Strona 1 z 1

MK1 1.8 rozpoczęcie projektu

: wt sie 04, 2009 22:16
autor: expart
Witam,
w ostatni weekend stałem się posiadaczem VW Golfa MK1 Cabrio z 1988 roku. Samochodzik niestety nie jest na chodzie, nadaje się do duużych poprawek blacharskich - w tej chwili jest koloru bordowo-nieokreślonego.

Samochodzik ma serducho 1.8v8 z mechanicznym wtryskiem (w czasach swojej świetności miał coś kolo 115KM). W tej chwili ma instalację podtlenku LPG, która jako pierwsza wyleci z tego autka z hukiem ;-)

Teraz trochę o planach (najpierw o co ogarniam):
- pełna blacharka ze zmianą koloru, marzy mi się czekoladowy metalik/perła
- obszycie beżową skóra wnętrza - włącznie z deska, pałąkiem od środka, wymiana wykładziny na taką "pod kolor"
- zmiana poszycia dachu z czarnego na beżowy
- 16 calowe felgi malowane częściowo pod kolor nadwozia
- gleba

Teraz to czego nie ogarniam - bardzo chciałbym zrobić swap'a silnika w tym samochodziku, zupełnie nie wiem jak się do tego zabrać - na początek wymyśliłem sobie przeszczep ABF. Szukam, szperam i nie mogę dojść do tego co tak na prawdę potrzebuję. Wiem na pewno, że kompletny silnik, z elektroniką, dobrze by było jakby był z wszelkimi rurkami, skrzynią. Następna sprawa do hamulce - oczywiście chciałbym, oprócz rozpędzania, mieć możliwość zatrzymania się co pewnie skończy się wymianą tarcz na większe (na tylnej osi wymianą bębnów na tarcze). Od czego szukać takiego kompletu? Czy jest sens teraz kupowania felg 4x100? Czy wymiana tarcz nie skończy się 5x100?



Bardzo prosiłbym o podpowiedzi kolegów, którzy są bardziej obeznani w temacie lub podanie linków gdzie szukać odpowiedzi.

Zdjęcia postaram się dorzucić po weekendzie.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi,
expart.
P.S. Projekt chciałbym zakończyć do wiosny przyszłego roku, prosiłbym bardziej doświadczonych użytkowników o informację o budżecie zmian jakie planuję bez którego raczej do projektu nie ma sensu podchodzić. Część prostszych rzeczy chciałbym zrobić samemu ale te bardziej złożone będę zlecał warsztatom. Przy okazji może macie namiary na sprawdzonych ludzi/miejsca w Warszawie i okolicach?

[EDIT]: po przeliczeniu budżetu okazało się, że raczej na g60 mnie nie stać i pójdę w wolnossący 2.0 16v.

Jedno zdjęcie w treść - reszta pod tym linkiem: Zdjęcia

Obrazek

: śr sie 05, 2009 17:57
autor: Łuki
a czemu nie będzie Cie stać na PG ? jeśli kompresor bęzie w dobrym stanie, to koszta są takie same przecież...
w ogóle ile chcesz przeznaczyć pieniędzy i na co ? no i zdjęcia byś dał, jeśli ma to być "projekt"

: czw sie 06, 2009 01:06
autor: yahoo_p
Widzę, że projekt ruszył z grubej rury, wiem z pewnego z źródła :bajer: , że motor już zakupiony, będzie chulał w mk1 :bigok: oby więcej takich projektów :bigok:

: czw sie 27, 2009 17:54
autor: expart
Mały update:
Silnik ABF ze skrzynią AGC leżą obok autka - yahoo_p Ty masz te źródła ;-)

Kompletuję części, na ebay kupiłem łapy pod silnik/skrzynię, na allegro zawieszenie KW inox, od kolegi forumowicza poliuretany.

Jak pojawią się resztki silnika - zaczną się przymiarki.

Zbieram się do zakupu kółeczek - wymiar 215/35R17 :crazy: żaden kult niestety.

Problem mam z rozwiązanien hamulców, na ebay znalazłem adaptery http://tnij.com/adaptery ewentualnie cały zestaw: http://tnij.com/zestaw286 - czy to jest to czym powinienem się interesować? Na tylną oś nie mam w ogóle pomysłu. Ta sama sytuacja z półosiami - słyszałem, że najlepiej jest po prostu dorobić nowe.

Szukam brązowej tapicerki.

Po weekendzie powinny być jakieś zdjęcia, największy problem jest w tym, że robię samochodzik zdalnie ;-)

: czw sie 27, 2009 18:12
autor: yahoo_p
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... %F3%B3osie

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... %F3%B3osie


przeczytaj sobie te dwa temaciki :bajer:

: ndz wrz 06, 2009 12:35
autor: expart
!up - w pierwszym poście zdjęcie i link do pozostałych.


Zdjęcia

: ndz wrz 06, 2009 22:48
autor: Domier
adaptery gg bati 1272597

: pt kwie 16, 2010 14:39
autor: sieski
ja tam prace trwaja czy umarly ...?