Strona 2 z 13

: czw mar 02, 2006 00:46
autor: hubertsk
Łuki, faktycznie - moze być to zapłon... :)
MARKO84, które przewody? Ale generalnie będą ciepłe - jeżeli termostat ma dosć to jest często tak żę jest ciągle otrawty - więc wszystko idze Ci przez chłodnice, co za tym idze silnik jest niedogrzany, wiecej pali i jest poprostu chłodniej. dlatego prosiłem żebyś podał mi jak wygląda u Ciebie temp. - czy masz wskazóweczkę na środku czy mniej? No i czy jak postoi to sie zagrzeje.. a jak jedziesz to jest zimniej - bo to by potwierdzało moją teorie :)
Swoją drogą to wymiana termostatu nie należy do najprzyjemniejszych jeżeli masz wspome - bo musisz odkręcić pompe, spuscić płyn no i niestety ja polecam wymienić od razu plastikowe kolanko przy pompie bo się wypacza i zaczyna ciec... a z tym walczyłem kiedyś przrz 1/2 roku zanim doszedłem że to kolanko a nie uszczelka :D

Pozdrawiam
H.

: czw mar 02, 2006 08:42
autor: Łuki
to nie jest zapłon, bo dzieje sie tylko tak na zimnym silniku, przerabiałem i ustawiałem to już nie raz. Nikt nie wie co sie dzieje, nawet u Gajosa sie zdziwili... liczyłem na to że ktoś miał coś podobnego... :(

poprawiał ktoś może ogrzewanie żeby troche lepiej dawał ?
dojeżdżam do pracy 10km, a szybki ledwo ledwo odparowują (ciepło daje, tylko coś słabe wiatry z dmuchawy )

: czw mar 02, 2006 16:38
autor: hubertsk
Łuki, to może masz coś nie tak z dmuchawą...
Tam jest jakiś dziwny układ elektryczny - może coś sie tam pokaszaniło i nie masz wyższych biegów :)

: czw mar 02, 2006 19:56
autor: MARKO84
WITKA
HUBERTSK

Wszystkie przewody w samochodzie są Ciepłe. Zajżałem do nagrzewnicy na odpalonym silniku iwłączonum nawiewie na 1 nie nagrzewa się cała,a przy wyłaczonym nawiewie nagrzewa się całą (WNIOSKUJE: tak jakby było za małę ciśnienie i za mało płynu przez nią przepływało) . Wskazówke od temp. mam ale ona nawet w lato się dużo nie rusza. Na wskaźniku MFA temp oleju dochodzi do 106-110 stopni.
Co do grzania na postoju to jest roche lepiej ale nie zawiele dopiero jak go wżuce na 3000 obr/ min to grzeje lepiej, a podczas jazdy to niby jakieś letnie powietrze leci ale to żadna rewelka.

PO tym jak gaz odłączyłem i załamałem przewód żeby niegrzało gazu (samochód chodził na bęzynie) nie było nic lepiej. moim zdaniem to jest coś z ciśnieniem na dużym obiegu. ALE CO?
Czemu gaz zawsze jest dogrzany odpowiednio na nagrzewnica nie?????
K U T F A !!!! wrrr........

POMOC NA GWAŁT POTRZEBNA!!!!!!!

[ Dodano: 02-03-2006, 19:05 ]
Witka ŁUKI
jeśli nawiew normalnie działą i słyszalna jest zmana szybkości nawiewy przy zmianie z 1,2,3 to ja proponowałbym wymienić nagrawnice bo może być ostro zabrudzona. Ale najpierw sprawdz pod maską tam gdzie jest komputer (zdejmij te osłonki, wlot powietrza do nagrzewnicy jest na środku ) i sprawdz czy kratownica od nawiewu niejest oblepiona liściami. U mnie po wymianie nagrzewnicy nawiew daje czadu. A w Cabrio jak waidomo niema żadnych filtrów nawiewy i nagrzewnice szybko się brudzą. Bynajmniej u mnie w 2H niema filtra. Koszt nowej nagrzewnicy jest śmieszny bo ok. 63zł więcej problemów jest z wymianą bo trzeba sie trochę na gimnastykować.

POZDRO MICHAŁ- MARKO84

: czw mar 02, 2006 21:01
autor: martini44
ja tam nie narzekam na ogrzewanie...nawet jak zaliczam trase (ok 20 km) musze zmiejszac ogrzewanie przy tych mrozach bo jest mi za ciepło.....mam problem jednak z zamykaniem drzwi poniewaz zamykajac drzwi prawe szyba w górnej czesci haczy o gorna uszczelke (zachodzi na nią) i tworzy sie szczelina, próby regulacji drzwi nie przyniosła rezultatu....pomocy....

: czw mar 02, 2006 21:32
autor: Norbert MK1
Co do silnika krokowego i czujnika temp, ma ktos moze jakis skan silnika 1.8 2H bo wybaczcie ale slabo u mnie z odnalezieniem tego typu urzadzen :kac:

: czw mar 02, 2006 22:00
autor: nowy13
martini44 pisze:ja tam nie narzekam na ogrzewanie...nawet jak zaliczam trase (ok 20 km) musze zmiejszac ogrzewanie przy tych mrozach bo jest mi za ciepło.....mam problem jednak z zamykaniem drzwi poniewaz zamykajac drzwi prawe szyba w górnej czesci haczy o gorna uszczelke (zachodzi na nią) i tworzy sie szczelina, próby regulacji drzwi nie przyniosła rezultatu....pomocy....
Ja mam podobny problem. Tylko u mnie w tylnej części szby jest szczelina między uszczelką , a szybą. Jakieś propozycje ??

MARKO84, co do podświetlenia jak będę miał chwilę to podeślę Ci jak się robi takie podświetlenie.

: czw mar 02, 2006 22:12
autor: MARKO84
Witka NOWY I MARTINI
Jest rozwiązanie waszego problemu.

jeśli słupek od małej szybki nie zachodzi na górną uszczelkę to jest dobrze.
musicie zdjąc tapicere z drzwi i wyregulować maksymalne zamknięcie szyby (opuścić je) ja też tak miałem i dało rade.
NAJPIERW opuście szybę do połowy.
Jak zdejmiecie obicie bodajże gdzieś na środku jest taki nieduży sówak (nakrętka) którą można obniżyć i podwyżyć. Luzujecie ją i obniżacie troszkę, po czym przykręcacie i podnoszac szybe do góry sprawdzicie gdzie dojdzie do końca. jeśli będzie za wysoko znowu spuszczacie szybę do połowy luzujecie śrubkę i opuszczacie. przykręcacie i sprawdzacie. jeśli szyba nie dojdzie dość wysoko opuszczacie szybe do połowy, luzujecie śróbkę i ja podnosicie. próbujcie do skutku aż będzie dobrze.

POZDRO

[ Dodano: 02-03-2006, 21:14 ]
a i jeszcze jedno NOWY jest tam gdzieś ustawienie poziome szyby ale niewiem gdzie, musisz poszukać.

POZDRO

[ Dodano: 02-03-2006, 21:19 ]
NOWY jak znajdziesz czas na poświetlenie to będe bardzo wdzięczny!!!!

: pt mar 03, 2006 01:24
autor: hubertsk
MARKO84, Jezeli Twoja wskazówka sie nigdy za wiele nie ruszała to wydaje mi sie że mozesz mieć zawsze otwarty termostat i woda za szybko sie chłodzi. wiec nigdy nie osiągniesz odpowiedniej temp. Czy włączał Ci sie kiedyś wiatrak na chłodnicy?
A moze auto da sie nagrzać tylko na postoju?
Jeżeli tak to zmień termostat i będzie po problemie - miałem tak w drugim MK1 i przyniosło oczekiwane rezultaty - nie mogłem wytrzymać z gorąca w aucie a silnik mniej palił :)

A moze poprostu w zime wpakuj se dla próbu karton przed chłodnice i sprawdz czy sie lepiej nie nagrzewa... tylko uważaj żeby nie przegrzać - prawidłowo jest tak że wskazówka jest idealnie na pionowym polu :D

Powodzenia
H.

: pt mar 03, 2006 01:35
autor: nowy13
No to prawda. Wiatrak powinien Ci się załączać przy ok. 92-95 stopni. Najlepiej rzogrzej go na postoju i sprawdź czy Ci się nagrzeje do tej temperatury.

: pt mar 03, 2006 01:37
autor: hubertsk
Dobrze gada - dać mu wódki :bigok:

: pt mar 03, 2006 02:25
autor: MARKO84
słuchajcie u mnie chłodnica włącza się normalnie ,a co do kartonu to też go posiadam!!!!

: pt mar 03, 2006 09:51
autor: hubertsk
MARKO84, a gdzie masz wskazówka na termometrze ?

: pt mar 03, 2006 13:50
autor: MARKO84
gdzieś na pierwszej kresce, a jak stoi zimny to jest gdzieś o 1cm w lewo.
Za chiny niewiem co jest z tym nagrzewaniem. Całą zime z tym walcze i zaczyna mnie to już ostro podkurzać.