Jakie są objawy zużytego filtra powietrza??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
NPISZ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: czw sty 04, 2007 20:29
Lokalizacja: GDAŃSK

Jakie są objawy zużytego filtra powietrza??

Post autor: NPISZ » wt kwie 03, 2007 09:21

Witam
Mam Problem związany z tym, że od czasu do czasu szarpnie mi przy przyspieszaniu tak jak by była przerwa w dostawie paliwa.
Szarpało na biegu 5 raz na 200km raz, dwa i spokój, ale ostatnio szarpało mi przez dłuższy okres na biegu 2,3 przy przyspieszaniu.
Czytałem posty, i wnioskuje, że:
Nastawnik miałem wymieniany 4 miesiące temu.
Sprawdzałem wtrysk sterujący i jest wszystko ok.
Wymieniałem filtr paliwa.
Tankuję na Stellu Diesla Power.
Pasek rozrządu miałem wymieniany też 10 tyś temu.
Przepływka dobra, bo mam trzy i wszystkie są 100% sprawne na każdej jest tak samo.
W zimie po nocy jak go odpalałem słychać było zawory przez 5sek,.(ale to chyba nie tedy droga)
Zostaje tylko filtr powietrza, który sprawdzałem i nie sypie się, ale może to nie jest dobra metoda na sprawdzenie.
Samochód mam od 4 miesięcy i filtra powietrza nie zmieniałem, bo uznałem, że jest czysty (może tu jest przyczyna).
Golfik zbiera się sprawnie nie jest mułowaty.
Co dalej?
Może znacie jakiegoś dobrego mechanika w Trójmieście albo na mazurach w okolicach Pisza?
Pozdrawiam Grześ



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt kwie 03, 2007 09:25

nie sadze, ze to wina filtra, ale dziwi mnie, ze nie zmieniles tego jeszcze. nowy filtr to 2x zl.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » wt kwie 03, 2007 09:32

filtr powietrza wypada zmienic raz na 30 tysi


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

smoku114
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr sty 24, 2007 21:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: smoku114 » wt kwie 03, 2007 09:34

ja u siebie zmieniam co 15 tyś bo poprostu traci moc przy przyśpieszaniu. Jak sie zapcha to ty mu w gaz a on muł ...



Awatar użytkownika
NPISZ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: czw sty 04, 2007 20:29
Lokalizacja: GDAŃSK

szkoda że to nie filtr ale może dzis wymienię....

Post autor: NPISZ » wt kwie 03, 2007 09:49

Co do tego szarpania, to mam pęknięty przewód ciśnieniowy, który idzie od intercoolera do Turbiny jest on zataśmowany wzmocnioną taśmą, ale tak sobie myślę, że ten przewód powinien sie poddawać, czyli puchnąć, a teraz on jest za sztywny może to powoduje te szarpnięcia?
Przewód ten to 1H0 145 828L(C) CENA TO OK 250 ZŁ może warto wymienić.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt kwie 03, 2007 10:31

NPISZ pisze:Nastawnik miałem wymieniany 4 miesiące temu.
wymieniany na zrobiony czy kupiona uzywka??
NPISZ pisze:Co do tego szarpania, to mam pęknięty przewód ciśnieniowy, który idzie od intercoolera do Turbiny jest on zataśmowany wzmocnioną taśmą, ale tak sobie myślę, że ten przewód powinien sie poddawać, czyli puchnąć, a teraz on jest za sztywny może to powoduje te szarpnięcia?
mysle ze tracilbys moc albo turbo by przeladowywalo, ale nie powinien poszarpywac,


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

bizak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:31
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: bizak » wt kwie 03, 2007 14:25

sprawdz jeszcze zaworek N75


Pozdrawiam Bizak

Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: szkoda że to nie filtr ale może dzis wymienię....

Post autor: Maciuś01 » wt kwie 03, 2007 15:57

NPISZ pisze:Co do tego szarpania, to mam pęknięty przewód ciśnieniowy, który idzie od intercoolera do Turbiny jest on zataśmowany wzmocnioną taśmą, ale tak sobie myślę, że ten przewód powinien sie poddawać, czyli puchnąć, a teraz on jest za sztywny może to powoduje te szarpnięcia?
Przewód ten to 1H0 145 828L(C) CENA TO OK 250 ZŁ może warto wymienić.
Może i warto ale jak mi pękł przewód przed kolektorem to kupiłem od "szpenia" VW za 25 zł i smiga że hej.

U ciebie raczej nie jest to filtr ale zmien go napewno.

Ja kiedyś doprowadziłem do tego że filtr wciągneło w obudowę :bigok: (to jest przykład jak nie nalezy robic)



Awatar użytkownika
NPISZ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: czw sty 04, 2007 20:29
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: NPISZ » śr kwie 04, 2007 08:20

Adamm-„wymieniany na zrobiony czy kupiona używka??”Miałem wyciek, i nie równo pracował nie mogłem poruszać się z prędkością 60km/h, więc dałem do pompiarzy w trójmieście i mam po regeneracji z regulacją.(500Zł)


Byłem wczoraj na warsztacie i sprawdzali mi, co i jak z tym przerywaniem i nic nie znaleźli poza wtyczka od pompy była nie do końca wciśnięta tak twierdził mech.
Może mi się wydaje, ale na razie jest dobrze i jakby płynniej jeździł.
Od wizyty nie przerwał mi, ale może jeszcze się odezwie.
Sprawdzali mi wtrysk sterujący i jest dobry, a co do filtra to chciałem wymienić, więc poprosiłem nowy w momencie jak go ściągałem to uświadomili mnie mechanicy, że jest w bardzo dobrym stanie i nie wymaga wymiany, więc nie wymieniłem.
Rzeczywiście wygląda na świeżynkę
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr kwie 04, 2007 08:24

to powinien smigac jak ta lala moze ta wtyczka swirowala :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości