Wymiana łożysk i podpięcie wentylatora
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana łożysk i podpięcie wentylatora
Kupiłem ostatnio Golfa I z silnikiem od II 1.6 diesel. Wiatraczek na chłodnicy był padnięty i zamontowałem wiatraczek od poldka, podpinam do narazie na krótko do akumlatora i moje pytanie jest takie jak go podpiąć do kabli bo jest jeden kabel od czujnika od chłodnicy i drugi gdzie mam podpiąć i jak wogóle rozrużnić który podpiąc do tego na czujniku?
Kolejny problem to łożyska w przednik prawym kole się coś strasznie tłucze i to chyba jest łożysko, dostałem od poprzedniego właściciela łożysko na przód dam rade je sam wymienić? Jeżeli nie to gdzie w Krakowie tanio wymienie łożysko w golfiku?
Jeszcze pytanko odnośnie tylnich kół, jak się na nie popatrzeć to chodzą strasznie na boki, opony są z deka scentrowane ale poprzedni właściciel mi powiedział że to chyba tam są łożyska nie ok, czy to może być wina łożysk?
Kolejny problem to łożyska w przednik prawym kole się coś strasznie tłucze i to chyba jest łożysko, dostałem od poprzedniego właściciela łożysko na przód dam rade je sam wymienić? Jeżeli nie to gdzie w Krakowie tanio wymienie łożysko w golfiku?
Jeszcze pytanko odnośnie tylnich kół, jak się na nie popatrzeć to chodzą strasznie na boki, opony są z deka scentrowane ale poprzedni właściciel mi powiedział że to chyba tam są łożyska nie ok, czy to może być wina łożysk?
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Nie wiem czy czujnik masz na masie czy na +, jezeli na + to jeden kabel silnika wiatraka podpinasz do czujnika, drugi do masy. Jezeli czujbik jest na masie, to jeden do czujnika, drugi do + aku przez bezpiecznik. Podlaczyc musisz tak, zeby kierunek obrotow wiatraka byl taki zeby dmuchalo do auta, nie do chlodnicy.
quest88 zrób tak jak napisał dziechu z tym że ja to dałbym przez przekaźnikdziechu pisze:Nie wiem czy czujnik masz na masie czy na +, jezeli na + to jeden kabel silnika wiatraka podpinasz do czujnika, drugi do masy. Jezeli czujbik jest na masie, to jeden do czujnika, drugi do + aku przez bezpiecznik. Podlaczyc musisz tak, zeby kierunek obrotow wiatraka byl taki zeby dmuchalo do auta, nie do chlodnicy.
odciążyło by to troszkę instalację - przewody by się mniej grzały
np. w MK3 oryginalnie na I biegu wentylatora nie ma przekaźnika tylko jest na II
ja sobie zrobiłem tak że jak zadziała zworka na I bieg to i tak wentylator zasuwa na II
oczywiście przez przekaźnik
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
dzięki za pomoc, jestem raczej w tym temacie laikiem i mam pytanko jak to sprawdzić czy czujnik jest na masie czy na + i jak mógłbyś tak kroczek po kroczku napisać co dokładnie zrobić.
Czy ja dobrze zrozumiałem wentylator ma być tak ustawiony żeby wiał do środka czyli na silnik?? Bo aktualnie mam ustawiony tak że wieje w strone chłodnicy.
Mam nadzieje, że ktoś mi jeszcze odpowie na temat łożysk. Nie orientuje się ktoś czy do mk1 podejdą felgi od sierry albo od poldka?
Czy ja dobrze zrozumiałem wentylator ma być tak ustawiony żeby wiał do środka czyli na silnik?? Bo aktualnie mam ustawiony tak że wieje w strone chłodnicy.
Mam nadzieje, że ktoś mi jeszcze odpowie na temat łożysk. Nie orientuje się ktoś czy do mk1 podejdą felgi od sierry albo od poldka?
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Wez zarowke jakakolwiek 12V z kabelkami. Jeden kabelek do kabelka ktory idzie do czujnika (oczywiscie nie tego do wentylatora tylko tego drugiego), drugi kabelek zarowki do masy - jezeli zaswieci to na czujniku masz + i wentylator laczysz do czujnika i do masy. Jezeli nie zaswieci, (mozesz wtedy ten drugi do plus aku - powinna zaswiecic) to masz na czujniku mase, wiec wentylator podlaczasz do czujnika i do +.
na tym czujniku jest + bo do niego dochodzi napięcie ze skrzynki bezpiecznikowejdziechu pisze:Wez zarowke jakakolwiek 12V z kabelkami. Jeden kabelek do kabelka ktory idzie do czujnika (oczywiscie nie tego do wentylatora tylko tego drugiego), drugi kabelek zarowki do masy - jezeli zaswieci to na czujniku masz +
w MKII sprawdziłem (wrzucam stronke z ksiązki) jest to bezpiecznik nr 1 (licząc od lewej do prawej) 30A
więc musi być to +

[ Dodano: Sob Kwi 21, 2007 22:26 ]
cięzko będzie, wycisnąć te stare łozysko, bez prasy lub jakiegoś specjalnegoquest88 pisze:Kolejny problem to łożyska w przednik prawym kole się coś strasznie tłucze i to chyba jest łożysko, dostałem od poprzedniego właściciela łożysko na przód dam rade je sam wymienić?
przyrządu sobie nie poradzisz sam, te łożysko mocno siedzi w piaście
jasne że to wina wybitych łożysk tylnych, kup oba i sam dasz radę zmienićquest88 pisze:Jeszcze pytanko odnośnie tylnich kół, jak się na nie popatrzeć to chodzą strasznie na boki, opony są z deka scentrowane ale poprzedni właściciel mi powiedział że to chyba tam są łożyska nie ok, czy to może być wina łożysk?
ja zmieniałem sam i zajęło mi to wraz z wymianą szczęk na odbu stronach auta
ok. 3 h z przerwą na obiad

masz opisane co jest potrzebne przy robocie przy tylnych łożyskach
a jest to tutaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=58742
i troche tutaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63963
i tutaj też: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81757
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Z tego co popatrzyłem to ten czujnik jest podpięty na masie, bo jeden kabel jest zaizolowany ( to ten do podpięcia ) a drugi idzie dołem i jest wpięty przed akumlatorem w blache czyli to jest chyba masa, jeżeli źle wnioskuje to proszę o poprawe.
Dobrze zrozumiałem że mam w ten sposób podłączyć wiatrak aby wiał w stronę silnika a nie w stronę chłodnicy??
Przy jakim stopniu nagrzania ( chodzi o wskaźnik ) powinien się włączyć wiatrak? Bo szczerze mówiąc nie wiem czy ten czujnik na chłodnicy jest sprawny, a nie chce przegrzać silnika.
Co do łożysk to kupie łożyska na tył i się trochę pomęczę
jeśli chodzi o przód to mógłbym załatwić prase bo teść posiada takie sprzęty
tylko jak zmieniać łóżysko sprzodu? Tak samo jak z tyłu?
A co do tych falg się nie orientujecie? od poldka albo od sierry podejdzie?
Dzięki wielkie za pomoc i sorki czasem za oczywiste pytania pewnie dla Was, ale ja jestem laikiem i się uczę, bo jak można coś samemu zrobić to chyba lepiej niż płacić mechanikowi, który np. za wymiane łożysk powiedział mi 500 zł :/ co mi się trochę za dużo wydaje i wolę sam się pobawić
[ Dodano: 24 Kwi 2007 06:29 ]
odpowie ktoś na moje dalsze pytania ;> z góry dzięki za pomoc
Dobrze zrozumiałem że mam w ten sposób podłączyć wiatrak aby wiał w stronę silnika a nie w stronę chłodnicy??
Przy jakim stopniu nagrzania ( chodzi o wskaźnik ) powinien się włączyć wiatrak? Bo szczerze mówiąc nie wiem czy ten czujnik na chłodnicy jest sprawny, a nie chce przegrzać silnika.
Co do łożysk to kupie łożyska na tył i się trochę pomęczę


A co do tych falg się nie orientujecie? od poldka albo od sierry podejdzie?
Dzięki wielkie za pomoc i sorki czasem za oczywiste pytania pewnie dla Was, ale ja jestem laikiem i się uczę, bo jak można coś samemu zrobić to chyba lepiej niż płacić mechanikowi, który np. za wymiane łożysk powiedział mi 500 zł :/ co mi się trochę za dużo wydaje i wolę sam się pobawić

[ Dodano: 24 Kwi 2007 06:29 ]
odpowie ktoś na moje dalsze pytania ;> z góry dzięki za pomoc

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości