powietrze w ukladzie paliwowym

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bebus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn gru 18, 2006 11:21
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

powietrze w ukladzie paliwowym

Post autor: bebus » czw mar 29, 2007 12:25

Witam,
Wczoraj zauważyłem, że samochód jakby "słabiej" jedzie, po dość mocnym pałowaniu zerknąłem sobie pod maske i moim oczom ukazał sie dość dziwny widok - w wężyku który doprowadza paliwo do pompy jest cała masa powietrza, tak naprawdę w większość zawartości to powietrze. W drugim wężu tym odpowiedzialnym za powrót jest coś co przypomina pianę... Sprawdziłem tak wstępnie filtr paliwa i połączenia do i z niego, wszystko wygląda normalnie. pytanie jak odpowietrzyć układ? Myślę żeby kupić nowy filtr paliwa i zmienić przy okazji. Aaa filtr z podgrzewaczem paliwa.

Pzd,



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » czw mar 29, 2007 12:27

przeważnie podgrzewacz robi takie problemy. układ musi być szczelny a odpowietrza sie sam. spróbuj wymienić filtr na jakiś zwykły i zobacz wtedy


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

bebus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn gru 18, 2006 11:21
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: bebus » czw mar 29, 2007 12:46

Rozumiem, że nie ma możliwości odpowietrzenia okładu stosując jakiś "myk"? Tak jak pisałem powietrze pokazało się po ostrym butowaniu. A jeszcze jedno, jakiś miesiąc temu czyściłem wtryski (nie ja osobiście a mechanior) może coś sknocił przy okazji? Ogłączał wężyki od filtra powietrza żeby dostać sie do układu paliwowego.
I jeszcze jedno - jeśli mam przewidziany filtr z podgrzewaczem to czy właściwe jest zakładanie takiego bez podgrzewania? Czego negatywnego mogę się spodziewać?



Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:14
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Gebi » czw mar 29, 2007 14:35

Witam!
Tak jak Kolega pisał wyżej, warto zacząć od sprawdzenia szczelności połączenia podgrzewacza z filtrem, zwykle tam jest problem. W moim MK4 jest tam taki oring, który musi być super spasowany nie wiem dokładnie jak jest w MK3. Dalej bym sprawdzał przewody, może jak mechanior Ci coś robił przy aucie to przy okazji uszkodził wężyki (nie koniecznie przez brak ostrożności - po prostu zmęczenie materiału itp.) Odnośnie zmiany filtra na wersję bez podgrzewacza to cóż? odbije się to w jakimś stopniu na mocy auta i jego spalaniu bo z podgrzanego paliwa można więcej wykrzesać mocy. Prawdopodobnie masz niewielką nieszczelność bo jak piszesz dzieje się to po ostrym butowaniu - większe podciśnienie paliwa a tym samym więcej powietrza w układzie.
Pozdrawiam i życzę powodzenia :bigok:



bebus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn gru 18, 2006 11:21
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: bebus » czw mar 29, 2007 15:09

Dziękuje za odpowiedzi. Mam jeszcze jedno pytanie - oring można dokupić osobno czy jest integralna częścią filtra paliwa?

p.s.
co złego może sie stać przez zbyt duża ilość powietrza w układzie?



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pt mar 30, 2007 08:22

bebus pisze:oring można dokupić osobno czy jest integralna częścią filtra paliwa?
Przewaznie sa razem z filtrami, jednak w oryginale wystepuje tez jako oddzielna czesc. Wg ETKA nr N 904 264 02
Oring 15,4 x 1,78. Jakies 7zl w ASO.

[ Dodano: Pią Mar 30, 2007 08:29 ]
Gebi pisze:odbije się to w jakimś stopniu na mocy auta i jego spalaniu bo z podgrzanego paliwa można więcej wykrzesać mocy
???
Zawor (tzw podgrzewacz) otwiera przejscie do filtra gdy paliwo ma ponizej 15*C i zamyka jesli temp. paliwa przekroczy 31*C. Czyli jesli silnik sie juz troche nagrzeje i tym samym paliwo idace powrotem zawor zamyka przejscie, paliwo idzie spowrotem prosto do baku i paliwo z filtra nie jest juz podgrzewane :bajer:


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » pt mar 30, 2007 08:35

bebus pisze:oring można dokupić osobno czy jest integralna częścią filtra paliwa?
Jak ja kupowałem filtr to gość mi powiedział że ten podgrzewacz z oringiem kupuję się osobno.
PS ja mam ten sam problem i tak się właśnie domyślałem że to może być w filtrze przyczyna bo mi się zaczeło właśnie od wymiany filtra...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pt mar 30, 2007 08:45

palen pisze:Jak ja kupowałem filtr to gość mi powiedział że ten podgrzewacz z oringiem kupuję się osobno
Roznie bywa. Zalezy od filtra. Np. KNECHT KL 75 ma juz w komplecie zalozony oring.


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

bebus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn gru 18, 2006 11:21
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: bebus » pt mar 30, 2007 10:22

Poszedłem za rada i zmieniłem filtr, dostałem filtrona z oringiem. Filtr wymieniony, jeden wężyk który budził moje wątpliwości został przycięty a problem.... niestety nadal nie rozwiązany:( Powietrza jak dużo było to nadal jest... Ktoś ma jakieś inne pomysły? Wymiana podgrzewacza, przewodów paliowych? Aaa rano oczywiście nie chce zapalić od kopa, trzeba pokręcić... ale to chyba normalne kiedy powietrze jest w pompie wtryskowej.



ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » pt mar 30, 2007 10:41

sprawdź jeszcze wężyk doprowadzający paliwo do filtra z baku, na zacisku przy filtrze wewntualnie czy nie uległ gdzieś na długości przetarciu. Jeżeli nie masz wycieków roy pod samochodem to sprawdź dopływ paliwa do filtra na odcinku znajdującym się w komorze silnikowej(pod maską samochodu) może tam jest uszkodzony przewód. Jeśli nie to to pozostaje nieszczelność układu pomiędzy filtrem a pompą.

[ Dodano: Pią Mar 30, 2007 10:43 ]
Jeszce co mi przychodzi do głowy - a może niedokręcony jest spust paliwa z filtra



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pt mar 30, 2007 21:15

ryba_71 pisze:a może niedokręcony jest spust paliwa z filtra
W nowym filtrze to powinien byc raczej dokrecony. Chyba ze ktos sie bawil, ale wtedy to byc cieklo...

bebus, niby sie somo powinno odpowietrzyc, ale zalales nowy filtr paliwem ?


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 235 gości