni sprzęt to wtrysków
u mnie to trzeba cały sterujący wymieniać
dlaczego tak twierdzisz?? z logów wynika że 3-cyl. jest najmocniejszy bo reszta ma dodatnią korekcję czyli dostaje więcej paliwa żeby wyrównać prace silnika


kanał 004

na wolnych obrotach ma być 1,0ATDC jest 1,5BTDC natomiast góra regulacji jest super ma być 17,4BTDC i jest 17,4BTDC :grin:

z TDItiming wynika że zapłon jest za wczesny, sugeruje cofnać go do niebieskiej kreski i wtedy sprawdzić kanał 004, myśle że powinno być wtedy dobrze i pompa powinna się wyrobić chyba że po nagrzaniu silnika wartości się zmienią to trzeba zejść ponizej niebieskiej kreski

cofnięcie zapłonu powinno uspokoić silnik, jeśli chodzi o wtryski to jeżeli nastawnik nie jest zabrudzony to przy tej korekcji nie powinien wpływać na jakośc pracy chyba że jest brudny

podniesienie obrotów - jak najbardziej zmniejszy drgania
zastanawiają mnie obroty , wahają się pomiędzy 840-861 obr/min
takie falowanie obrotów zazwyczaj spowodowane jest dawką paliwa kanał 001 poz 2-ga zalecenia są 3-3,5 ale jak obroty falują ustawia się doświadczalnie (dopuszczalny zakres 2,6-9 im mniejsza liczba - dawka paliwa większa!!)

kolejną rzeczą jaka przychodzi mi do głowy to sprawdzić działanie zaworu EGR przez bezpośrednie połączenie wężyków zaworu EGR i pompy podciśnienia przy obserwacji kanału 003 ewentualnie tylko organoleptycznie



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn maja 14, 2007 14:26

TomTDI pisze:Sugeruję zamienić wtryski miejscami żeby sprawdzić czy ta duża korekcja jest spowodowana przez wtrysk czy np. zawory albo iść do gościa co ma odpowiedni sprzęt to wtrysków
hihi , wtrysków nie będę prekładał w innej kolejności :)
TomTDI pisze:dlaczego tak twierdzisz?? z logów wynika że 3-cyl. jest najmocniejszy bo reszta ma dodatnią korekcję czyli dostaje więcej paliwa żeby wyrównać prace silnika
Dlaczego :?: już mówię .... silnik szarpie na 3,4,5 biegu w zakresie obrotów 2-5 tyś , nastawnik czyszczony , lewego powietrza brak , EGR zaślepiony , po puknięciu we wtrysk sterujący przy 3000 obr silnik szarpie :(
TomTDI pisze:na wolnych obrotach ma być 1,0ATDC jest 1,5BTDC
co to oznacza :?:
TomTDI pisze:natomiast góra regulacji jest super ma być 17,4BTDC i jest 17,4BTDC
:grin:
TomTDI pisze:z TDItiming wynika że zapłon jest za wczesny, sugeruje cofnać go do niebieskiej kreski i wtedy sprawdzić kanał 004, myśle że powinno być wtedy dobrze i pompa powinna się wyrobić chyba że po nagrzaniu silnika wartości się zmienią to trzeba zejść ponizej niebieskiej kreski
ciekawe jaka jest wartość przy rozgranym silniku ...
TomTDI pisze:podniesienie obrotów - jak najbardziej zmniejszy drgania
ale silnik będzie ciężej odpalał :?:
TomTDI pisze:takie falowanie obrotów zazwyczaj spowodowane jest dawką paliwa kanał 001 poz 2-ga zalecenia są 3-3,5 ale jak obroty falują ustawia się doświadczalnie (dopuszczalny zakres 2,6-9 im mniejsza liczba - dawka paliwa większa!!)
dawka to 4,0 na rozgrzanym silniku
TomTDI pisze:im mniejsza liczba - dawka paliwa większa!!)
wiem :)
TomTDI pisze:kolejną rzeczą jaka przychodzi mi do głowy to sprawdzić działanie zaworu EGR przez bezpośrednie połączenie wężyków zaworu EGR i pompy podciśnienia przy obserwacji kanału 003 ewentualnie tylko organoleptycznie
EGR zaślepiony ( karbowana rurka)

pozdrawiam
damcio151



TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » pn maja 14, 2007 15:17

na wolnych obrotach ma być 1,0ATDC jest 1,5BTDC

co to oznacza
zapłon jest za wczesny ma być 1 po a jest 1,5 przed
podniesienie obrotów - jak najbardziej zmniejszy drgania

ale silnik będzie ciężej odpalał
odpalanie nie ma tu nic wspólnego

dawka to 4,0 na rozgrzanym silniku
mozna ustawić na 5 i zobaczyć czy cos sie poprawi
EGR zaślepiony ( karbowana rurka)
z tego powodu silnik zawsze odrobine będzie twardziej chodził na wolnych obrotach



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn maja 14, 2007 19:36

No i jest coraz gorzej ....... dziś na biegu jałowym strasznie falowały mi obroty :( , co może być przyczyną :?: , czy ten wtrysk może takie jaja robić :?: , dodam , że nic nie grzebałem vagiem :P

PS. falowanie w granicach kilkudziesięciu-kilkuset obr. , czasami wydawało się , że zgaśnie , aż musiałem dodać mu gazu :cry:

pozdrawiam



TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » wt maja 15, 2007 10:59

odepnij wtyczkę od tego wtrysku i zobaczysz czy dalej faluje



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt maja 15, 2007 14:19

TomTDI pisze:odepnij wtyczkę od tego wtrysku i zobaczysz czy dalej faluje
Nic się wtedy nie stanie :?: silnik nie zgłupieje :?: , ten kabel idzie do ECU , czyli jakiś błąd wystąpi :?:



mular
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: czw lut 08, 2007 23:56
Lokalizacja: chelm

Post autor: mular » wt maja 15, 2007 21:44

Jak odepniesz wtyczke od 3 wtrysku to wyskoczy blad ze obwod otwarty ale silnik bedzie pracowal.Tak bylo u mnie.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw maja 17, 2007 07:22

Dzisiaj silnik zgasł i przy odpaleniu sam wchodzi na obroty i znów gaśnie :cry: , biorę VAG-a po południu , może jakiś błąd się zapisał .......
Ja już zgłupiałem totalnie :( , co to może być :?: Wtrysk takie coś może zrobić :?: czy to już pompa siadła :?:

pozdrawiam



TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » czw maja 17, 2007 08:40

bez vaga to jak wrózenie z fusów

nic nie pisałeś czy odpięcie wtyczki od wtrysku coś dało?

jesli to jest wina tego wtrysku to po odpieciu silnik powinien zapalić



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob maja 19, 2007 08:49

TomTDI , Adamm i wszyscy którzy pomagali dzięki wielkie .....
znalazłem przyczynę :!: :!: :!: :!:
:bigok: :drinkers: :partyman: :partyman: :-({|= :-({|= :majkel: :majkel: :pub: :okej: :okej:
Winę za szarpanie , telepanie przy ruszaniu i inne gó.na ponosiła źle stykająca blaszka/"kabel" w nastawniku ...... dzisiaj po tym co się stało rozebrałem nastawnik , patrzę a tu blaszka do pręcika nie styka , przylutowałem ją i wszystko co złe znikło ..... po prostu nie to auto ( jak nowe ) :okej: :bigok:

PS , na 5 biegu dalej "trzepie" , ale inne objawy znikły , więc jeszcze trzeba wtrysk wymienić

pozdrawiam
damcio151

logi

Obrazek

Obrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 190 gości