Dziwne objawy pracy silnika - turbina w tryb awaryjny itp

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » czw mar 01, 2007 21:09

szatanek pisze:......jakiś schemat jak mają być podłączone wężyki do zaworków n75 TDI AFN...
Obrazek



Awatar użytkownika
Ryba_DK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn sie 28, 2006 22:53
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Ryba_DK » śr mar 07, 2007 21:00

figurel, Witam , jak wielu z was też mam taki sam problem z przeładowaniem turbinki , i mam podobny problem co kolega "szatanek" bo nie wiem który z tych dwóch zaworków co są pod podszybien to zaworek n75 ten po prawej czy po lewej stojąc przed samochodem ??

Już wiem który to,w asv to ten po prawej 1J0 906 627A . Kupiłem nowy założyłem i dalej to samo więc kłania się czyszczenie turbiny :-(


SPRZEDAM MK4 PATRZ OGŁOSZENIE http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=259900

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » śr mar 07, 2007 21:17

Z tego rysunku niestety nie bardzo mozna dojść który wężyk gdzie ma byc podłączony, przydałby sie jakiś prosty schemat. A jesli chodzi który N75 jest od czego to mam zamiar po węzykach dojśc który jest od zmiennej geometrii a który od recyrkulacji, moze sie uda.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr mar 07, 2007 21:23

szatanek pisze:mam zamiar po węzykach dojśc który jest od zmiennej geometrii a który od recyrkulacji, moze sie uda.
z tego co pamietam to n75 (biała główka) z najcieńszego króćca idzie do gruszki przy turbinie
z króćca obok idzie do żeródła podcisnienia

z króćca pojedyńczego (po przeciwnej stronie) idzie do filtra powietrza (lub jest siateczka)

[ Dodano: Sro Mar 07, 2007 20:30 ]
czyli po węzyku od gruszki dojdziesz do N75 który jest obok filtra paliwa, n18 od EGR jest niżej i ma czarną głowiczke



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » śr mar 07, 2007 22:37

To jednak te zaworki to nie są dwa N75? czyli nie mozna ich zamiennie sotsować? Różnią sie budową czy to poprostu tylko inne oznaczenie OE VW?

[ Dodano: 07 Mar 2007 21:39 ]
Napisałeś ze idzie do filtra lub jest siateczka czyli ten króciec poprostu jest połączony z atomsferą tak?



figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » czw mar 08, 2007 08:48

szatanek pisze:Z tego rysunku niestety nie bardzo mozna dojść który wężyk gdzie ma byc podłączony, przydałby sie jakiś prosty schemat.
Nie wiem już jak może być czytelniej.....
szatanek pisze:To jednak te zaworki to nie są dwa N75? czyli nie mozna ich zamiennie sotsować? Różnią sie budową czy to poprostu tylko inne oznaczenie OE VW?
Napisałeś ze idzie do filtra lub jest siateczka czyli ten króciec poprostu jest połączony z atomsferą tak?
Ten po lewej to N75, ten drugi to N18, od recylkulacji spalin, znam ludzi którzy je zamiennie stosują bez żadnego widocznego feleru. Jest połączony z atmosferą poprzez filtr powietrza.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw mar 08, 2007 10:06

To jednak te zaworki to nie są dwa N75? czyli nie mozna ich zamiennie sotsować? Różnią sie budową czy to poprostu tylko inne oznaczenie OE VW?
Nie sa takie same...

N75 (1H0 906 627 A) z białą główką steruje trubiną

N18 (1H0 906 627) z czarną główką steruje zaworem recyrkulacji spalin EGR

N18 ma bardzo podobną ch-tykę jak N75 i można go stosować zamiennie - ja miałem tak i obserując wskaźnik doładowania nie widziałem większych różnic - może minimalnie ciut wolnie dostraja ciśnienie do zadanego...



igur
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob mar 03, 2007 02:32
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: igur » czw mar 08, 2007 19:54

Jestem tu nowy. Mam podobny problem, samochód powyżej 2500 i 3000 zaczyna jakby przerywać, nie traci całkiem mocy,pracuje nierówno w pewnych momentach,byłem nawet na diagnostyce w VW-genie, komp wykazal jakies stare bledy, ale po przejechaniu i sprawdzeniu bledy nie wrocily a problem zostal. Mam podjechać do serwisu Bosch i sprawdzic pompe, ale to sporo kosztuje (100-150)zl moze to nie jest konieczne dajcie znac.



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » czw mar 08, 2007 22:08

A filtr paliwa kiedy zmieniałeś? Moze przez niego to przerywanie.



igur
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob mar 03, 2007 02:32
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: igur » pt mar 09, 2007 23:11

W styczniu byl sprowadzony,jest po wymianie wszystkich filtrów i pasków,oleju itp..przed wymiana tez sie tak dzialo..



Awatar użytkownika
Ryba_DK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn sie 28, 2006 22:53
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Ryba_DK » pn mar 26, 2007 22:23

Witam

Właśnie wyczyściłem dziś turbinkę no i po problemie autko śmiga jak szalone 4 tyś obrotów bez problemu .

Więcej na temat jak wyczyścić kierownice w turbo znajdziecie tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=78603

Pozdrawiam


SPRZEDAM MK4 PATRZ OGŁOSZENIE http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=259900

Awatar użytkownika
skubix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt lut 28, 2006 16:09
Lokalizacja: Krosno/Wawa
Kontakt:

Post autor: skubix » sob mar 31, 2007 20:59

wosiek, jeżeli masz takie coś że jedziesz i przy prędkości ok100-120 nagle włacza ci się tak jakby odcięcie i wtedy już niema mocy(wchodzi w tryb serwisowy) to na 99% jest to elektrozawór podcisnienia tzw n75,niech ci sprawdzi jakie ciśnienie daje ten zaworek i porówna do tego jakie powinno być ciśnienie,jeżeli jest inne tzn przeładowuje itp to zawór jest do wymiany:)
Ja u siebie wymieniłem dziś N75 na nowy i turbo mi dalej przeładowuje, z tym tylko, że na 3 biegu z logów wynika, że przy jakich 4200obr/min a na 4-tym biegu już przy 3600obr/min - wnioskuje po tym, że łopatki zapieczone??


MK3 1Z - The Best
A3 AHF+ - Olala
Escort z LPG - Wrrr
Laguna dCi - Nice
Avensis 2.2 D4D - Test

JOZEKREJ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob gru 15, 2007 19:52
Lokalizacja: łańcut

Post autor: JOZEKREJ » ndz gru 23, 2007 22:17

ja mam sharana 110 km silnik afn i tak samo przymula jak pisano wcześniej do 3000tyś i muł szczególnie na 4 i 5 biegu i co zauważyłem u siebie ze dzwignia od puszki sterowania turbo porusza się w małym zakresie około 0.5 cm a powinno około 1.5 cm i się zacina więc rozruszałem tą dzwignię tak że chodziła w miarę lekko i zauważyłem poprawę
zamula po przekroczeniu 4000 obrotów
pomogło to na jakieś 3 tyg i dalej go muli po przekroczeniu 3000
więc wnioskuję że trzeba czyścić turbo bo przepływka raczej odpada i n70 też



zybala77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw maja 28, 2009 17:09
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: zybala77 » czw maja 28, 2009 18:36

sebtdi, siemasz kolego mam pytanie odnośnie problemu z trybem awaryjnym który opisywałes na forum mianowicie jak go rozwiązałes??
Pozdro



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 249 gości