MK III CABRIO 1.9 TDI VS 2.0 8V

Forum miłośników Golfa Cabrio

Moderatorzy: G0 Karcio, VIP

Awatar użytkownika
tedevip
PROSTO. i ELEGANCKO !
PROSTO. i ELEGANCKO !
Posty: 85
Rejestracja: wt lis 24, 2009 11:13
Lokalizacja: Brodnica

MK III CABRIO 1.9 TDI VS 2.0 8V

Post autor: tedevip » ndz cze 17, 2012 19:10

Cześć VWmaniaki
Po sprzedaniu mojego mk III rozglądam się za autami i nawiną mi się mk III Kabriolet.
Zastanawiam się tylko i tutaj liczę na waszą pomoc, który silnik wybrać.
- 1.9 TDI 90KM ( jeżeli uda mi się znaleźć była by to wersja 110 KM)
- 2.0 8V 115KM

Przemawia za mną bardziej TDI ponieważ niby 90 KM a mojego starego ABS taki TDI wciągał nosem mimo, że moc taka sama. Wchodzi jeszcze w grę opcja jakiegokolwiek tuningu. W 2.0 nic po za pierdołami nie zrobię, natomiast w 1.9 TDI 90 KM wachlarz jest duży, a w 110KM jeszcze większy. Jak wiadomo 2.0 też by dało radę ale później jak mi jej zbraknie stoję w miejscu.
Jak to jest z tymi TDI-kami tak łatwo je z tuningować? Potrzeba jakiś konkretny model silnika?

Pozdrawiam


obecne auto JETTA A2 COUPE GTX viewtopic.php?f=87&t=471331&p=5740560#p5740560

ForeCast
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: pt sie 21, 2009 22:18
Lokalizacja: Mrągowo/Warszawa

MK III CABRIO 1.9 TDI VS 2.0 8V

Post autor: ForeCast » ndz cze 17, 2012 21:40

C1DOLEGA pisze:Jak to jest z tymi TDI-kami tak łatwo je z tuningować? Potrzeba jakiś konkretny model silnika?
Raczej łatwo, cenowo też dość przystępnie, no ale wszystko zależy w jakie moce celujesz. Wszystkie TDI nadają się tak samo - jedne mają trochę mniej na starcie, drugie więcej, ale efekt zazwyczaj jest ten sam.
C1DOLEGA pisze:Zastanawiam się tylko i tutaj liczę na waszą pomoc, który silnik wybrać.
- 1.9 TDI 90KM ( jeżeli uda mi się znaleźć była by to wersja 110 KM)
- 2.0 8V 115KM
Zależy jak chcesz auto eksloatować, ile km rocznie, itd. Wg. mnie diesel trochę nie pasuje do cabrio, chociaż z drugiej strony taki pomiatacz z zasłoną dymną za sobą też ma coś w sobie. Ogólnie 2.0 to ciężki temat na rynku wtórnym i należy po prostu brać to co szybciej znajdziesz w dobrym stanie


Mój Golf:viewtopic.php?f=88&t=485892
Kupię zderzak przedni do Golfa mk3 w kolorze LP3G

Awatar użytkownika
tedevip
PROSTO. i ELEGANCKO !
PROSTO. i ELEGANCKO !
Posty: 85
Rejestracja: wt lis 24, 2009 11:13
Lokalizacja: Brodnica

Re: MK III CABRIO 1.9 TDI VS 2.0 8V

Post autor: tedevip » pn cze 18, 2012 10:05

Ogólnie 2.0 to ciężki temat na rynku wtórnym i należy po prostu brać to co szybciej znajdziesz w dobrym stanie
Co masz kolego na myśli możesz wyjaśnić ?


obecne auto JETTA A2 COUPE GTX viewtopic.php?f=87&t=471331&p=5740560#p5740560

Awatar użytkownika
nitrox89
Dawca organów
Dawca organów
Posty: 2111
Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
Lokalizacja: Kraków okolice
Auto: mk4 AXR+

MK III CABRIO 1.9 TDI VS 2.0 8V

Post autor: nitrox89 » pn cze 18, 2012 10:30

C1DOLEGA, większość lata na LPG i starych instalacjach, które jakby nie patrzeć niszczą troche silnik. Pozatym Golf to już stare auto, więc przebiegi również potrafią być konkretne.

Jeżeli celujesz w TDI i chcesz go modzić to łatwiej pójdzie z AFN'em (110KM). Ma komputer 16 bit i Turbo ze zmienną geometrią, więc 150km można uzyskać troche niższym kosztem niż w AHU czy 1Z (90KM, w nich trzeba zmieniać instalacje do turbo, bo jest ze stałą geometrią).


Rust is lighter than carbon fiber

Awatar użytkownika
tedevip
PROSTO. i ELEGANCKO !
PROSTO. i ELEGANCKO !
Posty: 85
Rejestracja: wt lis 24, 2009 11:13
Lokalizacja: Brodnica

Re: MK III CABRIO 1.9 TDI VS 2.0 8V

Post autor: tedevip » pn cze 18, 2012 17:11

nitrox89 pisze:C1DOLEGA, większość lata na LPG i starych instalacjach, które jakby nie patrzeć niszczą troche silnik. Pozatym Golf to już stare auto, więc przebiegi również potrafią być konkretne.

Jeżeli celujesz w TDI i chcesz go modzić to łatwiej pójdzie z AFN'em (110KM). Ma komputer 16 bit i Turbo ze zmienną geometrią, więc 150km można uzyskać troche niższym kosztem niż w AHU czy 1Z (90KM, w nich trzeba zmieniać instalacje do turbo, bo jest ze stałą geometrią).
No z tego co wyczytałem kolego to zgodzę się z Tobą, ale zobacz jak trudno trafić golfa zwykłego z AFN a co dopiero w kabrio ... Temu w sumie pytałem jak z tuningiem tych 90 konnych TDI. a duże koszty są na przerobienie takiego 90 KM TDI z silnikami np. ALE ?


obecne auto JETTA A2 COUPE GTX viewtopic.php?f=87&t=471331&p=5740560#p5740560

ForeCast
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: pt sie 21, 2009 22:18
Lokalizacja: Mrągowo/Warszawa

MK III CABRIO 1.9 TDI VS 2.0 8V

Post autor: ForeCast » pn cze 18, 2012 18:12

C1DOLEGA pisze:np. ALE ?
Takiego silnika nie było w cabrio, był tylko w polo classic
C1DOLEGA pisze: a duże koszty są na przerobienie takiego 90 KM TDI
Ile chcesz koni uzyskać? Bo tak, to tylko niepotrzebnie Ci napiszę, bo może chcesz tylko 130KM, co można uzyskać wtryskami i remapem, oczywiście przy zdrowej serii


Mój Golf:viewtopic.php?f=88&t=485892
Kupię zderzak przedni do Golfa mk3 w kolorze LP3G

Awatar użytkownika
tedevip
PROSTO. i ELEGANCKO !
PROSTO. i ELEGANCKO !
Posty: 85
Rejestracja: wt lis 24, 2009 11:13
Lokalizacja: Brodnica

MK III CABRIO 1.9 TDI VS 2.0 8V

Post autor: tedevip » wt cze 19, 2012 22:57

No coś w normie. Kabrio jest małe więc myślę że te 130 KM by dawało radę.
Jakie są modele TDI w kabrio, chodzi mi o te 90 KM ?


obecne auto JETTA A2 COUPE GTX viewtopic.php?f=87&t=471331&p=5740560#p5740560

ForeCast
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: pt sie 21, 2009 22:18
Lokalizacja: Mrągowo/Warszawa

MK III CABRIO 1.9 TDI VS 2.0 8V

Post autor: ForeCast » czw cze 21, 2012 21:17

Jest AHU i 1Z, ale to ma niewielkie znaczenie który wybierzesz


Mój Golf:viewtopic.php?f=88&t=485892
Kupię zderzak przedni do Golfa mk3 w kolorze LP3G

ODPOWIEDZ

Wróć do „Golf Cabrio”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości