Z bieda wyciagam 150 km/h

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » wt mar 20, 2007 18:31

zuczek pisze:ekstraktowa
ekstrakcyjna, tym właśnie czyściłem, spryskiwałem tym tą blaszke przerobionym dozownikiem z przedłużającą rurką po wd40. wydaje mi sie że to N75 ale tak jak pisałem wcześniej nic poważnego sie nie dzieje jedynie jest troszke wolniejszy(dlatego założyłem rezystorek)


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

zuczek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 19:21
Lokalizacja: Poznań/Horodyszcze
Kontakt:

Post autor: zuczek » wt mar 20, 2007 19:45

janek822, dzieki za poprawienie ;) jak bedzie uszkodzona przeplywka to bedzie wolniejszy i mulowaty. Polecalbym diagnoze VAGiem i wszystko bedzie jasne.


Tylko BMW!

Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: Komas » wt mar 20, 2007 20:20

ja diagnoze Vag-iem robilem i nic nie wyazuje :(, ani przepływki ani N75


[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]

Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: S1BART1 » wt mar 20, 2007 20:56

janek822 pisze:
S1BART1 pisze:odczulem kilka ray takie delikatne falowanie
u mnie tez było podobnie, ostatnio troche go przepaliłem przy obrotach około 4500-4700 było czuć równomierne falowanie mocy, przy mniejszych obrotach i prędkościach nigdy nic sie nie działo
Dokladnie tak samo u mnie sie dzieje jak u kolegi z tym ze jak niechce ciagnac wiecej
150km/h to praca silnika robi sie glosniejsza zarowno na wolnych obrotach jak przy malych predkosciach.Dzisiaj jak go zagrzalem do odpowiedniej temp. to slyszalem ze silnik chodzi ciszej wiec pojechalem go sprawdzic no i szedl jak buza (spokojnie dochodzil do 180km/h)
Niemoge dojsc w czym jest problem Moze ktos podpowie ???



Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » czw mar 22, 2007 01:54

niedługo pojade na wymiane oleju i filtrów i wymienie też paliwa chociaz ma dopiero 20tys ale kto wie co poprzednik lał do baku, zaleje jeszcze środek do czyszczenia wtryskiwaczy (STP), a na końcu pomyśle nad przepływka i N75.


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » czw mar 22, 2007 20:05

Komas pisze:ja diagnoze Vag-iem robilem i nic nie wyazuje :(, ani przepływki ani N75
zapraszam do siebie..masz 25 km amoże znajdę przyczyne i rozwiąże problem...PRIV


www.vagtune.pl tel. 502730289

Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: Komas » czw mar 22, 2007 22:36

zuczek pisze:janek822, dzieki za poprawienie ;) jak bedzie uszkodzona przeplywka to bedzie wolniejszy i mulowaty. Polecalbym diagnoze VAGiem i wszystko bedzie jasne.
a ktos wie jakie powinny byc prawidłowe wartosci juesli chodzi o przepływke na Vagu?


[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » pt mar 23, 2007 01:32

Komas pisze:
zuczek pisze:janek822, dzieki za poprawienie ;) jak bedzie uszkodzona przeplywka to bedzie wolniejszy i mulowaty. Polecalbym diagnoze VAGiem i wszystko bedzie jasne.
a ktos wie jakie powinny byc prawidłowe wartosci juesli chodzi o przepływke na Vagu?
będzie..przepływka przy bucie powinna dawać w okolicach 800-840mg/R
ale za osiągi odpowiada wiele elementów - bez diagnozy dynamicznej nic nie da sie ustalic konkretnie


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
RomanK84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: sob lip 15, 2006 15:28
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Post autor: RomanK84 » pt mar 23, 2007 12:31

U mnie w 1z problem był taki, że na 4 i 5 biegu tracił moc powyżej 3300 obr/min. Okazało się, że miałem zapieczony wastgate i nie upuszczało ciśnienia. Po 5 sekundach przeładowania (turbo dmuchało 1,2 bar) komp wpadał w tryb awaryjny. Po odjęciu nogi z gazu i dodaniu auto znów przspieszało - nie trzaba było wyłączać zapłonu, żeby dalej jechać.



Awatar użytkownika
klekocix
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: sob lut 17, 2007 23:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: klekocix » pt mar 23, 2007 13:09

A mógłbyś mi podpowiedzieć co to jest ten wastgate oraz gdzie się znajduje? I jak to wyczyścić/nasmarować ewentualnie? U mnie jest ten sam problem pradwopodobnie..

Oraz jak wygląda ten przepływomierz i gdzie go znajdę? Bo tak dla świętego spokoju przeczyściłbym go sobie.

Jestem nowym użytkownikiem Golfa i jeszcze nie łapię się w silnikach Diesla/TD



Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: Komas » pt mar 23, 2007 16:29

przepływka jest zaraz za filtrem powietrza :) a wastgate hmmm nie mam pojecia :blush:


[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]

Awatar użytkownika
RomanK84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: sob lip 15, 2006 15:28
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Post autor: RomanK84 » pt mar 23, 2007 19:30

Wastgate jest to zawór upustowy... turbinka się rozpędza jak dajesz buta i dmuchać ma od 0,75 do 0,95 bar w 1z... jeśli przekracza tą wartość (najprościej podłączyć sobie dodatkowy wskaźnik BOOST :okej: ), wtedy otwiera się wastgate (o ile jest sprawny) i spaliny są częściowo kierowane prosto w wydech omijając turbinę po to, aby jej nie przemęczać. Jest to zawór, którego dźwignia znajduje się na końcu najdłuższego węża idącego od N-75. Dostęp tylko z kanału.

Ja u siebie zrobiłem tak, że kumpel siedział w kanale i patrzył czy coś się tam rusza podczas, kiedy ja ze sprężarki dmuchałem ciśnieniem w przewód idący do ów zaworu upustowego. Było tak, że dzwignia się naprężała a zawór stał w miejscu. Rozruszałem zawór ręcznie z kanału, później trochę przesmarowałem olejem i kilka minut zabawy puszczając ciśnienie w przewód i upuszczająć (na początku zawór trzeba było cofać ręcznie z poziomu kanału). Kiedy stwierdziłem, że zawór pracuje już jak nalezy (cała zabawa trwała około 15 minut) była jazda testowa i do dziś jest wszystko jak należy. Smarowanie samo w sobie niewiele daje, ponieważ temperatura spalin jest na tyle duża, że po pierwszej przegazówce napewno olej się wypala ale zaszkodzić nie zaszkodziło :cool:

Mam wskaźnik i widzę, że kiedy daję w gaz to ciśnienie rośnie do 1,1 bar i po chwili otwiera się wastgate obcinając doładowanie do 0,8 bar. Przypominam, że przy przeładowaniu (powyżej 1 bar) przez więcej niż 5 sekund komp wpada w tryb awaryjny i stąd utrata mocy.



Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » sob mar 24, 2007 10:47

S1BART1 pisze: odczulem kilka ray takie delikatne falowanie
mała poprawka u mnie jednak nic nie faluje chyba że sie ma na obrotomierzu 4600obr to juz odcina dawke paliwa czy zapłon. Pozostaje tylko ta mułowatość :/ i przyspieszenie. Już dwa razy byłem na Vagu i nic nie wykazało albo tacy mechanicy bo każdy mówił co innego


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: Komas » sob mar 24, 2007 17:23

Ja dzisiaj bylem w warsztacie gdzie zamuja sie tylko turbinami. Facet powiedzial mi ze jak kopci i muli to trzeba wywalic katalizator bo zawalony jest :).
Jeszcze trzeba sprawdzic VAG w czasie jazdy czy turbo nie podaje za duzego cisnienia

[ Dodano: Pon Maj 07, 2007 23:43 ]
moj gofer ma jakies dziwne nastroje na majowke jak jechalem to go nie mulilo pociagnelem w 3 osoby 170km/h
jak wracalem to raz sie mulil raz nie a w drodze do kolobrzegu od miejscowosci gdzie spalismy zamula totalna 140km/h i ani tyci tyci wiecej czasami nawet mniej


[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 138 gości