Jak jeździć ekonomicznie / wyczynowo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
klekocix
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: sob lut 17, 2007 23:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Jak jeździć ekonomicznie / wyczynowo

Post autor: klekocix » pn mar 26, 2007 12:39

Witam

Do niedawna śmigam sobie ślicznym Golfikiem 1.9 TDi (1Z)

Narazie próbowałem różnych stylów jazdy jednak żaden nie dawał mi satysfakcjonującego rezultatu.

Chciałbym się dowiedzieć jak wygląda ekonomiczna jazda tym samochodem, w jakim przedziale obrotów wrzucać wyższy bieg i przy jakich obrotach redukować na niższy?

Chciałbym się też dowiedzieć jak powinna wyglądać jazda bardziej energiczna, do jakich obrotów na poszczególnych biegach ciągnąć auto żeby go nie zabić i mieć frajdę z jazdy?

Obecnie przy moich próbach gdy jeździłem do 2200rpm auto paliło mi ok. 5.7-5.9L a gdy pozwoliłem sobie i pocisnąłem nim troszkę spalanie wzrosło nieznacznie do poziomu 6.3-6.5L

Będę wdzięczny za małą podpowiedź



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn mar 26, 2007 12:45

Tak trudno bylo spojrzec chociaz na pierwsza strone? Przeciez jest podwieszony temat ad jazdy dieslem w dziale DIESEL !!! Podnies wzrok wyzej od swojego tematu.. Poza tym na dole storny jest wyszukiwarka, warto tez przesledzic tematy w tym dziale, abys nie powielal problemow juz opisanych, tylko zapoznal sie z odpowiedziami juz napisanymi..

Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn mar 26, 2007 12:50

wg. danych max moment jest przy 1900 obr czyli przy jezdzie ekonomicznej, gdy wrzucasz wyzszy bieg obroty nie powinny spadac ponizej tego poziomu. prosciej mowiac ekonomia = zakres 1900-2700/3000 obr.

ostra jazda to tak 2500-4100, przy 4000obr masz max mocy. powyzej 4000 spada moc, a momentu juz dawno nie ma.

oczywiscie to tak czysto teoretycznie. poczekaj na inne wypowiedzi 1Z-owcow. moj ma inna charakterystyke.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
klekocix
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: sob lut 17, 2007 23:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: klekocix » pn mar 26, 2007 12:51

Czytam i czytam i ...

...i proszę o Wasze odczucia jak się powinno jeździć. Niby między mocą max a momentem max ale niestety ja nie znam tych wartości :crazy:

Kapeluszniczego stylu jazdy też nie uprawiam (mam nadzieję) i niezależnie jakbym wolno czy szybko nie jechał to różnicy w spalaniu brak praktycznie...

Dlatego proszę doświadczonych użytkowników aut z silnikiem TDi o opinie na temat jazdy autem.

A jak dla mnie opis który jest podwieszony wyżej nie odpowiada na moje pytanie :chytry:

I jeszcze jedna sprawa - czy w Dieslu jest sens hamować silnikiem, czy wpływa to na ekonomiczność jazdy?
Ostatnio zmieniony pn mar 26, 2007 12:53 przez klekocix, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » pn mar 26, 2007 12:52

ze tak wtrącę: w dieslu opłaca się jeździć z międzygazem?


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
ROF
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pt sty 12, 2007 01:14
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ROF » pn mar 26, 2007 13:09

ja jeżdżąc do 3 tyś obrotów miałem spalanie 6,3 ostatnio jak sie ociepliło.

Jak było zimno to przy takiej jeźdezie spalił mi 8,3 raz. Normalnie wtedy palił ok 7.

Więc wynik masz jak najbardziej ok i tez życzyłbym sobie takiego :)



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn mar 26, 2007 13:21

klekocix pisze:...i proszę o Wasze odczucia jak się powinno jeździć. Niby między mocą max a momentem max ale niestety ja nie znam tych wartości
Seria moment 202Nm przy 1900obr, max moc 90PS przy ok 3800obr..
I jeszcze jedna sprawa - czy w Dieslu jest sens hamować silnikiem, czy wpływa to na ekonomiczność jazdy?
Tak wplywa na ekonomike..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
zuberek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt sty 02, 2007 19:55
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: zuberek » pn mar 26, 2007 14:23

klekocix pisze:Obecnie przy moich próbach gdy jeździłem do 2200rpm auto paliło mi ok. 5.7-5.9L a gdy pozwoliłem sobie i pocisnąłem nim troszkę spalanie wzrosło nieznacznie do poziomu 6.3-6.5L
ROF pisze:ja jeżdżąc do 3 tyś obrotów miałem spalanie 6,3 ostatnio jak sie ociepliło.
Duzo wam pala wasze TDi Moj na pompkach 100km cykl mieszany Jazda do 3200obr przy ostatnim pomiarze spalania otrzymalem 5.8 l :) Aby jezdzic ekonomicznie nie tzrymaj silnika ponizej 2000 obr i nie ciagnij do wiecej jak 4000 tys bo wtedy auto traci moc mimo ze obroty rosna z reszta w naszych polskich warunkach w miare dynamiczna jazda to juz jest do 3000 rpm i silniczek przy takiej wartosc fajnie mruczy


TDI rules

Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Post autor: Giugiaro1 » pn mar 26, 2007 14:43

Ja w swojej 2-jce nie mam obrotka, jeżdże "na ucho" i nie przekraczam nigdy 5l na 100km. Musisz posłuchać silnika, usłyszeć jak pracuje, to jest jak muzyka! No i w czasie jazdy powinieneś utrzymywać stałą prędkość. Ja głównie poza terenem zabudowanym śmigam, stąd takie niskie spalanie.
Pozdrawiam i życze ekonomicznej jazdy:)



Awatar użytkownika
zuberek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt sty 02, 2007 19:55
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: zuberek » pn mar 26, 2007 14:47

Giugiaro1 pisze: Musisz posłuchać silnika, usłyszeć jak pracuje, to jest jak muzyka
racja!!!!!! :pub:


TDI rules

Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Post autor: Giugiaro1 » pn mar 26, 2007 14:50

zuberek
:pub: :pub: :pub: :pub: :pub:



Awatar użytkownika
skubix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt lut 28, 2006 16:09
Lokalizacja: Krosno/Wawa
Kontakt:

Post autor: skubix » pn mar 26, 2007 18:29

Mnie jakoś mniej paliło to znajome czerwone cacuszko :D fakt, że sporo hamowałem silnikiem . Może poprostu ostro hamujesz i gwałtownie przyspieszasz, ale jak chodzi o miasto samo to i tak nieźle 5.7l-5.9l/100km

Pozdro :piwka:


MK3 1Z - The Best
A3 AHF+ - Olala
Escort z LPG - Wrrr
Laguna dCi - Nice
Avensis 2.2 D4D - Test

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pn mar 26, 2007 19:14

djtom pisze:ze tak wtrącę: w dieslu opłaca się jeździć z międzygazem
a o co konkretnie Ci chodzi?


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » pn mar 26, 2007 19:31

zmieniać biegi nie puszczając gazu


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 203 gości