szatanek pisze:......jakiś schemat jak mają być podłączone wężyki do zaworków n75 TDI AFN...
Dziwne objawy pracy silnika - turbina w tryb awaryjny itp
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
figurel, Witam , jak wielu z was też mam taki sam problem z przeładowaniem turbinki , i mam podobny problem co kolega "szatanek" bo nie wiem który z tych dwóch zaworków co są pod podszybien to zaworek n75 ten po prawej czy po lewej stojąc przed samochodem ??
Już wiem który to,w asv to ten po prawej 1J0 906 627A . Kupiłem nowy założyłem i dalej to samo więc kłania się czyszczenie turbiny
Już wiem który to,w asv to ten po prawej 1J0 906 627A . Kupiłem nowy założyłem i dalej to samo więc kłania się czyszczenie turbiny
SPRZEDAM MK4 PATRZ OGŁOSZENIE http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=259900
z tego co pamietam to n75 (biała główka) z najcieńszego króćca idzie do gruszki przy turbinieszatanek pisze:mam zamiar po węzykach dojśc który jest od zmiennej geometrii a który od recyrkulacji, moze sie uda.
z króćca obok idzie do żeródła podcisnienia
z króćca pojedyńczego (po przeciwnej stronie) idzie do filtra powietrza (lub jest siateczka)
[ Dodano: Sro Mar 07, 2007 20:30 ]
czyli po węzyku od gruszki dojdziesz do N75 który jest obok filtra paliwa, n18 od EGR jest niżej i ma czarną głowiczke
Nie wiem już jak może być czytelniej.....szatanek pisze:Z tego rysunku niestety nie bardzo mozna dojść który wężyk gdzie ma byc podłączony, przydałby sie jakiś prosty schemat.
Ten po lewej to N75, ten drugi to N18, od recylkulacji spalin, znam ludzi którzy je zamiennie stosują bez żadnego widocznego feleru. Jest połączony z atmosferą poprzez filtr powietrza.szatanek pisze:To jednak te zaworki to nie są dwa N75? czyli nie mozna ich zamiennie sotsować? Różnią sie budową czy to poprostu tylko inne oznaczenie OE VW?
Napisałeś ze idzie do filtra lub jest siateczka czyli ten króciec poprostu jest połączony z atomsferą tak?
Nie sa takie same...To jednak te zaworki to nie są dwa N75? czyli nie mozna ich zamiennie sotsować? Różnią sie budową czy to poprostu tylko inne oznaczenie OE VW?
N75 (1H0 906 627 A) z białą główką steruje trubiną
N18 (1H0 906 627) z czarną główką steruje zaworem recyrkulacji spalin EGR
N18 ma bardzo podobną ch-tykę jak N75 i można go stosować zamiennie - ja miałem tak i obserując wskaźnik doładowania nie widziałem większych różnic - może minimalnie ciut wolnie dostraja ciśnienie do zadanego...
Jestem tu nowy. Mam podobny problem, samochód powyżej 2500 i 3000 zaczyna jakby przerywać, nie traci całkiem mocy,pracuje nierówno w pewnych momentach,byłem nawet na diagnostyce w VW-genie, komp wykazal jakies stare bledy, ale po przejechaniu i sprawdzeniu bledy nie wrocily a problem zostal. Mam podjechać do serwisu Bosch i sprawdzic pompe, ale to sporo kosztuje (100-150)zl moze to nie jest konieczne dajcie znac.
Witam
Właśnie wyczyściłem dziś turbinkę no i po problemie autko śmiga jak szalone 4 tyś obrotów bez problemu .
Więcej na temat jak wyczyścić kierownice w turbo znajdziecie tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=78603
Pozdrawiam
Właśnie wyczyściłem dziś turbinkę no i po problemie autko śmiga jak szalone 4 tyś obrotów bez problemu .
Więcej na temat jak wyczyścić kierownice w turbo znajdziecie tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=78603
Pozdrawiam
SPRZEDAM MK4 PATRZ OGŁOSZENIE http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=259900
Ja u siebie wymieniłem dziś N75 na nowy i turbo mi dalej przeładowuje, z tym tylko, że na 3 biegu z logów wynika, że przy jakich 4200obr/min a na 4-tym biegu już przy 3600obr/min - wnioskuje po tym, że łopatki zapieczone??wosiek, jeżeli masz takie coś że jedziesz i przy prędkości ok100-120 nagle włacza ci się tak jakby odcięcie i wtedy już niema mocy(wchodzi w tryb serwisowy) to na 99% jest to elektrozawór podcisnienia tzw n75,niech ci sprawdzi jakie ciśnienie daje ten zaworek i porówna do tego jakie powinno być ciśnienie,jeżeli jest inne tzn przeładowuje itp to zawór jest do wymiany:)
MK3 1Z - The Best
A3 AHF+ - Olala
Escort z LPG - Wrrr
Laguna dCi - Nice
Avensis 2.2 D4D - Test
A3 AHF+ - Olala
Escort z LPG - Wrrr
Laguna dCi - Nice
Avensis 2.2 D4D - Test
ja mam sharana 110 km silnik afn i tak samo przymula jak pisano wcześniej do 3000tyś i muł szczególnie na 4 i 5 biegu i co zauważyłem u siebie ze dzwignia od puszki sterowania turbo porusza się w małym zakresie około 0.5 cm a powinno około 1.5 cm i się zacina więc rozruszałem tą dzwignię tak że chodziła w miarę lekko i zauważyłem poprawę
zamula po przekroczeniu 4000 obrotów
pomogło to na jakieś 3 tyg i dalej go muli po przekroczeniu 3000
więc wnioskuję że trzeba czyścić turbo bo przepływka raczej odpada i n70 też
zamula po przekroczeniu 4000 obrotów
pomogło to na jakieś 3 tyg i dalej go muli po przekroczeniu 3000
więc wnioskuję że trzeba czyścić turbo bo przepływka raczej odpada i n70 też
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 206 gości