Układ zasilania w 1Z - od czego ten zawor

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » ndz maja 06, 2007 20:06

a który wężyk to jest co sie zaślepia?
Możesz go zaślepić zsuwając wężyk z zaworu i wciskając w niego np. kulkę od łożyska rowerowego :bigok: ale najlepiej zaślepić EGR wstwiając blachę na łączeniu rurki karbowanej która wychodzi z kolektora wydechowego a zaworem EGR.
Tu masz foto tego wężyka.
Obrazek


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » ndz maja 06, 2007 23:14

dzięki


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pn maja 07, 2007 07:30

mozna tez do sprawdzenia zagiąc węzyk i załozyc opaske plastikowa elektryczna , załamany wezyk tez nie bedzie działał .


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn maja 07, 2007 09:14

mozna tez do sprawdzenia zagiąc węzyk i załozyc opaske plastikowa elektryczna , załamany wezyk tez nie bedzie działał .
można i tak , ale nie ma to jak zaślepienie karbowanej rurki :bigok:



Tajny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt lut 16, 2007 00:57
Lokalizacja: POLAND

Post autor: Tajny » śr maja 16, 2007 10:43

Witam! skoro temat dotyczy 1Z postanowiłem i ja sprawdzić działanie tego zaworu, no i zonk :crazy: .
Wygląda to tak:
Silnik zagrzany podłaczam, VAG blok 004 i pole 04 czyli współczynnik wysterowania tegoż zaworu, na jałowym biegu vag wskazuje wartość 3,1% i ani drgnie chyba że doda mu się energicznie gazu wtedy wartości te zmieniaja się po czym wracaja na 3,1% i tak zostaje.
Ten sam blok tylko przełączam na Basic Settings i tu zgodnie z opisem ECU powinien regulować zaworkiem na przemian, w moim przypadku ECU wusterowywuje zawór na jego maksymalne zamknięcie tj 77% i nic dalej sie nie dzieje poprostu tak zostaje, silnik troche inaczej pracuje bo przestawił sie kąt ale nie ma takich cyklicznych przejśc.
Pole 000 --Basic Settings pole 02 i tu mam wartośc 46-48 przy wartości pola 009 140,

Tak to mniej więcej wygląda w moim silniku.

Czy te objawy wskazuja na złą prace zaworka N108 ? skoro wartośc w bloku 004-- 04 powinna sie zmieniać podczas pracy silnika (pytanie tylko czy na obrotach jałowych czy po dodaniu gazu).
No i druga sprawa to 004--Basic Settings i tu zawór zostaje wysterowany na max i tak juz zostaje bez tych cyklicznych zmian.

Jak myślicie Panowie czy to normalne objawy czy cosik jest nie tak?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr maja 16, 2007 10:51

w 1Z trzeba sie przelaczac miedzy basic setings a mess blocs zeby sprawdzic czy zawor przesterowuje, w nowszych sterownikach proces ten dokonuje sie zamoistnie w basic setings


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Tajny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt lut 16, 2007 00:57
Lokalizacja: POLAND

Post autor: Tajny » śr maja 16, 2007 11:16

Dzieki za dpowiedż troszke mnie to uspokoiło :). Panie Adamie skoro dzieki panu poradziłem sobie wczesną wiosna z czyszczeniem nastawnika to teraz chciałbym zapytać czy statyczny kat zostawić tak jak jest czy może podregulować go do innej wartości ? wszyscy piszą że ok 51 jest najlepiej a u mnie na Basic settings wacha sie od 46 do 48.

Wracając do N108 to skoro energicznie dodam gazu i widać zmianę wartości w bloku 004 --04 to mysle że z tym zaworkiem jest wszystko ok, choć róznica między polem 02 a polem 03 jest znaczna wygląda tak jakby ECU nie mógł wysterować zaworka N108 tak aby osiągnąc wartość zadaną. Gdyby te róznice były niewielkie to byłbym juz całkiem spokojny.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr maja 16, 2007 12:10

pierwsza spraw :) nie Pan :D tu wszycy jestesmy na Ty bez wzgledu na wiek :)

po drugie jesli jest na poziomi 46 - 48 to nieh tak zostanie i bedzie dobrze :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Tajny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt lut 16, 2007 00:57
Lokalizacja: POLAND

Post autor: Tajny » śr maja 16, 2007 12:29

Ok. dzieki raz jeszcze



ksamar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 15:18
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: ksamar » sob cze 23, 2007 23:16

silnik 1.9 SDI. Mam problem jak się domyślasz. Nie wiem kto z Was dobrze się zna na tych silnikach ale myśle że to jest podobna konstrukcja tylko bez turbiny.
Problem jest mianowicie taki: gdy podczas jakieś niezłej ulewy najade na większą kałużę to coś mi zalewa silnik i niestety szarpie nie moge dodać gazu, ewentualnie na sprzęgle trochę szybciej jedzie ale jak go puszcze to zaraz się dusi i nic nie daje dodawanie czy popuszczanie gazu. Na wolnych obrotach niema żadnego problemu ale na skrzyżowaniach czy światłach jak stoję to niemogę ruszać a nawet nie reaguje na pedał gazu. po kilkunastu kilometrach takiej męczącej i mnie i silnik jazdy coś się wysusza i jedzie normalnie lub jakby to było już pod blokiem to kilku godzinach też jest już ok. Dwa razy straciłem tak przepływkę, a mechanicy mówią że w dieslu niema się co zalać a ja mam jednak inne doświaczenia.
Proszę mnie nakierować co mógłbym zrobić gdzie coś zabezpieczyć przed tą wodą. Ksawery



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 135 gości