Strona 1 z 2

Szczepan. MK1 Cabrio 1,8 GL

: pn mar 07, 2011 11:33
autor: nigol_jom
Witojcie.

Od niedzieli jestem szczęśliwym posiadaczem mojego pierwszego kabrioleta.

Golf MK1 Cabrio GL
Rok produkcji: 1985
Silnik (według dokumentów i słów poprzedniego właściciela) 1,8 - 90 koników. Muszę się dokopać do numerów i potwierdzić.
Znalazłem coś ciekawego... a mianowicie wlepkę w bagażniku... z numerem VIN i oznaczeniem silnika - mam EX

Obrazek

Silnik na gaźniku, poprzedni właściciel zastanawiał się nad gazowaniem ale na szczęście mu przeszło :D
Przebieg według licznika 184000 km.
Koła Borbet 15" 7J z oponami Barum 195/50
Autko ma nowe tarcze i klocki hamulcowe, wymieniony rozrząd przy około 175000 km oraz wymienione sprzęgło.

Obrazek

Obrazek

Dach uszkodzony ale już mam sponsora na nowy :D dziś idzie zamówienie.
Obrazek
Blacharka jak na ten rok w bardzo dobrym stanie. Małe ogniska rdzy na przednich błotnikach. Podłoga zdrowa, nie spawana, prosta. Na całym aucie oryginalne wlepy i znaczki więc zakładam że autko nie miało większych przygód.

Obrazek Obrazek
Obrazek
i najważniejsza :D
Obrazek

Z ciekawostek to mam wspomaganie kierownicy :D

Wady i mankamenty:

Wspomnę o największym czyli dziurawym dachu ale że w dniu zakupu podczas objazdówki po rodzince i znajomych znalazłem sponsora w osobie mojego Ojca mam problemik rozwiązany. Pytanie teraz tylko czy PCV czy Sonnenland?
Mam mały problem z obrotami. Wolno schodzi z wysokich obrotów i nie spada poniżej około 1500 rpm.
Czasem przy gaszeniu jeszcze raz sobie "dygnie" po przekręceniu kluczyka na off. Może to być powiązane z ww problemem.
Z pierdółek to jest pokrzywiona pokrywa schowka na "rękawiczki" :D i chyba złamany fotel kierowcy.

Obrazek

PLANY:

postaram się zachować oryginał. Bez ingerencji w blachę itd.
Na 100% inna końcówka wydechu... reszta układu jest w dobrym stanie a końcówka jest po prostu be... rok 2011
Inne koła. Niestety za bardzo wystają i przy obciążeniu obcierają o nadkola. Bardzo chętnie zamienię na coś kultowego (czytaj starego, oryginalnego, z epoki, itd) :D ... rok 2011
Siedzenia niestety są troszkę poprzecierane i tu moja żonka się będzie wykazywać :D siedzenia, boczki, blendy będą obszywane na 2 kolory białą lub jasną skórą i kolorową alcantarą ... raczej rok 2012
W końcu na pewno pełna renowacja karoserii...
Jak się trafi coś ciekawego typu dodatkowe zegary na konsolę, lub boczne zapinki do dachu z Karmann'a lub taki szczegół jak elektrycznie składany dach :D pewnie też będę dodawał :D

Teraz słowo o zawieszeniu. Nisko i twardo jest fajnie, mnie się też strasznie podoba ale... samochód jest stworzony do jeżdżenia i tak też będzie używany. Tego lata jedzie na Bałkany z czteroosobową załogą o czym więcej na http://www.srcgolftour.pl/ tak więc jakieś minimum komfortu jest wymagane :D dlatego zostanie oryginalny zawias.

edit 13-03-2011

Licytowałem felgi Pirelli ale sprzedający wycofał ofertę z powodu "kradzieży przedmiotu aukcji" - bez komentarza...

od wczoraj walczymy z dachem, samo zdjęcie poszycia trwa około godzinkę z dwoma śrubokrętami w dłoni. Po zdjęciu pokazał nam się taki widok...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Cała warstwa izolacyjna po prostu rozsypała się w rękach. Decyzja: zmieniamy warstwę izolacyjną. Mała podróż do hurtowni tapicerskiej i po wydaniu 80 zł wróciliśmy z płótnem na oraz matą kokosową (niestety wodorostów nie mieli już a nasze gonią już też na resztkach sił... ) Boki tej warstwy są jakby z tego samego materiału co dach i też jest już trochę kaput więc praktycznie cała izolacja będzie zmieniona.
W czasie jak żonka szyje ja zajmuję się rdzą... większość rudej jest powierzchowniej ale ramka tylnej szybki niestety jest przeżarta... mała wycieczka do marketu budowlanego po kątownik, Spawarka, kątówka z tarczą do cięcia i do szlifowania z papierem ściernym i wyszło coś takiego

Obrazek

Ramka pasuje idealnie więc szyba powinna też.

Niestety podsufitka również okazała się ponadrywana...

Obrazek

Edit 21-03-2011

Kolejny etap. W zeszłym tygodniu przyszły materiały i wzięliśmy się za szycie.

Obrazek

Najpierw wyszło obszycie wygłuszenia dachu. A później zabraliśmy się za podsufitkę. ... stres był nie powiem :D Materiał jaki użyliśmy to Alcantara w kolorze jasno szarym a do tego nici tapicerskie. Jak trzyma na naszej kanapie to na dachu też wytrzyma...

Najpierw rozprucie starej podsufitki na szablony... niestety brzegi były tak ponadrywane że często kreski z wykrojów trzeba było prowadzić "na oko"...

Obrazek

... albo na nosa. Na szczęście mieliśmy pomocnika, który ciągle siedział na materiale lub gryzł co popadnie... :D

Obrazek

A tak wygląda podsufitka przygotowana do zszycia... niestety o 23:00 już byliśmy zbyt zmęczeni....

Obrazek

Szybkie zdjęcie nowego dachu jeszcze bez tylnej szyby i nowych a jednak starych felg :D

Obrazek


Tak na szybko kilka fotek Szczepana po wymianie dachu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Szczepanek dostał nową chłodnicę i płyn,
Obrazek

No i znalazłem magika, który ogarnął mój gaźnik. Teraz chodzi tylko trochę nierówno :D

I kilka fotek z Nysy

Obrazek Obrazek Obrazek

Szczepan. MK1 Cabrio 1,8 GL

: pn mar 07, 2011 21:37
autor: twix87
Witam
nigol_jom pisze:czy tylne szybki nie powinny całkiem się chować
szyby działają ci prawidłowo :D chowają się gdzieś w 2/3 :)
co do silnika to były wersje 1.8 na gaźniku :), co do dachu to jest sporo o tym na forum :) polecam też forum: http://www.forum.mk1cabrio.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; -osobiście bym brał PCV
nigol_jom pisze:Bardzo chętnie zamienię na coś kultowego (czytaj starego, oryginalnego, z epoki, itd) ... rok 2011
jeśli cie interesują moje felgi to możemy sie umówić na jakąś przymiarkę :D i ewe. zamianę ;) ja ma ori. BBS 6' 185/55/15
nigol_jom pisze:szczegół jak elektrycznie składany dach
jak znajdziesz kogoś kto będzie to sprzedawał za rozsądną cenę to bierz :) bo ciężko dostać jest taki rarytas

co do całego golfa to wygląda raczej ok :)

Pozdrawiam

Szczepan. MK1 Cabrio 1,8 GL

: wt mar 08, 2011 09:15
autor: nigol_jom
Nowy daszek już idzie kurierem :okej: c PCV (winyl) podobnież takie jak w oryginale, według zdjęć tak też wygląda.

Szczepan. MK1 Cabrio 1,8 GL

: ndz mar 13, 2011 18:45
autor: nigol_jom
Zmieniam dach... jednak cały razem z podbitka i wygłuszeniem...

Szczepan. MK1 Cabrio 1,8 GL

: pn mar 21, 2011 11:53
autor: nigol_jom
Kolejny krok...

Szczepan. MK1 Cabrio 1,8 GL

: pn mar 21, 2011 16:37
autor: barteKKK03
Super sprawa z tą ogólną renowacją dachu... brawo :smirk:

Szczepan. MK1 Cabrio 1,8 GL

: pn mar 21, 2011 18:16
autor: Golfiarz MK2
Ale fajniutki, dużo pracy przy daszku ale efekt będzie podejżewam piorunujący. Blachy są widzę w pięknym stanie,jedynie pod poszyciem ale nie ma sie co dziwić Piękny Golficzek :bigok: :grin:

Szczepan. MK1 Cabrio 1,8 GL

: ndz mar 27, 2011 21:50
autor: nowy13
no no czekam na efekty :D

Szczepan. MK1 Cabrio 1,8 GL

: wt kwie 05, 2011 11:38
autor: nigol_jom
No i mamy już dach na aucie ja również nowe kółka.. więcej zdjęć jak tylko będzie pogoda :D

Szczepan. MK1 Cabrio 1,8 GL

: czw kwie 07, 2011 09:26
autor: gerrard SW
fajne autko... 100% niezawodnosci zycze :pub: :okej:

Szczepan. MK1 Cabrio 1,8 GL

: śr kwie 13, 2011 08:56
autor: nigol_jom
Kilka nowych zdjęć środka i dachu...

Wczoraj wyjechał od mechanika po przeglądzie i drobnych korektach. Stan autka według specjalisty jest zadowalający. Dostałem kilka zaleceń co do jego eksploatacji i napraw z czego najgorszą jest fakt, że poprzedni właściciel, nic nie robiąc sobie z podstawowych zasad naprawy samochodów czy wymiany podzespołów, zamontował dwa różne komplety amortyzatorów i sprężyn. Tak więc mamy w aucie nie dość że zawieszenia o różnych stopniach twardości, jedna sprężyna jest sportowa i obniża samochód o 40mm. Żeby było śmieszniej jedna ze sprężyn (i amortyzator) jest z innego modelu. Całość zawieszenia trzeba będzie wymienić....

Szczepan. MK1 Cabrio 1,8 GL

: śr kwie 13, 2011 12:49
autor: asik
nigol_jom pisze:zamontował dwa różne komplety amortyzatorów i sprężyn. Tak więc mamy w aucie nie dość że zawieszenia o różnych stopniach twardości, jedna sprężyna jest sportowa i obniża samochód o 40mm. Żeby było śmieszniej jedna ze sprężyn (i amortyzator) jest z innego modelu. Całość zawieszenia trzeba będzie wymienić....
no to niezly hardkor z tego kolesia :rotfl:

sledze postepy i powodzenia tam :bigok:

Szczepan. MK1 Cabrio 1,8 GL

: śr kwie 13, 2011 13:30
autor: nigol_jom
asik pisze:no to niezly hardkor z tego kolesia

sledze postepy i powodzenia tam
Koleś wymiata :D dał gaźnik do regeneracji i zamontował go na starą popękaną podstawę i zasysał "lewe" powietrze.... :los2: ale na szczęście nie zepsuł nic czego nie dam rady ogarnąć.

Szczepan. MK1 Cabrio 1,8 GL

: wt cze 28, 2011 14:39
autor: nigol_jom
Autko już jeździ, kolega Marek z F1 autoserwis z Raciborza to magik jeśli chodzi o stare VW :D autko po wizycie w jego warsztacie zaczęło palić 8 litrów na 100 w cyklu mieszanym - 200 km trasa, 200 km miasto. Wymieniłem jeszcze kulkę pod lewarkiem zmiany biegów na nową i biegi ładnie teraz wchodzą a pracuję jeszcze nad blokada skrzyni biegów żeby można było postawić autko z otwartym dachem i na lody pójść bez strachu.

a dziś niestety Szczepan wpadł w dziurę... jedna felga lekko dostała w :ass: ale nie pękła więc będzie dobrze. Opona za to przecięta więc 2 opony do wymiany. Już zgłosiłem wniosek do Zarządu Dróg wojewódzkich o odszkodowanie, może coś się zwróci z tego...

Obrazek