czy to siada przepływka czy n75???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

husio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: sob lis 11, 2006 16:24
Lokalizacja: Białystok

czy to siada przepływka czy n75???

Post autor: husio » wt kwie 17, 2007 18:18

witam mam takie objawy: silniczek przy pewnych obrotach zaczyna dziwnie pracować i tak jakby odcinało turbo, jeśli jade V to tak około 120km/h, przy obciażeniu szybciej zrobiłem logi kanału 003 czy to przepływka???


Obrazek

witam czy ktoś skomentuje te logi????



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr kwie 18, 2007 08:48

taaa ja moge skomentowac ze chyba nieprawidlowo robione ;p
miales ciagle jeden bioeg wrzucony i gaza otwarty w 100% ? jesli nie to mozesz skasowac sobie te logi

odcinanie mocy opisane przez Ciebie to objaw notlaufu sposowdowanego niekoniecznie n-75 poszukaj na forum bo co drugi dzien jest taki temat


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr kwie 18, 2007 08:56

husio pisze:zrobiłem logi kanału 003 czy to przepływka
jak chcesz diagnozować przepływkę to zrób logi 008 :)

kanał 003 owszem pokazuje wslazania LMM ale w odniesieniu do wysterowania EGR :P

U Ciebie moze być równie dobrze KAT zapchany - nie wiemy jak dmucha sprężarka - a to najważniejsze przy notlaufie

zrób 003 008 i 011 jednoczesnie na 4 biegu z gazem w podłodze od 1500 do 4200 rpm



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr kwie 18, 2007 10:40

Przeplywka raczej ok, choc logi nie sa dobrze zrobione. Jednak widac ze sygnal przplywki osiaga wartosc 847,9, to wartosc maksymalna dla przeplywki ze sterownikiem 16to bitowym w 1z. Padanie przeplywki polega najczesciej na tym, ze nie osiaga sygnalu maksymalnego bez wzgledu na ilosc przeplywajacego powietrza. Tak wiec przeplywka jest na 90% sprawna.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr kwie 18, 2007 12:07

dziechu pisze:Przeplywka raczej ok, choc logi nie sa dobrze zrobione. Jednak widac ze sygnal przplywki osiaga wartosc 847,9, to wartosc maksymalna dla przeplywki ze sterownikiem 16to bitowym w 1z. Padanie przeplywki polega najczesciej na tym, ze nie osiaga sygnalu maksymalnego bez wzgledu na ilosc przeplywajacego powietrza. Tak wiec przeplywka jest na 90% sprawna.
eee z ja mam 8 bitowy i tez takie wartosci osiaga ;p


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr kwie 18, 2007 12:32

dziechu pisze:Jednak widac ze sygnal przplywki osiaga wartosc 847,9, to wartosc maksymalna dla przeplywki
cos pomieszałeś :)

847,9 to wartośc jakby referencyjna...

dobra przepływka pokazuje 950 :)
dziechu pisze:Tak wiec przeplywka jest na 90% sprawna
dla mnie jest na 50% niesprawna wg tych danych które są - przy 4000 rpm mniej niż 700mg/R

ale tak jak pisałem wczesniej te logi sa do bani



husio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: sob lis 11, 2006 16:24
Lokalizacja: Białystok

Post autor: husio » śr kwie 18, 2007 13:41

logi były robione na 3 biegu i pedał gazu do dechy

ok dziś zrobie logi kanałów 003, 008 i 011
i wrzucę
pozdrawiam



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr kwie 18, 2007 16:22

Adamm pisze:eee z ja mam 8 bitowy i tez takie wartosci osiaga ;p

847,9 to wartosc max. dla sterownika 16 bit, to znaczy DOKLADNIE GRANICZNA, nie pokaze juz np. 848,0, natomiast wartoscia max wymagana z map jest 850 (wystarczy poogladac logi). To ze twoj osiaga tez takie wartosci nic nie znaczy. Ale jezeli bedzie to max w logach to bedzie znaczylo ze masz sterownik 16bit.

[ Dodano: 18 Kwi 2007 16:24 ]
cowboy pisze:847,9 to wartośc jakby referencyjna...

dobra przepływka pokazuje 950
Wlasnie calkiem odwrotnie, wartosc max w mapach to 850, ale w sterownikach 16bit maksymalna wartosc z przetwornika A?C to dokladnie 847,9, poczytaj o tym np. na forum diagtronika. Dalej utrzymuje ze przeplywka jest sprawna.

[ Dodano: 18 Kwi 2007 16:26 ]
* A/C przetwornik

[ Dodano: 18 Kwi 2007 17:07 ]
Zwrocilo to moja uwage, poniewaz tez w logach mam wartosc wymagana max 850, a wartosc max z przeplywki dokladnie tak samo jak tu - 847,9. Myslalem ze przeplywka zaczyna mi padac i dlatego nie osiaga 850, ale na forum diagtronika dowiedzialem sie ze to normalne w sterownikach 16bit (np. 028 906 021 BF) - po przetworniku i przeliczeniach jest to wartosc maksymalna i swiadczy o sprawnej przeplywce (zuzyta, zanieczyszczona, o ile nie jest uszkodzona inaczej).



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr kwie 18, 2007 18:05

dziechu pisze:Wlasnie calkiem odwrotnie, wartosc max w mapach to 850, ale w sterownikach 16bit maksymalna wartosc z przetwornika A?C to dokladnie 847,9, poczytaj o tym np. na forum diagtronika. Dalej utrzymuje ze przeplywka jest sprawna
pokaz mi gdzie ona pokazuje w tych logach 847,9 - bo ja widze tylko raz a np przy 400 rpm poniżej 700

ja nie twierdze że jest niedobra bo nie widze czy tnie dawke i nie wiem ila dmucha lader



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr kwie 18, 2007 18:29

Ni nie p[rzesadzaj, jest chyba z 20 razy, ale te logi nie sa 'poukladane', widac tylko ze to wartosc max. U mnie w logach przy max obciazeniu, kiedy obroty sa odpowiednio wysokie i cisnienie doladowania, wtedy jest maksymalny przeplyw powietrza. Wtedy mam w kolumnie ilosci oczekiwanej powtarzajace sie wartosci 850, a w kolumnie ilosci mierzonej powtarzaja sie 847,9. Moze potem wkleje fragment.

[ Dodano: 18 Kwi 2007 18:32 ]
A w tych logach tutaj zdaje sie ze sa pomieszane kolumny. Wartosci MAF specified powinny byc max 850, tu sa jak z kolumny mierzonej - 847,9.

[ Dodano: 18 Kwi 2007 18:36 ]
Obrazek

[ Dodano: 18 Kwi 2007 18:39 ]
Powyzej fragment moich, zobacz wartosc oczekiwana max jest 850, mierzona 847,9.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: czy to siada przepływka czy n75???

Post autor: RobertP » śr kwie 18, 2007 18:58

husio pisze:witam mam takie objawy: silniczek przy pewnych obrotach zaczyna dziwnie pracować i tak jakby odcinało turbo, jeśli jade V to tak około 120km/h, przy obciażeniu szybciej zrobiłem logi kanału 003 czy to przepływka???
po tym że Ci jakby odcina turbo to nie wychodzi na przepływkę
ona ogólnie pwooduje spadek mocy na "całej linii" ale nie nagle
czy mierzyłeś może wartości przepływki omomierzem oprócz VAGu ?
pomiarów należałoby dokonywać pomiędzy pinami 2 i 3 oraz 3 i 4
gdzieś tutaj na forum było jakie wartości powinny być pomiędzy nimi


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

husio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: sob lis 11, 2006 16:24
Lokalizacja: Białystok

Post autor: husio » śr kwie 18, 2007 20:48

zrobiłem logi ale niestety na 4 biegu tylko do 3,5tys bo drogi brakowało;(

jak możecie to zerknijcie
aha i do czego się odnosi wartość Boost Valvle w grupie 011


widzę że ktoś zassał raz może coś mi doradzi... bo ja nie wiem co to może być w kanale 008 jakieś dziwne odczyty;(



zauważyłem ostatnio że jak silnik dostaje muła to pojawia się bład 0550 kąta wtrysku;(

co to może oznaczać
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 106 gości