Strona 1 z 1

[mk3 Cabrio] zmiana sposobu zamykania dachu

: pn wrz 01, 2014 10:09
autor: Ergoproxy
Witam :) Mam elektryczny dach i silnik diesel w moim cabrio, Nieraz zdarzyło mi się że podczas trasy zmiana pogody, a żeby zamknąć dach trzeba u mnie wyłączyć silnik i kluczyk w pozycje 0. Dbam o mój silnik TDI i zawsze odczekam zęby turbo na większych trasach ostygło. Lecz gdy zacznie padać muszę go zgasić żeby nie nalało ;/

Wie ktos jak przerobić instalacje aby dach można zamykać podczas włączonego silnika?

Z góry dzięki :)

[mk3 Cabrio] zmiana sposobu zamykania dachu

: pn wrz 01, 2014 20:11
autor: Michalcabrio
Ja u siebie przerobiłem tak że podczas jazdy mogę składać i rozkładać dużo wygodniej i lans jest większy :bajer: . Jeden kabel od otwierania dachu jest podłączony pod kontrolkę ręcznego jak zaciągasz kontrolka się świeci dostaje plus na kabel i można otwierać to był bodajże szaro niebieski kabelek z wiązki dachu. Wypiąłem go ze skrzynki bezpieczników on ma dwie kostki z diodą prostowniczą i pociągnąłem plus ze skrzynki bezpieczników dla bezpieczeństwa aby ktoś mi nie bawił się dachem podczas jazdy założyłem przycisk że jak go wcisnę to on daje plus na ten kabelek i dach można otworzyć.

[mk3 Cabrio] zmiana sposobu zamykania dachu

: pn wrz 01, 2014 20:28
autor: Ergoproxy
Czyli patrzyć na kabelki od strony przycisku do zamykania dachu ?
Ja mam zamiar zabezpieczyć otwieranie dachu i zamykanie wykorzystując guzik do blokowania tylnych elektrycznych szyb :)
Dzisiaj nie mam czasu ale jutro po pracy posiedzę i postaram się to rozpracować.

[mk3 Cabrio] zmiana sposobu zamykania dachu

: wt wrz 02, 2014 22:31
autor: Ergoproxy
Może się przyda Dla Potomnych. Wiec z tyłu pod Kanapa znajduje się przekaźnik sterujący elektrycznym dachem. Przekaźnik ten wygląda niestandardowo, Jak by 2 przekaźniki połączone w jeden. Od wewnątrz patrząc znajduje się jeden cieniutki kabelek ( u mnie kolor szary) i idzie on w progu od strony kierowcy aż do stacyjki. W momencie włożenia kluczyka do stacyjki tan kabelek dostaje (+) i wtedy dopiero działa przycisk zamykania dachu.

Jest kilka możliwości :
podłączyć na krótko= pod kanapą w przekaźniku spinamy na krótko plus który idzie do przekaźnik z naszym (szarym) kabelkiem odpowiadającym z zamykanie.
(Przycisk działa niezależnie czy kluczyk jest w stacyjce czy nie. Można otwierać i zamykać w dowolnym momencie )

Podłączenie przy stacyjce= wyciągamy kabelek z sterowania dachu który znajduje się w wtyczce od stacyjki i podłączamy go do dowolnego (+) np. z ręcznego, z przycisku od szyb tylnik, lub przycisku od podgrzewania szyby.
( Dach działa tylko z włożonym kluczykiem w stacyjce, Sterowanie dowolne- na zgaszonym i zapalonym silniku)

Można też podłączyć dodatkowo pod jakis przycisk dla zabezpieczenia .
Tak jak Ja użyłem przycisku od blokowania szyb tylnych. (Gdy kluczyk jest w stacyjce i guzik jest wciśnięty mogę sterować dachem w dowolnym momencie)

Pozdrawiam

[mk3 Cabrio] zmiana sposobu zamykania dachu

: pt wrz 05, 2014 15:25
autor: DaVanG
Ja mam tak w benzynie, choć wątpie, że to jakaś różnica, że dach zamyka się do jakiejś tam prędkości podczas jazdy.