Po odpaleniu cos syczy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Po odpaleniu cos syczy

Post autor: gniochu » pn kwie 02, 2007 01:04

W moim golfie sa dziwne objawy jak go odpale a jest zimny to slychac takie jakby syczenie, jak wcisne sprzeglo to syczenie ustepuje gdy puszcze znow syczy, ale jak troche pochodzi to syczenie ustepuje calkiem. Nie wiem co to moze byc.... czy cos ze sprzeglem?



Awatar użytkownika
norman
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: sob gru 23, 2006 18:22
Lokalizacja: szczecinek
Kontakt:

Post autor: norman » pn kwie 02, 2007 07:29

hej gniochu, sprzeglo to raczej nie ja mam to samo i jest to wina lozyska oporowego :bigok:



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pn kwie 02, 2007 08:55

norman, a gdzie to łożysko jest ?? Chodzi ci o ten plastikowy dynks w dupce skrzyni ?? Z tego co się orientuje w TD nie ma łożyska oporowego.gniochu, nie wiem jaki to jest odgłos ale umnie jak były wyrobione sprężynki na tarczy sprzegłowej to było słychać takie dzwonienie, jak wciskałem sprzegło przestawało troche pochodził też przestawało. U braciaka natomiast przedziurawiony był przewód do serwa i też tak syczało może to ;)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » pn kwie 02, 2007 09:38

vw_vandal pisze:norman, a gdzie to łożysko jest ?? Chodzi ci o ten plastikowy dynks w dupce skrzyni ?? Z tego co się orientuje w TD nie ma łożyska oporowego.gniochu, nie wiem jaki to jest odgłos ale umnie jak były wyrobione sprężynki na tarczy sprzegłowej to było słychać takie dzwonienie, jak wciskałem sprzegło przestawało troche pochodził też przestawało. U braciaka natomiast przedziurawiony był przewód do serwa i też tak syczało może to ;)
Łożysko oporowe jest w każdym aucie z manualną skrzynią biegów!!!!!!!!!!!

Więc nie orientujesz się zbyt dobrze :pub:

Łozysko oporowe przy uszkodzeniu raczej staje się głośniejsze po naciśnięciu sprzęgła więc to pewnie nie to.

Z objawów oposanych to raczej są właśnie strężynki na tłumiku drgań(chyba że faktycznie coś z tym wspomaganiem ale nie wydaje mi się)

Jeżeli to faktycznie sa spręzynki to masz fo wymiany tarczę. W tym momencie powinieneś się zastanowić nad wymiana kompletu sprzęgła za jedna robotą. Wiem kasa jest dość duża ale jak zrobisz komplet to masz spokój prawie na zawsze (myślę tu o jakis 100 150 tyś km przy normalnej jeżdzie).
Dlatego warto rozwarzyć tą opcję a nie wymieniać sanej tarczy.

Pozdrwiam.



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pn kwie 02, 2007 10:15

Maciuś01, to gdzie jest to łozysko oporowe ?? Rozbierałem nie raz sprzęgło i łozyska nie widziałem ;)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » pn kwie 02, 2007 10:56

Łożysko oporowe jest zamontowane na wałku sprżegłowym i dotyka do słoneczka. Przez ten element odsuwasz sprężyne i rozłączasz sprzęgło.

Czasem mechanicy nzywaja je sprzęgnikiem czy jakoś tak.



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pn kwie 02, 2007 11:15

Maciuś01, mam przed sobą sprzęgło do mk2 1.6 TD i nie widze łożyska :bajer: Jest tarcza, docisk, sruby, talerzyk i pierscień zabezpieczający, a wskrzyni w dupce jest taki plastikowy dynks ale NIE MA ŁOŻYSKA OPOROWEGO !!!!!! To jest mk2 a nie mk3


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » wt kwie 03, 2007 08:27

vw_vandal pisze:Maciuś01, mam przed sobą sprzęgło do mk2 1.6 TD i nie widze łożyska :bajer: Jest tarcza, docisk, sruby, talerzyk i pierscień zabezpieczający, a wskrzyni w dupce jest taki plastikowy dynks ale NIE MA ŁOŻYSKA OPOROWEGO !!!!!! To jest mk2 a nie mk3
Rispekt.

W mk 2 TD jest faktycznie troszkę inna konstrukcja sprzegła.
Łozysko oporowe jest zabudowane wewnątrz skrzyni.
Miałeś racje na pierwszy rzut oka go nie ma. :pub:



Awatar użytkownika
mindcrasher
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 13:32
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: mindcrasher » wt kwie 03, 2007 14:35

A jakie koszty wymiany takiego kopleciku, bo u mnie to samo już od dwóch lat, silnik 1Y, pozdro



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 150 gości