sprawdz przepływke ona też może być przyczyną. A propo masz kata? Generalnie ten silnik nie ma tak dużej turbodziury przy ponad 2000tyś obr turbinka już ładnie dmucha.
Kąt wyprzedzenia wtrysku i dawka też byłoby wskazane sprawdzić.. Mnie to przypomina objawy zapchanego katalizatora, wywal go (wkład ceramiczny i wspawaj rurke w środek) a zawór EGR a raczej ten przewód ktory prowadzi spaliny do kolektora zaślep kawałkiem blaszki...
Dodatkowo możesz jeszcze usunąć kolanko/przewężenie ktore wchodzi do skrzynki filtra (za reflektorem lewym) nie potrzebnie tylko dławi przepływ, w górnej części pokrywy (w środku) też jest zamocowana taka jakby trąbka, można ją też usunąć.. Spowoduje to lepszy przepływ i silnik dostanie "zadyszki" dopiero po ok. 4500 obr.. U mnie przy ponad 3.5tyś obr. nie chciał już zabardzo kręcić, teraz kręci spokojnie pod 5 tyś obr..
Oczywiście N-75 musi być sprawny.. i dodatkowo sprawdz czy ramie zaworu upustowego z turbiny nie jest przypadkiem zapieczone, zawór kanału obejściowego może być lekko uchylony i turbina nie daje pełnego ciśnienia..