W silniku szarpnęło po czy stracił moc a teraz nie odpala

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Kinia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 11:48
Lokalizacja: Grudziądz

W silniku szarpnęło po czy stracił moc a teraz nie odpala

Post autor: Kinia » ndz maja 06, 2007 12:14

Witam
jak w temacie dziś wracałem moja IV-czką TDi z trasy nagle coś szarpnęło i silnik stracił moc jakby palił tylko na dwa gary, przejechałem jeszcze ok 2 km żeby znaleźć miejsce do zaparkowanie przy jakim oświetleniu zgasiłem silnik po czym na nowo go uruchomiłem lecz jego praca była bardzo głośna i nierówna i zamulona aż do chwili kiedy zgasł. W chwili obecnej silnik sie nie uruchamia ?? Proszę napiszcie co może być powodem ?? dodam że żadnych wycieków na silniku nie ma - jest suchy ... czy może być uszkodzenie rozrządu a może turbiny ?? proszę o informację :(
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz maja 13, 2007 12:12 przez Kinia, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz maja 06, 2007 12:54

proponuje sprawdzic ustawienie rozrzadu, moze polo scielo klin i rozrzad sie przestawil


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz maja 06, 2007 13:01

poszedł pasek rozrządu albo inny kataklizm i to już dużo większy


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Kinia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 11:48
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: Kinia » ndz maja 06, 2007 13:34

dziękuję, za odpowiedzi
...sprawdzałem pasek jest cały tzn napiety chyba bardziej wchodzi ta pierwsza opcja "o ściętym klinie i przestawionym rozrządzie" bo mimo to jeszcze, jak pisałem przejechałem na zamulonym silniku ok 1-2km zeby sparkować się pod jakąś latarnią, pasek sprawdzałem jest napięty i cały ... proszę odp. czy przy tej opcji mogąś być jeszcze jakieś uszkodzenia w silniku zakładając że przestawił się rozrząd... i 3 razy próbowałem go uruchomić :)
dziękuję jeszcze raz za szybkie odpowiedzi
pozdrawiam



ziutek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 11:59
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: ziutek » ndz maja 06, 2007 15:13

witam, mogą ale niemuszą zalerzy jakie miałeś szczescie, ale tłoki mogły się spotkać z zaworkami a to juz problem !



Awatar użytkownika
GSOWIEC
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sty 17, 2006 23:30
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: GSOWIEC » ndz maja 06, 2007 15:26

Oświećcie mnie, jeśli macie lepsze informacje, ale jak dla mnie to pierwszy przypadek, dyskusji na temat koła zębatego wału korbowego w MK4...

No ale sądząc po objawach bardzo prawdopodobny to przypadek...

Chociaż przyznam, że nie mam wiedzy nt. rozwiązania technicznego klina w nowszych TDIkach, tzn. czy jest tam "półksiężyc", czy jakoś inaczej zamocowane jest to koło na wale.



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » ndz maja 06, 2007 15:48

pasek sprawdzałem jest napięty i cały ... proszę odp. czy przy tej opcji mogąś być jeszcze jakieś uszkodzenia w silniku zakładając że przestawił się rozrząd... i 3 razy próbowałem go uruchomić :)
dziękuję jeszcze raz za szybkie odpowiedzi
najlepiej juz nie prubuj bo jak ścina klin to możesz narobić sobie biedy , auto na linke i do mechanika.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Kinia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 11:48
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: Kinia » ndz maja 06, 2007 18:32

Tak też uczyniłem, mam nadzieję że wszystko skonczy się pomyślnie bez większego nakładu ;) jak i co poinfomuję do tego czasu 3majcie kciuki pozdrawiam i dziękuję za odp.



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » ndz maja 06, 2007 19:43

Mrugaja swiece zarowe?


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Kinia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 11:48
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: Kinia » ndz maja 06, 2007 22:45

rob555 pisze:Mrugaja swiece zarowe?

...świece zachowują się normalnie...



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » ndz maja 06, 2007 23:33

Kinia pisze: ...świece zachowują się normalnie...
Czyli raczej cos mechanicznego...fuck....
Usterke elektroniczna by sygnalizowal mruganiem swiec zarowych po kilkunastu sek od przekrecenia kluczyka


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Kinia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 11:48
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: Kinia » pn maja 07, 2007 14:34

JUŻ ZNANA PRZYCZYNA AWARII :( WYSZCZERBIł SIE ZAWóR :(((((( ROZWALIł GłOWICę TłOK i pewnie uszkodził USZKODZIł CYLINDER ...CO DALEJ NIE WIEM ? :( moze ktoś pomoze w zakupie tańszych częsci hmmmm! sam juz nie wiem co robić ?? :( ZAŁAMKA mam nadzieje że mechanicy :hehe: są sumienni i uczciwi na dzień dobry koszty oszacowali na około 2000 :panna: PLN
Obrazek Obrazek



zygimar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: wt lip 11, 2006 09:43
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: zygimar » pn maja 07, 2007 14:36

Napisz jaka jest diagnoza jak juz bedziesz wiedzial.


GOLF 4 TDI 110 KM Silnik ASV.

Kinia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 11:48
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: Kinia » pn maja 07, 2007 14:54

jak napisałem wyzej ... "wyszczerbił sie zawór" mechanicy oceneil swoja pracę na ok. 2000 zł. w tym wymiana zaworów - tłoka z oporządzeniem - szlif tulei - robocizna :(
2 opcja - to bez szlifu tulei wymiana tłoka - zaworów- robocizna - ok 1500 zł. z tym że tu może silnik brać olej :(
... i co tu wybrać ??
tłok w/g nich używka z pierścieniami to kosz ok. 180 zł. co i jak dalej nie wiem jakoś im nie ufff ufff :(



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 57 gości