MK1 1.8 rozpoczęcie projektu
: wt sie 04, 2009 22:16
Witam,
w ostatni weekend stałem się posiadaczem VW Golfa MK1 Cabrio z 1988 roku. Samochodzik niestety nie jest na chodzie, nadaje się do duużych poprawek blacharskich - w tej chwili jest koloru bordowo-nieokreślonego.
Samochodzik ma serducho 1.8v8 z mechanicznym wtryskiem (w czasach swojej świetności miał coś kolo 115KM). W tej chwili ma instalację podtlenku LPG, która jako pierwsza wyleci z tego autka z hukiem
Teraz trochę o planach (najpierw o co ogarniam):
- pełna blacharka ze zmianą koloru, marzy mi się czekoladowy metalik/perła
- obszycie beżową skóra wnętrza - włącznie z deska, pałąkiem od środka, wymiana wykładziny na taką "pod kolor"
- zmiana poszycia dachu z czarnego na beżowy
- 16 calowe felgi malowane częściowo pod kolor nadwozia
- gleba
Teraz to czego nie ogarniam - bardzo chciałbym zrobić swap'a silnika w tym samochodziku, zupełnie nie wiem jak się do tego zabrać - na początek wymyśliłem sobie przeszczep ABF. Szukam, szperam i nie mogę dojść do tego co tak na prawdę potrzebuję. Wiem na pewno, że kompletny silnik, z elektroniką, dobrze by było jakby był z wszelkimi rurkami, skrzynią. Następna sprawa do hamulce - oczywiście chciałbym, oprócz rozpędzania, mieć możliwość zatrzymania się co pewnie skończy się wymianą tarcz na większe (na tylnej osi wymianą bębnów na tarcze). Od czego szukać takiego kompletu? Czy jest sens teraz kupowania felg 4x100? Czy wymiana tarcz nie skończy się 5x100?
Bardzo prosiłbym o podpowiedzi kolegów, którzy są bardziej obeznani w temacie lub podanie linków gdzie szukać odpowiedzi.
Zdjęcia postaram się dorzucić po weekendzie.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi,
expart.
P.S. Projekt chciałbym zakończyć do wiosny przyszłego roku, prosiłbym bardziej doświadczonych użytkowników o informację o budżecie zmian jakie planuję bez którego raczej do projektu nie ma sensu podchodzić. Część prostszych rzeczy chciałbym zrobić samemu ale te bardziej złożone będę zlecał warsztatom. Przy okazji może macie namiary na sprawdzonych ludzi/miejsca w Warszawie i okolicach?
[EDIT]: po przeliczeniu budżetu okazało się, że raczej na g60 mnie nie stać i pójdę w wolnossący 2.0 16v.
Jedno zdjęcie w treść - reszta pod tym linkiem: Zdjęcia
w ostatni weekend stałem się posiadaczem VW Golfa MK1 Cabrio z 1988 roku. Samochodzik niestety nie jest na chodzie, nadaje się do duużych poprawek blacharskich - w tej chwili jest koloru bordowo-nieokreślonego.
Samochodzik ma serducho 1.8v8 z mechanicznym wtryskiem (w czasach swojej świetności miał coś kolo 115KM). W tej chwili ma instalację podtlenku LPG, która jako pierwsza wyleci z tego autka z hukiem
Teraz trochę o planach (najpierw o co ogarniam):
- pełna blacharka ze zmianą koloru, marzy mi się czekoladowy metalik/perła
- obszycie beżową skóra wnętrza - włącznie z deska, pałąkiem od środka, wymiana wykładziny na taką "pod kolor"
- zmiana poszycia dachu z czarnego na beżowy
- 16 calowe felgi malowane częściowo pod kolor nadwozia
- gleba
Teraz to czego nie ogarniam - bardzo chciałbym zrobić swap'a silnika w tym samochodziku, zupełnie nie wiem jak się do tego zabrać - na początek wymyśliłem sobie przeszczep ABF. Szukam, szperam i nie mogę dojść do tego co tak na prawdę potrzebuję. Wiem na pewno, że kompletny silnik, z elektroniką, dobrze by było jakby był z wszelkimi rurkami, skrzynią. Następna sprawa do hamulce - oczywiście chciałbym, oprócz rozpędzania, mieć możliwość zatrzymania się co pewnie skończy się wymianą tarcz na większe (na tylnej osi wymianą bębnów na tarcze). Od czego szukać takiego kompletu? Czy jest sens teraz kupowania felg 4x100? Czy wymiana tarcz nie skończy się 5x100?
Bardzo prosiłbym o podpowiedzi kolegów, którzy są bardziej obeznani w temacie lub podanie linków gdzie szukać odpowiedzi.
Zdjęcia postaram się dorzucić po weekendzie.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi,
expart.
P.S. Projekt chciałbym zakończyć do wiosny przyszłego roku, prosiłbym bardziej doświadczonych użytkowników o informację o budżecie zmian jakie planuję bez którego raczej do projektu nie ma sensu podchodzić. Część prostszych rzeczy chciałbym zrobić samemu ale te bardziej złożone będę zlecał warsztatom. Przy okazji może macie namiary na sprawdzonych ludzi/miejsca w Warszawie i okolicach?
[EDIT]: po przeliczeniu budżetu okazało się, że raczej na g60 mnie nie stać i pójdę w wolnossący 2.0 16v.
Jedno zdjęcie w treść - reszta pod tym linkiem: Zdjęcia