Co jest z tym ALH

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Holiii
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: wt mar 20, 2007 12:42
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: Holiii » wt mar 27, 2007 14:54

przeczytałem całe wasze boje i jestm pod wrazeniem zacietosci działanie ale tak byc nieeeeee mozzeee ze to autko pali tyle no niemam takiej mozliwosci musi byc cos nie tak powiedz mi czy zmienialiscie przepływomierz lub cos z n75 robiliscie u mnie na vagu tez niewykrył zadnych błedów a co do czujnika temperatury to mam akurat zapasowy i nic mi niebedzie szkodzic go poprostu wymienic napisze wam co po wymianie choc watpe w ten czujnik

[ Dodano: 27 Mar 2007 16:11 ]
dobra czujnik jest niczemu niewinny temperature pokazuje oki a spalanie nadal 9-10 litrów wiec trzeba konbinowac dalej niestety a po za tym mysle ze jesli brał by temperature z innego czujnika to zaraz by wyskakiwał bład na tym czujniku na badaniu vagiem wiec to nie to czujnik wymieniony to 6 według ksiazki

[ Dodano: 28 Mar 2007 15:33 ]
dzisjaj po pracy podjełem dalsza walke z niewidzialnym wrogiem z postów postanowiłem sprawdzic powrót paliwa do baku i co sie okazało ku mojemu zdumieniu ze paliwo do baku nie wraca tylko zatrzymuje sie na filtrze paliwa wiec cos nie halo doszłem do zaworku zamontowanego w filtrze paliwa okazał sie byc uszkodzony sprawdziłem go w ten sposub ze odpiełm kabel wychodzacy z tego zaworka w strone baku odpaliłem silnik i niestety nic nie wracało do baku po wymianie zaworka na nowy paliwo spokojnie struzka wraca w kirunku baku tak wiec wnioski takie ze zaworek był uszkodzony paliwo nie wracało do baku i zostawało cały czas pod cisnieniem w pompie i filtrze paliwa nasuwa sie pytanie czy to paliwo nie uszkodziło jakiegos czujnika w pompie lub nie zmieniło jego paramertów lub jakiegos innego tam zaworka bo niezabardzo znam sie na pompach niestety po wymianie niespadło spalanie nadal sie trzyma w okolicach 8 do 9 litrów

[ Dodano: 31 Mar 2007 13:52 ]
jak by ktos potrzebawal moje logi juz po awari na stronie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 3c3ffcae9a


Holi MK4

Awatar użytkownika
niebieski91
SHARIKOWIEC
Posty: 951
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: niebieski91 » sob mar 31, 2007 17:15

koledzy to sa moje niektóre logi na przepływce

Obrazek Obrazek Obrazek

a to po oszukaniu kompa na diodzie
Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
Remigiusz78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 15:03
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: Remigiusz78 » sob mar 31, 2007 19:49

Wyglądają pięknie! Nic nie znalazłem :(


Reballing układów BGA!
Naprawy konsol XBOX, PS3, laptopów oraz wszelkich urządzeń z układami BGA!

fialson1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt gru 26, 2006 22:25
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: fialson1 » sob mar 31, 2007 20:17

rob555 pisze:
fialson1 pisze: Do czego zmierzam - mniejsza moc nie zawsze oznacza mniejsze spalanie :kac:
A dlaczego po chipie auta czasem mniej pala :pub:
wieksza moc wieksza wydajnosc i mniejsza koniecznosc butowania co przeklada sie na spalanie.
Co do czujnika temp to ma wplyw na spalanie.
A jak paliwo znika w oczach to moze posprawdzac bak i weze powrotne??
rob 555 prywatnie powiedz , jak podniesiemy moc na dobrym programie czy nasze kłopoty ze spalaniem się skończą ? Jakie masz doświadczenia z tym silnikiemjeśli chodzi o podniesienie mocy do ilości spalania ?

P.S. miesiąc temu byłem u Ciebie z rana, jajecznica pomogła?



figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » sob mar 31, 2007 20:25

Remigiusz78 pisze:Wyglądają pięknie! Nic nie znalazłem :(
Grupa 008 poz 4. Na logu z przepływką widać, że dawka paliwa jest ograniczana, jest poniżej 36 mg/suw; przy diodzie symulującej pełen przeciąg dawka jest wieksza. Pozycja 4 to ograniczanie paliwa z uwagi na brak - niedostatek powietrza.



Awatar użytkownika
Remigiusz78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 15:03
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: Remigiusz78 » sob mar 31, 2007 22:11

No jest ograniczenie paliwa, ale jak zniknie dioda, to jest ok. Z logów nie możemy wywnioskować, dlaczego spalanie jest takie jakie jest. Logi są prawidłowe!


Reballing układów BGA!
Naprawy konsol XBOX, PS3, laptopów oraz wszelkich urządzeń z układami BGA!

figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » ndz kwie 01, 2007 08:23

Remigiusz78 pisze:No jest ograniczenie paliwa, ale jak zniknie dioda, to jest ok. Z logów nie możemy wywnioskować, dlaczego spalanie jest takie jakie jest. Logi są prawidłowe!
A nie jest odwrotnie? Ograniczenie paliwa jest na przepływce, na diodzie nic paliwka nie ogranicza. Wskazuje to moim zdaniem, że LMM lekko niedoszacowuje ilości powietrza.

Obrazek

Wydaje się, że z diodą powinien lepiej ciągnąć ( bo więcej paliwka dostaje) i tak jest. 3000 obrotów ma w przypadku przepływki po ok. 15 sek zaś te same obroty przy diodzie uzyskuje po ok. 13. Różnica jest. Tak się ładnie złozyło, że oba logi zaczynają się od 1680 obr. w 0,63-0,64 sek. tak więc porównanie jest dokładne
Nie zmienia to faktu, że nie bardzo widać dlaczego miałby więcej palić.



Awatar użytkownika
Remigiusz78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 15:03
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: Remigiusz78 » ndz kwie 01, 2007 11:10

Tak, masz rację! Jest różnica, ale jest to w granicach tolerancji.
Wracając do tematu i problemu, z tych logów nie wynika, dlaczego pali 8-9 litrów.
Skoro silnik i skrzynia są prawidłowo ustawione, to co ma wpływ na spalanie?
- sposób jazdy,
- opony, łożyska,
- EGR, kat, inter,
- zabrudzony, cieknący wtryskiwacz,
- pompa na wykończeniu?!

Czy to się dzieje u wszystkich na raz?!


Reballing układów BGA!
Naprawy konsol XBOX, PS3, laptopów oraz wszelkich urządzeń z układami BGA!

Awatar użytkownika
niebieski91
SHARIKOWIEC
Posty: 951
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: niebieski91 » ndz kwie 01, 2007 15:56

Remigiusz78 pisze:Tak, masz rację! Jest różnica, ale jest to w granicach tolerancji.
nie za bardzo kumam jak coś może być w granicach tolerancji jak jest poniżej dolnego progu podanego w opisie rubryki

jeżeli jest przedzial 35,5-37 to jak coś może być w granicach tolerancji kiedy ma wartośc 34,8.
Poprosze o wytłumaczenie mi tego.
Jeżeli opis tabelki zweira progi to wartości wymagalne powinny mieścić sie w tych progach a nie poniżej ich.
Top takie moje logiczne myslenie - chyba ze sie myle - ale to znaczy ze matematyka nie ma tu zastosowania


Obrazek

Awatar użytkownika
Remigiusz78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 15:03
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: Remigiusz78 » ndz kwie 01, 2007 16:39

Nie uważam, żeby coś siędziało złego. Przyjrzyj się wartością w całym zakresie obrotów, przy małej prędkości obrotwej silnika, wartości przekraczają maxa, przy dużej prędkości obrotowej silnika, wartości schodzą poniżej min. Zakładając 10% przedzał wartości błędu, wyniki te są w normie.

Nie chcę sięz Tobą kłucić, czy spierać, masz większe dośwadczenie odemnie! Staramy się znaleść przyczynę wysokiego spalania w ALH, a nie, zastanawiać się, dlaczego przy diodzie ECU dało więcej czy mniej paliwa.


Reballing układów BGA!
Naprawy konsol XBOX, PS3, laptopów oraz wszelkich urządzeń z układami BGA!

Awatar użytkownika
cwb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: sob gru 30, 2006 10:15
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: cwb » ndz kwie 01, 2007 16:42

hmm koledzy pełny podziw

ale czy nie za bardzo przesadzacie. ten 1 litr więcej na stu kilometrach przy średniorocznym przebiegu w granicach 12 tys. to koszt około 420 zł. więcej stracicie kasy na latanie do mechaniorów i szukanie dziury w całym.
jak jeździ to nie ma sensu drążenia problemu. robić wymianę filtrów, płynów i oleju co ile trzeba i... nie marudzić.

z pewnością w przyszłości będę się was radził szczególnie że jestem początującym vag'wcem :P a jestgeście posiadaczami tegoż samego silnika

ps. pytanie :P czy alh pojawiało się w audiczkach a3 w 2001 r. ???


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102331]były ULUBIENIEC[/url]

Awatar użytkownika
Remigiusz78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 15:03
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: Remigiusz78 » ndz kwie 01, 2007 17:20

Na pewno nie przesadzamy, chcemy ustalić, dlaczego mamy "grubo" zawyżone spalanie. Nie chodzi tu bynajmniej o 1 litr.


Reballing układów BGA!
Naprawy konsol XBOX, PS3, laptopów oraz wszelkich urządzeń z układami BGA!

Awatar użytkownika
niebieski91
SHARIKOWIEC
Posty: 951
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: niebieski91 » ndz kwie 01, 2007 17:52

Remigiusz78 pisze:masz większe dośwadczenie odemnie
z tym doświadczeniem to przesadziłeś jestem akurat sstrasznym laikiem - ja po prostu wskazania brałem na logike a nie na "doswiadczenie' także spoko może pewnie masz i rację i dalej nie wiadomo co dzieje sie z naszym spalaniem????????????????????????????
Na pewno nie przesadzamy, chcemy ustalić, dlaczego mamy "grubo" zawyżone spalanie. Nie chodzi tu bynajmniej o 1 litr.
o to chodzi o to chodzi, pewnie gdyby to był litr na 100km to bym nie zachodzil w głowe i nawet bym pewnie na to uwagi nie zwrócil - ale róznice sa kolosalne bo spalanie jest wiekse o 30-50 % a to juz nie jest byle co.
To są silniki diesla i jak zdążyłem sie zorientować nie powinny niestety tyle chlać.
cwb pisze:ale czy nie za bardzo przesadzacie. ten 1 litr więcej na stu kilometrach
a nawet gdyby byl to jeden litr to porzadek musi byc - (choć ten litr moze granica blędu) oprzy tych silnikach i spalaniu niektórych aut to i tak 1 litr to ok. 20% - ja rozumie gdyby to była róznica zimowa ale miestety to dzieje sie nie wiadomo dlaczego i ciężko to wytłumaczyć

a poza tym trzeba sie czymś zająć i nawet jak nie będę w stanie zmniejszyć spalania to chcialbym wiedziec dlaczego tak jest

a na koniec pytanie a w zasadzie dwa
- własnie zauważylem ze pomiedzy blixniaczymi N75 i tym od EGR mam łączącą rurkę. Po środku jest trójnik i wychodzi z niej jeszcze jeden wężyk ma ok. 15cm i do niczego nie jest podłączony - czy to tak ma byc - czy skądś wypadł (ktoś go wyciągnął????0????
- drugie - zauważylem ze w węzyku paliwowym od filtra do silnika mam pęcherz powietrza o dł. ok. 1cm - czy to normalne czy moze HGW -
Ostatnio zmieniony ndz kwie 01, 2007 18:40 przez niebieski91, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
suavomer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob lut 04, 2006 21:22
Lokalizacja: ZG

Post autor: suavomer » ndz kwie 01, 2007 18:10

CWB jak komuś nie zależy na spalaniu to sobie kupuje benzyniaka 1,6 i nie musi przepłacać za diesla żeby osiągi mieć takie same jak my w tej chwili. Podsumowując: strata z 5 tysięcy złotych w momencie kupna + minimum 50pln do prawie 80pln na każdym tankowaniu to mówisz mało? Jak sobie policzę ile już wydałem na mojego diesla to zaczynam rozumieć kumpla (fana benzyny bez gazu) czemu sie pukał w głowę jak kupowałem autko. Mogłem sobie za te pieniądze sprawić wiele innych ciekawych rzeczy....


Masz ALH? czytaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91763

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 224 gości