Termostat nowy, temperatura nadal wysoka.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt kwie 24, 2007 20:01

Przewodnik pisze:Ja bym nie ufał temu wernetowi.
Miał wahlera i też lipa , a był sprawny :wink: , ja miałem ostatnio jakiś polski i był tak samo dobry jak wahler.......wymieniłem tylko dla tego , że myślałem , że jest zepsuty , silnik się nie nagrzewał , ale to było w zimę , teraz jest ok

pozdrawiam
damcio151

[ Dodano: Wto Kwi 24, 2007 20:03 ]
Darayavahus pisze:Ja chcę go wyjąć (nawet przy zimnym) i zdjąć jego charakterystykę temperaturową. Wtedy będę wiedział jaka jest temp przy jakiej rezystancji w samochodzie.
dobry pomysł , ale ja nie stawiam na czujnik :(



Darayavahus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr wrz 13, 2006 14:11
Lokalizacja: z Gdańska
Kontakt:

Post autor: Darayavahus » wt kwie 24, 2007 20:08

damcio151 pisze:dobry pomysł , ale ja nie stawiam na czujnik :(
Ale to nic nie kosztuje. A może akurat tu jest pies pogrzebany...


Stereotyp kierowcy Golfa to dresiarz słuchający techno. Ja noszę glany, bojówki i słucham w moim Golfie Death Metalu dla odmiany.

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt kwie 24, 2007 20:10

Darayavahus pisze:Ale to nic nie kosztuje. A może akurat tu jest pies pogrzebany...
to prawda , nic nie kosztuje , dobrze byłoby gdyby to był czujnik....a masz jakiś termometr do 110 st. ??



Darayavahus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr wrz 13, 2006 14:11
Lokalizacja: z Gdańska
Kontakt:

Post autor: Darayavahus » wt kwie 24, 2007 20:20

mam. Pokazuje nawet chyba do 150


Stereotyp kierowcy Golfa to dresiarz słuchający techno. Ja noszę glany, bojówki i słucham w moim Golfie Death Metalu dla odmiany.

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt kwie 24, 2007 20:21

Darayavahus pisze:mam. Pokazuje nawet chyba do 150
to do dzieła :bigok:



Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

Post autor: Bordos » czw kwie 26, 2007 08:13

Żeby sprawdzic czujnik nie trzeba go wyciagac z auta:)

Wystarczy odłączyc wtyczkę i zmieżyc omomierzem jaki jest jego opór.

Jego zasada działania jest taka, że im większa jego temperatura tym mniejszy opór stawia. W golfach naszych minimalny opór, przy którym wskaźnik wskazywac będzie max temp to 125 omów.

Ale sprawdz np. czy w ok. 20 stopniach ma 990 - 1000 omów bo jak nie to jest zapewne padnięty.



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » czw kwie 26, 2007 21:02

ja mam podobny problem, mianowicie: dla przykładu Zrobię około 10km, silniczek leciutko się rozgrzeje i dam w dechę, bujnę się do 180 km/h i płyn chłodniczy się zagotuje i wywali go ze zbiorniczka, wentylator nawet sie nie włączy, a jak jeżdżę spokojnie tak około 100-120km/h to jest chyba OK, bo płynu nie wywala. Jest jeszcze jedna ciekawa sprawa, bo nawet jak silnik jest już nagrzany to i tak wskazówka jest mniej więcej na 1/4 skali, a powinna być chyba trochę więcej niż pół skali.
Górny wąż jest gorący jak diabli, a dolny tylko ciepły, leciutko ciepły.



Darayavahus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr wrz 13, 2006 14:11
Lokalizacja: z Gdańska
Kontakt:

Post autor: Darayavahus » ndz kwie 29, 2007 20:56

Czujnik wygląda na dobry. No ale to wracając do początku tematu. Termostat ok, czujnik ok. Co jeszcze może być przyczyną? Pompa wygląda jakby działała, z resztą jak ją sprawdzić? Gdzieś się wyżej pokazało, że może być zakamieniony układ. Są jakieś cudowne środki na przeczyszczenie układu? W ogóle może ktoś miał taki problem i go rozwiązał?


Stereotyp kierowcy Golfa to dresiarz słuchający techno. Ja noszę glany, bojówki i słucham w moim Golfie Death Metalu dla odmiany.

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz kwie 29, 2007 21:13

Darayavahus pisze:Są jakieś cudowne środki na przeczyszczenie układu?
ocet spożywczy :) , tylko później musisz wypłukać to wszystko i najlepiej nalać po wszystkim płynu chłodniczego zimowego ( konserwuje układ) ..... aha jeszcze po wlaniu octu i przepłukaniu wykręć termostat , żeby to co się wytrąci wyleciało tą dziurą , bo zablokuje Ci się termostat



Darayavahus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr wrz 13, 2006 14:11
Lokalizacja: z Gdańska
Kontakt:

Post autor: Darayavahus » ndz kwie 29, 2007 21:17

Chociaż tak sobie czytam bardziej wnikliwie...
Bordos pisze:minimalny opór, przy którym wskaźnik wskazywac będzie max temp to 125 omów.
ta max temp to znaczy ostatnia kreska (~110 st.)?

Mi z aproksymacji i takich innych zabaw matematycznych wyszło, ze 125 omów to mam przy 86 stopniach.


Stereotyp kierowcy Golfa to dresiarz słuchający techno. Ja noszę glany, bojówki i słucham w moim Golfie Death Metalu dla odmiany.

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » ndz kwie 29, 2007 21:17

Ja postawię inną diagnozę i myślę, że słuszną. Dziwne, że jeszcze nikt nie poruszył tego tematu. Na tylnej ściance zegarów znajduje się folia ze ścieżkami miedzianymi. Na niej zamontowany jest stabilizator napięcia(bodaj na 10,5V). I to on najczęściej jest odpowiedzialny za takie chece. To dość częsty przypadek uszkodzenia tego elementu w starszych autkach. Nie jest przylutowany, tylko wciśnięty w malutkie wsuwki. Powinno pisać na nim, jakie napięcie podaje na wyjściu. Jeśli masz zwykły miernik, można sprawdzić czy pracuje prawidłowo. Stabilizator ma 3 nóżki - jedna wejście zasilania 14V, druga MASA i trzecia wyjście te 10,5V. Niestety w sklepach elektronicznych tego nie dostaniesz, tylko w lepszych sklepach z częściami samochodowymi, serwisie VW, allegro oraz oczywiście praktycznie każdym szrocie(po wymontowaniu z jakich kolwiek zegarów VW?AUDI). Poza temperaturą, przy jego uszkodzeniu potrafi także przekłamywać wskaźnik poziomu paliwa. Pod tym adresem jest wystawiony taki na Allegro----http://http://moto.allegro.pl/item18859 ... 4_vdo.html



Darayavahus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr wrz 13, 2006 14:11
Lokalizacja: z Gdańska
Kontakt:

Post autor: Darayavahus » ndz kwie 29, 2007 21:30

Znaczy, że powinien dawać wzorcowe 10,5V? To jutro go też zmolestuję.


Stereotyp kierowcy Golfa to dresiarz słuchający techno. Ja noszę glany, bojówki i słucham w moim Golfie Death Metalu dla odmiany.

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » ndz kwie 29, 2007 21:51

Nie jestem na 100% pewny, czy dokładnie 10,5V. Jeśli masz książkę Etzolda - Sam Naprawiam VW GolfII, tam to jest opisane.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Darayavahus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr wrz 13, 2006 14:11
Lokalizacja: z Gdańska
Kontakt:

Post autor: Darayavahus » ndz kwie 29, 2007 22:06

Powinien dawać między 9,5 i 10,5.


Stereotyp kierowcy Golfa to dresiarz słuchający techno. Ja noszę glany, bojówki i słucham w moim Golfie Death Metalu dla odmiany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości