Czy zmieniać olej z mineralnego na półsyntetyk?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

SiwyKot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob maja 05, 2007 17:18
Lokalizacja: lubelskie

Czy zmieniać olej z mineralnego na półsyntetyk?

Post autor: SiwyKot » sob maja 05, 2007 17:29

Witam. Jestem posiadaczem audi 1,6 td z 91 roku. Zbliża się wymiana oleju i myślę nad przejściem na 10 w 40. Z silnikiem nie ma żadnych problemów, ubytki oleju nie są zauważalne (wymieniam co 7,5 tys). A na tym forum dowiedziałem się, że wiekszość z użytkowników tego silnika leje półsyntetyk. Dodam, że zrobiłem 15 tys. na mineralu. A co lał niemiec przez 15 lat nie mam pojęcia. Chciałbym zasięgnąć waszej opinii na ten temat. Z góry dziękuję za porady.
SiwyKot



Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » sob maja 05, 2007 18:42

WItam sam kiedys miałem podobny temat tylko ja mam ksiazke serwisową i wiedziałem na jakim oleju jeździło auto u sąsiadów. Na ten temat nie uzyskasz niestety jednoznacznej odpowiedzi gdyż zdania są podzielone, nie znasz przeszłości więc sam sobie odpowiedziałes nie wiesz co było lane do autka. jesli chcesz znac moje zdanie to olej mineralny nie jest taki zły kup pożadny olej Mobila albo Castrola i bedziesz się cieszył długo swoim silniczkiem. :bigok:


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » sob maja 05, 2007 19:26

Były już takie tematy...



Wzmocniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pt sty 12, 2007 23:14
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Post autor: Wzmocniak » sob maja 05, 2007 19:38

Skoro przeszedłeś z 15w/40 na 10w/40 przypilnuj sobie turbinkę czy nie zaczęła pompować oleju do dolotu. W klepaczkach panują dużo większe obciążenia niż w benzynach dlatego radio zgaś i sluchaj motora w trakcie jazdy. Daj znać co się dzieje powiedzmy po 2000 km.


Nic lepszego od Golfa drugiego. Co by nie, jakoby hej.

SiwyKot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob maja 05, 2007 17:18
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: SiwyKot » sob maja 05, 2007 19:46

Wiem, że takie tematy były, jestem po wnikliwej lekturze wszystkiego z szukajki. Zdania są podzielone chciałem wiec zasięgnąć jeszcze wiecej opinii. A czy myślicie że mozliwe jest by niemcy zalewali w tym samochodzie od nowości minerał? Znalazłem w papierach które dostałem z samochodemfakture z 93 na 4 litry "mineralol"



Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » sob maja 05, 2007 19:46

wzmocniak nie bój się przy odpowiedniej eksploatacji nic silniczkowi nie bedzie, a kolega Tomcio666 przejechał napewno juz duzo wiecej km niz 2 tys tyle to niektóży przecietnie robią w 2 tygodnie.


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

daro31ie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Carlow
Kontakt:

Post autor: daro31ie » sob maja 05, 2007 19:48

Jest pewna zasada nie zmienia sie minerala na syntetyczny chyba ze samochod ma powiedzmy do 30-50000 Z robisz co bedziesz chcial ale wielu juz ukarala taka zmiana. Zalej go mobilem, castrolem tak jak koledzy radza!!!!


nie ma glupich ludzi sa tylko trosze inni

SiwyKot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob maja 05, 2007 17:18
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: SiwyKot » sob maja 05, 2007 19:49

A co myślicie o zalaniu w takiej sytuacji valvoline maxlife?



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » sob maja 05, 2007 20:05

Mój jezdzi na elf turbo diesel 15W40 już piąty rok i jakoś nie narzeka...Zima - 30st i palił :bajer: I nie zamierzam zmieniać bo po co?Dla tych 30% dodatków które różnią minerała od półsyntetyka?



SiwyKot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob maja 05, 2007 17:18
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: SiwyKot » sob maja 05, 2007 20:09

Mój też palił bez problemu ale popychacze było słychać dosyć mocno. Tego właśnie chciałbym uniknąć.bongo,



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » sob maja 05, 2007 20:32

Mój też palił bez problemu ale popychacze było słychać dosyć mocno.
Zmianą na półsyntetyk tego raczej nie uzyskasz...Raczej odwrotnie...



SiwyKot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob maja 05, 2007 17:18
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: SiwyKot » sob maja 05, 2007 20:35

bongo, Nie rozumiem. Przeciez 10 w jest rzadszy prędzej dotrze do najdalszych elementów silnika.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob maja 05, 2007 20:37

zmieniaj


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 125 gości