Dlaczego strasznie kopci na czarno???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

zwirzyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt paź 18, 2005 20:37
Lokalizacja: Kraków

kopci

Post autor: zwirzyk » wt maja 08, 2007 09:51

Marcinku !!!!jest szansa że przy nawet nieznacznie lejących wtryskach taka próba o której pisałem da obraz na podstawie którego można wnioskować czy dymienie jest w normie. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
camelmk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt gru 07, 2004 21:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: camelmk » śr maja 09, 2007 15:48

a sprawdź jeszcze taką prozaiczną przyczynę - czy nie masz przypadkiem wyciagnietej dźwigni zimnego rozruchu.


w sumie 200 KM

zloty60
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw sty 19, 2006 14:13
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zloty60 » śr maja 09, 2007 21:23

Moj 1Y tez dymi ale mam to gdzies.Wydaje mi sie ze to zalezy od paliwa.Ostatnio zalalem po korek na CONOCO JET i kopci.Wczesniej na Statoil i bylo wszystko ok.


CB :) BEZ TEGO SIE NIE RUSZAM !!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Djeight
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 14:43
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: Djeight » wt maja 22, 2007 21:51

Witam , mam podobny problem , autko zimą miałem u pompiarza , kąt wtrysku , końcówki i dawka była regulowana [ tylko nie wiem czy za duża nie jest bo wykręcił tą śrubę dość sporo] , zimą dużo nie jeżdziłem , ale nie było kopcenia na czarno [ pewnie dlatego bo nie było warunków do mocniejszego ciśnięcia silnika] ,

teraz jak przyszło prawie lato i upały , zauważyłem że wciśnięcie pedału na 3/4 powoduje kopcenie , jak również puszcza dymka dość sporego powyżej 3 tys obr, starcił też trochę na przyspieszeniu , filtr paliwa i powietrza jest nowy ,

czy zbyt duża dawka paliwa może powodować słabniecie auta i to znaczne kopcenie??

[ Dodano: 22 Maj 2007 22:32 ]
Czy ktoś mi pomoże z tym problemem , mogę jakoś sam wyrególować tą dawkę , czy wkręcając śrubkę zmniejszam czy ziwększam dawkę ?



zwirzyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt paź 18, 2005 20:37
Lokalizacja: Kraków

kopci

Post autor: zwirzyk » śr maja 23, 2007 16:01

Witam.jest oczywistym że zbyt duża dawka paliwa będzie powodowała nadmierne kopcenie.Czarny dym wydobywający się z rury to nic innego jak nie spalone cząstki paliwa oblepione węglem powstałym ze spalenia pozostałej części.Zatem jeżeli będzie duże dawkowanie, część paliwa nie zostanie spalona bo zasób doprowadzonego powietrza i czas spalania na to nie pozwolą i stąd też czarne dymy. Jak się śrubę wykręca to ilość paliwa się zwiększa.Te sprawy reguluje się -dawkowanie- na stole probierczym,ale jeżeli się ma wyczucie i nieco orientacji w mechanice układów wtryskowych można tą czynność przeprowadzić metodą kolejnych prób.Za duże wkręcenie będzie powodowało osłabienie mocy już przy średnich obrotach.A nawiasem mówiąc co to za pompiarz dokonywał regulacji ,że nie dokonał pomiaru dawkowania pompy, a może ciśnienie na wtryskach jest za małe i wtryski leją, to też będą podobne objawy. Przyczyn może być wiele, ale zawsze należy zaczynać szukać od tych najprostrzych. Pozdrawiam.Życzę powodzenia.



Awatar użytkownika
Djeight
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 14:43
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: Djeight » śr maja 23, 2007 17:18

Właśnie nie wiem jak on to wyregulował , bo nie byłem przy tym, wtryski są ok bo sprawdzałem w innym zakładzie , i poza tym kopceniem zastrzeżeń nie mam , silnik pracuje równo , nie przerywa , tylko właśnie kopci na 3/4gazu , i powyżej 3,5tys obr, przy 3 tys jak jadę nic nie widać ,a na postoju troszkę ,

a czy jeśli dawka jest zbyt duża to silnik może też słabnąć , ?? jak to sie ma do jego użytkowania poza samą czarną chmurką



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 178 gości