[Passat B6] Zasysa ciecz chlodzaca

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
aki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: czw lut 15, 2007 16:14
Kontakt:

[Passat B6] Zasysa ciecz chlodzaca

Post autor: aki » czw maja 10, 2007 20:20

Witam, mój ojciec ma passata z 2001 roku TDI 130 KM. Autko sprawuje sie bardzo dobrze, ale jest jeden problem. Mianowicie podczas jazdy ze zbiorniczka na ciecz chłodzącą schodzi cieć poniżej min. Coś ją zasysa. Po otwarciu korka ciecz wraca do swojego poziomu. Przy dłuższych trasach podczas znikania cieczy zbiornik staje sie pusty. Za zbiornikiem można zauważyć ze cieć zostaje "wypluta" ciecz i zostają białe plamy.

Co może być tego powodem???

Za pomoc dzięki :)

Poniżej fotki zbiornika i ślady wyplutego płynu.
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz maja 13, 2007 11:57 przez aki, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Darass
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: sob sty 21, 2006 18:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Darass » czw maja 10, 2007 22:00

dziwna sprawa z tym zbiorniczkiem, ale ja chcialem tylko napisać że to nie jest Passat B6 tylko B5 FL ;)



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw maja 10, 2007 23:23

korek dobry?


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Problemy w passacie B6 TDI

Post autor: RobertP » pt maja 11, 2007 01:23

B6 2001 ? :-k
aki pisze:Przy dłuższych trasach podczas znikania cieczy zbiornik staje sie pusty. Za zbiornikiem można zauważyć ze cieć zostaje "wypluta" ciecz i zostają białe plamy.
po tym wydaje mi się że termostat nie otwiera do końca dużego obiegu
i stąd gotowanie się płynu na małym obiegu
może jeszcze korek należałoby podmienić
oraz być może problem jest po stronie uszczelki pod głowicą ... :-k
albo wszystko na raz :-k :-k :-k


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
aki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: czw lut 15, 2007 16:14
Kontakt:

Post autor: aki » pt maja 11, 2007 09:40

Korek wymieniłem na nowy oryginał.

No Passat jest B5 FL. Ale często słyszę właśnie ze to nie są B5 FL tylko B6 i tak mi sie tez napisało :)



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt maja 11, 2007 10:29

aki pisze:Korek wymieniłem na nowy oryginał.
no to wymień termostat, może ten który obecnie siedzi zacina się
lub nie do końca luba wcale nawet sie nie otwiera
sprawdź dolny wąż od chłodnicy czy po przejechaniu załóżmy 15km
robi się gorący jak ten górny jak nie to termostat wymieniaj
druga sprawa jeśli termostat działa to czy przy przegrzewaniu się silnika
włącza się wentylator umieszczony na chłodnicy, jak nie to sprawdzaj go
odepnij kabel z włącznika/czujnika umieszczonego w chłodnicy kabel 3 żyłowy
zewrzyj piny 1 z 2 we wtyczce na tym kabelku, to powinien włączyć się
I bieg wentylatora , skoro np. się nie włącza to na razie drugiego nie ma
co sprawdzać jak się nie włącza to leć do skrzynki bezpiecznikowej i sprawdź
bezpieczniki, od tego wentylatora będzie to bezpiecznik 30A koloru zielonego,
możesz sobie miernikiem/voltomierzem sprawdzić przychodzące w tej wtyczce.
która odpinałeś od włącznika/czujnika, napiecie 12V ma byc tylko na 1 kabelku (w jednej dziurce/pinie)
jak to wszystko będzie działać i termostat i wentylator to stawiam na uszczelkę pod głowicą
po nagrzaniu się silnika kompresja dmucha w układ chłodzenia
i stąd Ci może wywalać płyn na zewnątrz


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pt maja 11, 2007 21:34

aki pisze:Ale często słyszę właśnie ze to nie są B5 FL tylko B6 i tak mi sie tez napisało
Ta, pewnie wg tych od ktorych to slyszysz najnowszy model to B7 :panna:


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » ndz maja 13, 2007 21:56

inek01 pisze:
aki pisze:Ale często słyszę właśnie ze to nie są B5 FL tylko B6 i tak mi sie tez napisało
Ta, pewnie wg tych od ktorych to slyszysz najnowszy model to B7 :panna:
Kolega do dzisiaj się ze mną sprzecza że są B7.Jak widze ogłoszenie Passat B7 na allegro to mnie to rozwala :rotfl:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 190 gości