Zamontowanie turbosprężarki do wersji 1.9D 1Y z 93r.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pn kwie 23, 2007 19:03

z tą klawiaturą to dokładnie chyba nie trzeba zmieniać, ale ja miałem orginalną od silnika TD no i z pod mojej starej osłony ciekł olej więc wymieniłem.

co do tych wtryskiwaczy to są one na ciśnienie 155Bar, orginalne z silnika TD, bo te od zwykłego Diesla (w moim przypadku silnik JP) są na mniejsze ciśnienie.

W twoim przypadku musisz chyba poszukać wtryskiwacze od silnika 1.9TD, bo te co masz chyba będą za słabe, tak mi się wydaję.



Awatar użytkownika
kaczor4011
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2264
Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
Lokalizacja: Londyn

Post autor: kaczor4011 » pn kwie 23, 2007 19:25

Lukas-182, czy zauwazyles jakies minusy po zamontowaniu turbo?? co ile wymieniasz mu olej i na jaki??czy trzeba jakos specjalnie dbac o taki silnik??(jesli chodzi o ekploatacje silnika turbo to wiadomo- nie butowac zimnego i poczekac przed zgaszeniem az ostygnie-trzeba jeszcze o czyms pamietac??) nie chce wyciagac z niego ogromnej mocy a raczej go troszke ozywic-jakie cisn doladowania mu ustawic(jakie bedzie w miare bezpieczne??)

zadaje tak wiele pytan poniewaz chce znac wszytkie za i przeciw i nie chce za pol roku szukac nowego silnika! z gory dzieki za wszystkie odpowiedzi :pub:


golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pn kwie 23, 2007 22:03

kaczor4011, minusów prawie nie ma, no może można by było przyczepić się do większego spalania, ale to normalne jak się zwiększa moc :).

Co do oleju, to jeszcze nie wymieniałem, ale mam zamiar wymieniać co 10tys, maks 12tys, czyli za jakieś 6tygodni wymiana :)



Awatar użytkownika
kaczor4011
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2264
Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
Lokalizacja: Londyn

Post autor: kaczor4011 » pn kwie 23, 2007 22:25

Lukas-182, o ile zwiekszylo ci sie spalanie??jak go podkreciles to kopci mocno??


golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pn kwie 23, 2007 23:32

około 0,5 litra w trasie (jazda z 120-130km/h), w mieście około litra więcej pali, średnio pali mi około 6l/100km.

Co do tego kopcenia, to źle do tego podszedłem, za mocno się napaliłem i trochę przeholowałem z dawką :), ale piz**e teraz ma niezłą, lecz bąka niezłego puści jak mu dam w dechę.

Pozdrawiam.



arwam

Post autor: arwam » śr kwie 25, 2007 23:37

vw_vandal pisze:
arek wamej pisze:Jak pan taki mądry to niech wymieni różnice między 1Y a AAZ.
Patrzyłem po katalogach i różnica podstawowa jest taka że TD ma inne tłoki i pierścienie i one na pewno są przystosowane do większego ciśnienia jakie zapodaje turbina !! Nie mówie że sie nie da ale ile taki silnik wytrzyma, właściciel będzie musiał pilnować się !! Zróbcie takiego moda i wypowiedzcie się po 40 tyś.
Moim zdaniem jak się zakłada turbo to że to turbo będzie się używało a nie dla tego aby było !!!
Panie kochany gołe silniki 1Y z T2 i AAZ nie różnią się niczym ponieważ w T2 były przystoswane do zwiększonych obciązeń.
A różnica w tłokach to wycięcia na dysze natryskowe oleju tylko że w silnikach 1.6 wysokoprężnych.



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » czw kwie 26, 2007 07:26

arek wamej, nie będę się z tobą kłucił ja pisze że teoretycznie się różnią, nie mam tych silnków przed oczami, a katalogi mówią że się różnią i nie tylko jakimiś tam wycięciami !! Według katalogu w 1.9 D w tłoku są inne swożnie niż 1.9 TD. Może bloki silnika są takie same ale w TD tłok musi wytrzymać sprężone ciśnienie, które zapoda turbina. I przecież rozpatrujemy 1.9D i 1.9TD z Mk3 i naprawdę bez nerwów ;)
Lukas-182, przerobił JP i śmiga ale ja bym tego nie zrobił i po prostu sprzedałbym diesla i zakupił TD


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw kwie 26, 2007 07:53

vw_vandal pisze:arek wamej, nie będę się z tobą kłucił ja pisze że teoretycznie się różnią, nie mam tych silnków przed oczami, a katalogi mówią że się różnią i nie tylko jakimiś tam wycięciami !! Według katalogu w 1.9 D w tłoku są inne swożnie niż 1.9 TD. Może bloki silnika są takie same ale w TD tłok musi wytrzymać sprężone ciśnienie, które zapoda turbina. I przecież rozpatrujemy 1.9D i 1.9TD z Mk3 i naprawdę bez nerwów ;)
Lukas-182, przerobił JP i śmiga ale ja bym tego nie zrobił i po prostu sprzedałbym diesla i zakupił TD
Racja na potwierdzenie zdjęci, poza tym w TD i TDI musza byc 2 wentylatory chłodnicy i czujnik poniewaz w tym silniku nawet w korku powinna byc temp. 90st. wentylatory na chwilke co kilka sekund sie właczaja aby utrzymac temp. 90st. , w 1Y tego nie ma - chyba ze 1Y ma klimę to takie wentylatorki ma.
Obrazek

inne jest ciśnienie otwarcia wtryskiwacza

Obrazek

[ Dodano: Czw 26 Kwi, 2007 ]
Wydaje mi sie ze różnica w sworzniach jest zasadna. Np. w D i TD zawory sa 8-semki w TDI MK IV mimo ze jest wyzsza moc to sa 7-demki i z opinii mechaników wynika, zę w MK III nie zdażało się zeby zawory pękały, albo zdażało sie bardzo żadko , a w MK IV cię to zdaża i nie tak żadko, wiec ta róznica może mieć znaczenie przy uturbieniu silnika wolnossacego. Po coś to jednak wymiślili.



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » czw kwie 26, 2007 11:25

PinkFloyd, :bigok:


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

żubr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn lis 17, 2008 19:00
Lokalizacja: WLKP

Post autor: żubr » pn lis 17, 2008 19:04

cześć
mam silnik jak w opisie, mam natryski oleju na denka tłoków :bigok:
i teraz tak
1,6 td+ic ma moc 80 KM
1,9 td ma przy większej pojemności 75 KM
chciałbym zrobić ze swojego lekko ponad 80 i teraz pytanie czym tkwi sukces mocy 1,6td :D
czyli czy mam montować pompę+wtryski+turbo od AAZ i coś trzeba przy nim pozmieniać np. boost pin, czy kupować klamoty od 1,6 td? 1,6 ma wydajniejsze turbo lub pompę? aha, będzie też intercooler

aha jeszcze jedno pytanie, powrót oleju z turbiny wchodzi do miski olejowej?
Ostatnio zmieniony pn lis 17, 2008 19:31 przez żubr, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn lis 17, 2008 21:12

żubr pisze:pytanie czym tkwi sukces mocy 1,6td :D
sukces tkwi w czytaniu postów!


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pn lis 17, 2008 22:00

żubr, pin w LDA zmień na taki z 1,6TD podkręć turbo + IC i par kucy będzie .


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

żubr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn lis 17, 2008 19:00
Lokalizacja: WLKP

Post autor: żubr » pn lis 17, 2008 22:24

czytam czytam, coraz więcej już wiem, sorki za powtórzenie putania a vw_vandal dziękuję za odpowiedź :)



Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » pn lis 17, 2008 23:31

Na forum jest jeden z najdłuższych tematów właśnie o tym dlaczego AAZ ma tylko 75KM.
Ostatnio zmieniony pn lis 17, 2008 23:34 przez Tomallus, łącznie zmieniany 1 raz.


Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 243 gości