dotarłem do etapu wymiany amortyzatora
mam dwa pytania
cabrio mk4 1E7 z 1999 1.8 90km
1.ogólnie zakupiłem cały zestaw (producent Hart)
po wyjęciu przedniej kolumny pojawiła się zagwostka - czy ja w ogóle mam rozbieralne amorki ?
czy moje amortyzatory to monolit i niestety nabyłem w komplecie niepotrzebnie, zbędnie wkłady ?
czy ten złoty element w zielonej obwódce to nakrętka która umożliwi wymianę wkładu?
2. drugie pytanie przy okazji, nie udaje mi się popuścić nakrętki 18mm na talerzyku
ponieważ gdy używam nasadki - obraca się amortyzator
gdy używam do zblokowania imbusa 7mm to nie mogę dojść nasadką, a płasko oczkowy nie daje rady sięgnąć w tej gumie
czy na to jest jakiś patent ?
wymiana wkładu amortyzatora
wymiana wkładu amortyzatora
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: wymiana wkładu amortyzatora
Nie ma wkładu. Specjalne narzędzia i odkręcasz ale też kluczem udarowym też powinno pójść.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: wymiana wkładu amortyzatora
dziękuję za podpowiedź
czyli z wkładem - źle zakupiłem
co do odkręcenia to faktycznie, udarem poszło - nie pomyślałem o tym wcześniej, mam a nie użyłem, dzięki za pomysł
gorzej ze skręceniem, ponieważ czy grzechotka czy udar, w pewnym momencie laga amorka zaczyna się okręcać wraz ze wzrostem siły dokręcenia mimo że sprężyna ściśnięta
chcę to rozwiązać następująco:
mam odpowiedni imbus 7mm i dziś będę specjalnie zakupioną przedłużoną nasadkę przerabiał - dospawam dwa pręty tak abym mógł nią kręcić mając jednocześnie imbus jako blokadę, mam nadzieję że to wystarczy aby skręcić kolumnę
czyli z wkładem - źle zakupiłem
co do odkręcenia to faktycznie, udarem poszło - nie pomyślałem o tym wcześniej, mam a nie użyłem, dzięki za pomysł
gorzej ze skręceniem, ponieważ czy grzechotka czy udar, w pewnym momencie laga amorka zaczyna się okręcać wraz ze wzrostem siły dokręcenia mimo że sprężyna ściśnięta
chcę to rozwiązać następująco:
mam odpowiedni imbus 7mm i dziś będę specjalnie zakupioną przedłużoną nasadkę przerabiał - dospawam dwa pręty tak abym mógł nią kręcić mając jednocześnie imbus jako blokadę, mam nadzieję że to wystarczy aby skręcić kolumnę
Re: wymiana wkładu amortyzatora
cześć
przód udało mi się złożyć: sprężyny -35, stare poduszki i amortyzatory (oczyszczone i odmalowane)
tył: sprężyny -35, nowe amorki i odboje, poduszki
co do efektu wizualnego, jest ok, co do jazdy jest ok choć trochę "nerwowo skręca" ale nic nie stuka i nie tłucze
nie robiłem jeszcze geometrii, ale nim pojadę na to chciałem się poradzić czy górne ograniczniki powinny tak wystawać nad kielichami
- niestety nie zrobiłem zdjęć przed demontażem, mój błąd nie spodziewałem się ze nie zapamiętam
wiem że jest wiele na ten temat napisane w różnych miejscach i tam ma być luz - ale czy aż taki duży ? (około 10mm)
kolejny mój błąd że nie zmierzyłem wysokości poduszki, bez obciążenia i tak różnicy mógłbym nie zauważyć
teraz zastanawiam się czy kupować nowe poduszki, łożyska i wymieniać "w ciemno" i to zmniejszy ten dystans do "szparki" czy tak można zostawić ?
proszę o podpowiedź, nim tego nie ustalę nie mam co ustawiać pochylenia
przód udało mi się złożyć: sprężyny -35, stare poduszki i amortyzatory (oczyszczone i odmalowane)
tył: sprężyny -35, nowe amorki i odboje, poduszki
co do efektu wizualnego, jest ok, co do jazdy jest ok choć trochę "nerwowo skręca" ale nic nie stuka i nie tłucze
nie robiłem jeszcze geometrii, ale nim pojadę na to chciałem się poradzić czy górne ograniczniki powinny tak wystawać nad kielichami
- niestety nie zrobiłem zdjęć przed demontażem, mój błąd nie spodziewałem się ze nie zapamiętam
wiem że jest wiele na ten temat napisane w różnych miejscach i tam ma być luz - ale czy aż taki duży ? (około 10mm)
kolejny mój błąd że nie zmierzyłem wysokości poduszki, bez obciążenia i tak różnicy mógłbym nie zauważyć
teraz zastanawiam się czy kupować nowe poduszki, łożyska i wymieniać "w ciemno" i to zmniejszy ten dystans do "szparki" czy tak można zostawić ?
proszę o podpowiedź, nim tego nie ustalę nie mam co ustawiać pochylenia
Re: wymiana wkładu amortyzatora
poszperałem i znalazłem zdjęcie z 2020 przed wymianą sprężyn
widać że dystans pomiędzy ogranicznikiem i kielichem jest podobny - około 10mm
pytanie:
czy tak może być czy jednak wymieniać poduszki z łożyskiem na nowe bo może ten dystans zmniejszy się ?
nie wiem więc nie mogę skończyć i ustawić geometrii - podpowie ktoś ?
całość pokazuje na jednym zmontowanym zdjęciu
widać że dystans pomiędzy ogranicznikiem i kielichem jest podobny - około 10mm
pytanie:
czy tak może być czy jednak wymieniać poduszki z łożyskiem na nowe bo może ten dystans zmniejszy się ?
nie wiem więc nie mogę skończyć i ustawić geometrii - podpowie ktoś ?
całość pokazuje na jednym zmontowanym zdjęciu
Re: wymiana wkładu amortyzatora
Jestem po wymianie całych kolumn McPhersona razem z poduszkami i łożyskami. Nie mam tutaj teraz praktycznie żadnej przerwy, więc odpowiadając na Twoje pytanie - po wymianie ten dystans się zmniejszy.TGS pisze: ↑sob lis 27, 2021 15:55poszperałem i znalazłem zdjęcie z 2020 przed wymianą sprężyn
widać że dystans pomiędzy ogranicznikiem i kielichem jest podobny - około 10mm
pytanie:
czy tak może być czy jednak wymieniać poduszki z łożyskiem na nowe bo może ten dystans zmniejszy się ?
nie wiem więc nie mogę skończyć i ustawić geometrii - podpowie ktoś ?
całość pokazuje na jednym zmontowanym zdjęciu
Re: wymiana wkładu amortyzatora
Zawsze jest odstęp około 5-10 mm nowe auta tak mają niezależnie od marki.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości