Turbo do JP

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Turbo do JP

Post autor: Giugiaro1 » czw mar 29, 2007 09:40

Witam. Czytałem już kilka razy na tym forum że nie powinno się zakładać turbo do silnika JP i że grozi to uszkodzeniem tłoków, w wyniku braku chłodzenie tłoków olejem. Mam pytanie odnośnie tego co zrobić aby tłoki miały potrzebne chłodzenie? Czy trzeba zmienić głowice?

Dzięki za info.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » czw mar 29, 2007 12:25

to widać niedokładnie czytałeś...natrysk na denko tłoka jest od dołu, więc musisz zmienić blok. czyli zrobić z JP JR albo SB. czyli w skrócie wsadzić inny silnik.
albo założyć turbo i związane z tym klamoty, kupić wskaźnik EGT i modlić sie podcas ostrej jazdy
a tak OT to sie zastanawiam skąd sie biorą takie pomysły...


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Post autor: Giugiaro1 » czw mar 29, 2007 13:48

Skąd się biorą takie pomysły? Z powodu braku mocy:) Przyspieszenie w granicy 20s nie jest rewelacją. Czasem mam wrażenie że tiry szybciej przyspieszają niż ja. Z tą zmianą bloku to wcale mnie nie przeraziłeś. Jeden dzień pracy i można śmigać. A z tym natryskiem na denko to nie myślałem że jest od dołu. Rzeczywiście musiałem czytać nieuważnie. Dzięki za sprostowanie. Zakładanie turbo bez chłodenia tłoków nie wchodzi w gre. Już wole jeździć zamuleńcem niż ze strachem że mi się wysypie przy wyprzedzaniu.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » czw mar 29, 2007 20:45

aj nid pałer znaczy sie... też to miałem. ale uwierz mi, takie zmiany w silniku to prawie inny silnik. lepiej kupić jakiś kompletny i przełożyć


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw mar 29, 2007 21:06

Cinek pisze:lepiej kupić jakiś kompletny i przełożyć
Zgadza sie..JR wyrwiesz za 1200,swojego sprzedasz za 700.Pięc stówek dokładasz i ogień :bigok:



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » ndz kwie 15, 2007 16:47

Da się założyć turbo do silnika JP :) tylko trzeba być zapaleńcem :) :bigok: i mieć większość części potrzebnych do wymiany pod ręką, wtedy wychodzi tanio.
Jeden dzień i po robocie.



Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Post autor: Giugiaro1 » ndz kwie 15, 2007 20:13

Lukas-182 To że się da to ja dokładnie wiem. Wiem też że Ty to zrobiłeś :grin: Mi chodziło o to jakie muszą zajść modyfikacje aby nie uszkodzić silnika i bezstresowo dawać mu ognia. Jak się okazuje trzeba zmienić blok, więc w moim przypadku to się nie opłaca, tymbardziej że w ciągu pół roku władowałem ponad 2000zł w mojego szrota. A to jeszcze nie koniec doprowadzania do stanu urzyteczności. W tym tygodniu planuje zmienić simery na wale i wałku od strony rozrządu i zmienić uszczelniacz na przegubie. Potem planuje zmienić sprężyny z tyłu na oryginalne bo mam jakieś grubsze i kręgosłup mi nie wytrzymuje :grrr: . A potem chce zrobić blachare... (progi, i troszke błotniki mają pęcherzyki). Więc nudzić się nie będe. Kolejny wydatek który mnie czeka to akumulator... Więc daruje sobie kombinacje z silnikiem i turbinką.



arwam

Post autor: arwam » ndz kwie 15, 2007 23:33

Nie koniecznie trzeba wymieniać blok.
Jeszcze za starych dobrych czasów jak miałem praktykę, pamietam że zakładaliśmy kliętowi dysze do natrysku oleju na tłoki.
Jak widać zdało to egzamin bo klięt jeździ do dziś, nie na emeryta.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn kwie 16, 2007 00:15

Jak nie chceszzrobić swapa a to by było lepsze to zpbacz sobie tu :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 1d#1069631
moze tam coś bedzie co Cie interesuje



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pn kwie 16, 2007 16:19

To_mas, to mój temat :)



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn kwie 16, 2007 16:57

Lukas-182, no i jak chodzi ten silniczek ???



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pn kwie 16, 2007 18:18

Super, napisze ci jeszcze, że lepiej niż mój seryjny, stary JR :):)

a co do tego natrysku oleju na denka tłoków to nie ma problemu, mogę go w każdej chwili założyć bo mam dysze na stanie :),ale na to musiałbym autko wyłączyć z użytkowania na parę dni, a nie mam teraz na to czasu.

Jeżdżę już około 2 miesięcy z takim silnikiem i jest super, a ostatnio go nawet podkręciłem (opis w ostatnim moim poście w tamtym temacie). Jeżdżę dużo w miesiącu (ok. 2- 2,5tyś km) i na razie nie widzę żadnych skutków ubocznych, a cisnę nie miłosiernie autko na trasie (130 - 140km/h, przy wyprzedzaniu 190 :) )

Wyczytałem, że takie silniki kręcą nawet do 130KM, więc nie widzę problemu czemu ja bym nie mógł :), mój na oko ma na pewno z 80KM teraz po modach, jak nie więcej :) :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 240 gości