Róznica w elastycznosci miedzy starym TD a nowymi furami

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Róznica w elastycznosci miedzy starym TD a nowymi furami

Post autor: PinkFloyd » sob maja 12, 2007 10:55

Z tego co wiem to fabrycznie mam 83KM i 166Nm- czesto sie tak zdarza w silnikach na nowych pompach po 95r- czytałem na tym na forym Niemieckim, ale nie o to chodzi. Ostatnio zaczełem rozgladac sie za nowymi autkami Focus II 1,6 101KM. Wsiadłem autko na obrotach fajnie chodz ale jak wrzuciełm 5 bieg przy 80km/h i do dechy to masakra, mój TD go roluje jak chce wg mnie pusto pod pedałem. Facet z salonu myslał ze sie nabijam. Wiadomo przyspiecho w TD ma o wiele słabrze ale elastycznosc :bigok: Jak przewiozłem faceta z salonu to sie zdziwił. Jak benzynka jeżdziełm jak moim dislem to nie chciał isc, a jak jezdziełm tak zeby było ok to spalanie na kompie 10l :blush: Przyjechał do mnie kolega Fiatem Stilo 1,6 z 2006r i to samo, elastycznosc masakra. Czy to mozliwe czy mi sie wydaje :grin: Rozumiem TDI ma super elastycznosc, ale zeb TD miało leprze niz nowe furki 100-konne ???? Chyba ze wzgledu na to na zawsze zostane przy dieselku :food: BO elastycznosc to w Polsce przy wyprzedaniu bardzo wazna rzecz.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob maja 12, 2007 11:17

no przeciez benzyna 1.4,1.6 nie jezdzi, zwlaszcza w obecnych autach, gdzie waga miejskiego wozidla siega 1 tony.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » sob maja 12, 2007 13:57

Jak to była benzyna to się nie dziw. Waga miejskiego auta rzadko dzisiaj schodzi poniżej 1t.


Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest

Awatar użytkownika
bombelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 14:09
Lokalizacja: KOS/SZY

Post autor: bombelek » sob maja 12, 2007 16:36

PinkFloyd,
W ówczesnych samochodach nacisk kadzie się na kontrole emisji spalin - katalizatory przeważnie są 3 funkcyjne czasami nawet stosuje się 2 katalizatory i przez to znacznie obniżają osiągi samochodów. Co do charakterystyki silnika benzynowego i diesel`a różnice są znaczne przede wszystkim w momencie obrotowym, a nim właśnie się „jeździ” i z niego wynika moc silnika (moment obrotowy razy omega). :bigok:
Dlatego też silniki diesel`a szczególnie turbo doładowane mają lepszą elastyczność od wolno ssących benzyniaków.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob maja 12, 2007 17:05

Zauważcie że dzisiejsze silniki benzynowe to w wiekszości jednostki 16-zaworowe , w dodatku silniczki ze stosunkowo niskich pojemnosci rozwijaja spore moce , ponad 100 koni w 1.6 juz nikogo nie dziwi , ale każdy kij ma dwa końce , te silniki maja zazwyczaj bardzo wysoko połozony maksymalny moment obrotowy , zreguly jest to powyżej 4000obr, nie wymagajmy zeby taki silnik dynamicznie przyspieszał od 80km/h na 5-biegu, gdy silnik ma zaledwie 2000obr . Tam emocje i osiągi zaczynają sie dopiero powyżej 4000obr, czyli przy 80km/h 3-bieg i te auto dopiero wtedy idzie jak wściekłe.

Jazda benzyną i TD/TDI to dwa rózne style jazdy, sam tego doświadczyłem po przesiadce z RPka :bajer:


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob maja 12, 2007 17:45

dokladnie, diesle sa fajne, ale benzyna sie nie wyprzedza od 80 na 5 biegu, po to sa biegi zeby redukowac


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości