SZUKASZ POMOCY TECHNICZNEJ do Cabrio ??? napisz to tu!!!
witam
mam duży problem ze swoim cabrio MK1. podczas jazdy po kiepskiej nawierzchni tzn, takim naprawianym asfalcie auto wpada w wibracje, po prostu całe się trzęsie. czasem do tego stopnia że przeskakuje płyta cd a w lusterku wstecznym nic nie widać. trzęsie się cała konsola przednia, kierownica, szyba a nawet podłoga. mam drugiego cabrio MK1 i nic podobnego w nim nie występuje. auto nie było bite, nie jest krzywe bo było mierzone i wymieniałem w nim już 3 razy maglownicę,sprężyny, amortyzatory, górna mocowania amortyzatorów, wszelkie gumy oraz swożnie, końcówki drążków kierowniczy, całe koła, całe kompletne półosie, ma nowe tarcze hamulcowe, nigdzie nie widać nawet małej ryski żeby pękała karoseria. wszelkie ustawienia zbieżności i kąta pochylenia kół są prawidłowe.
efekt trzęsienia samochodu występuje na normalnym jak i na twardym sportowym zawieszeniu.nie mam już pomysłu na naprawę a w poważnych warsztatach samochodowych mówią że tak musi być, że tak maję kabriolety. proszę pomóżcie mi,co mam z tym zrobić. może ktoś miał bądź ma podobny problem jak ja. proszę o odp.
mam duży problem ze swoim cabrio MK1. podczas jazdy po kiepskiej nawierzchni tzn, takim naprawianym asfalcie auto wpada w wibracje, po prostu całe się trzęsie. czasem do tego stopnia że przeskakuje płyta cd a w lusterku wstecznym nic nie widać. trzęsie się cała konsola przednia, kierownica, szyba a nawet podłoga. mam drugiego cabrio MK1 i nic podobnego w nim nie występuje. auto nie było bite, nie jest krzywe bo było mierzone i wymieniałem w nim już 3 razy maglownicę,sprężyny, amortyzatory, górna mocowania amortyzatorów, wszelkie gumy oraz swożnie, końcówki drążków kierowniczy, całe koła, całe kompletne półosie, ma nowe tarcze hamulcowe, nigdzie nie widać nawet małej ryski żeby pękała karoseria. wszelkie ustawienia zbieżności i kąta pochylenia kół są prawidłowe.
efekt trzęsienia samochodu występuje na normalnym jak i na twardym sportowym zawieszeniu.nie mam już pomysłu na naprawę a w poważnych warsztatach samochodowych mówią że tak musi być, że tak maję kabriolety. proszę pomóżcie mi,co mam z tym zrobić. może ktoś miał bądź ma podobny problem jak ja. proszę o odp.
a może nie masz takiego czegoś w bagażniku?
...sam nie wiem co to tak naprawdę jest ale mój kolega co miał eskorta cabrio mówił, że kiedyś coś takiego wyciągnął z auta i miał podobne trzęsawko-wibracje co do opisujesz... ale głowy nie daję bo sam tak naprawdę nie wiem co to jest...jakiś tłumik drgań ?
...sam nie wiem co to tak naprawdę jest ale mój kolega co miał eskorta cabrio mówił, że kiedyś coś takiego wyciągnął z auta i miał podobne trzęsawko-wibracje co do opisujesz... ale głowy nie daję bo sam tak naprawdę nie wiem co to jest...jakiś tłumik drgań ?
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images2.fotosik.pl/90/8a4a88a5043736fd.jpg[/img][/url]
hm. ale ten element nie występuje w golfie, przynajmniej nie w moim. jest to rocznik 85. drugi w którym jest wszystko ok też jest z tego rocznika i w zasadzie niczym się nie różnią. dodam że efekt trzęsienia jest też wyczuwalny w podłodze, jak jadę sam fotel pasażera mało nie wyskoczy z prowadnic. po przejechaniu autem 200km czuje się jakbym jechał na przyczepie.auto w zasadzie nie nadaje się do dłuższego podróżowania.wibracje charakteryzują się wpadaniem głównie przedniej szyby i deski w poprzeczne ruchy.zastanawiam się czy czasem auto się nie łamie, ale ma podłodze też nie ma śladów pęknięć. pozdrawiam Piotrsys pisze:a może nie masz takiego czegoś w bagażniku?
[url=http://images3.fotosik.pl/74/f0fd4f99e5e0a78dm.jpg]Obrazek[/URL]
...sam nie wiem co to tak naprawdę jest ale mój kolega co miał eskorta cabrio mówił, że kiedyś coś takiego wyciągnął z auta i miał podobne trzęsawko-wibracje co do opisujesz... ale głowy nie daję bo sam tak naprawdę nie wiem co to jest...jakiś tłumik drgań ?
[ Dodano: 29 Maj 2006 00:55 ]
ok jutro sprawdzę jak wrócę z pracy ale wątpię że cośtakiego znaję w MK1. sprawdzę o od razu odpiszęvoytus2 pisze:U mnie tez to jest zaraz pod pomna do dachu i nie mam pojecie do czego to jest ale tak jak sys mowi to moze byc to! wiec sprawdzi czy to masz
- kolanek
- Ma gadane
- Posty: 225
- Rejestracja: śr paź 26, 2005 23:20
- Lokalizacja: jarocin/norwich
- Kontakt:
w Etka to sie nazywa "balance weight" i faktycznie mk1 cabrio nie ma takiego czegos. nie wiem jak wygląda rozkład masy mk3 cabrio z zamkniętym dachem w porownaniu z mk3 hatchback ale mysle że służy to dociążeniu tylniej osi. chociaz moze to tak jak sys pisze tłumić drgania bo jednak jest to element ruchomy.
inters mialem podobna opcje ale jak zmienilem felgi to sie skonczylo - jedna byla minimalnie wygięta a poza tym to pewnie kwestia wywazenia. Ale jak ty masz wymienione doslownie wszystko co moglo powodowac drgania to jest niezła zagadka. A dzieje sie tak przy jezdzie z otwartym czy zamknietym dachem? czy moze w obu przypadkach?
inters mialem podobna opcje ale jak zmienilem felgi to sie skonczylo - jedna byla minimalnie wygięta a poza tym to pewnie kwestia wywazenia. Ale jak ty masz wymienione doslownie wszystko co moglo powodowac drgania to jest niezła zagadka. A dzieje sie tak przy jezdzie z otwartym czy zamknietym dachem? czy moze w obu przypadkach?
inters mialem podobna opcje ale jak zmienilem felgi to sie skonczylo - jedna byla minimalnie wygięta a poza tym to pewnie kwestia wywazenia. Ale jak ty masz wymienione doslownie wszystko co moglo powodowac drgania to jest niezła zagadka. A dzieje sie tak przy jezdzie z otwartym czy zamknietym dachem? czy moze w obu przypadkach?[/quote]
witam kolanek
kała nie są przyczyną, ponieważ zakładałem 4 różne komplety, 13,14,15 i nie ma to wpływu na drgania samochodu, nawet ilością powietrza w kołach się bawiłem, też nic - wiedomo jak zostanie prawie flak jest lepiej, bo wtedy opona dużo tłumi, ale nie o to chodzi.
straszna
nadal nie wiem co z tym zrobić. kolejny krok to zdemontuję całą tapicerkę i poszukam pod nią może jakichś pęknięć, puszczonych zgrzewów itp. jak kupowałem auto było na 16 felgach, ale po polskich drogach nie da się na tym jeździć, więc zmieniłem na mniejsze. może samochód jest już roztrzepany przez zastosowanie takich dużych kół. czy to możliwe żeby karoseria tak chodziła że wpada w wibracje???? może ktoś z was remontował już swojego cabrio np: po wypadku, może są tak jeszcze jakieś wzmocnienia których u mnie nie ma. mam jeszcze jedną teorię na ten temat: długość półosiek. jeśli byłyby za długie to przegub wewnętrzny nie pracuje w optymalnym położeniu i podczas ruchu koła góra dół skraca się lub wydłuża na tyle że szarpie skrzynią i silnikiem a to znowu wprawia cały samochód w nieprzyjemne drgania na nierównej drodze. ale przecież półosiki wymieniałem na inne z drugiego cabrio i nic. czekam na pomoc. pozdrawiam Piotr
witam kolanek
kała nie są przyczyną, ponieważ zakładałem 4 różne komplety, 13,14,15 i nie ma to wpływu na drgania samochodu, nawet ilością powietrza w kołach się bawiłem, też nic - wiedomo jak zostanie prawie flak jest lepiej, bo wtedy opona dużo tłumi, ale nie o to chodzi.
straszna
nadal nie wiem co z tym zrobić. kolejny krok to zdemontuję całą tapicerkę i poszukam pod nią może jakichś pęknięć, puszczonych zgrzewów itp. jak kupowałem auto było na 16 felgach, ale po polskich drogach nie da się na tym jeździć, więc zmieniłem na mniejsze. może samochód jest już roztrzepany przez zastosowanie takich dużych kół. czy to możliwe żeby karoseria tak chodziła że wpada w wibracje???? może ktoś z was remontował już swojego cabrio np: po wypadku, może są tak jeszcze jakieś wzmocnienia których u mnie nie ma. mam jeszcze jedną teorię na ten temat: długość półosiek. jeśli byłyby za długie to przegub wewnętrzny nie pracuje w optymalnym położeniu i podczas ruchu koła góra dół skraca się lub wydłuża na tyle że szarpie skrzynią i silnikiem a to znowu wprawia cały samochód w nieprzyjemne drgania na nierównej drodze. ale przecież półosiki wymieniałem na inne z drugiego cabrio i nic. czekam na pomoc. pozdrawiam Piotr
- kolanek
- Ma gadane
- Posty: 225
- Rejestracja: śr paź 26, 2005 23:20
- Lokalizacja: jarocin/norwich
- Kontakt:
zagadaj do niego djbro <-KLIK on to juz przerabial i wyszlo to calkiem zgrabnieBollo30 pisze:chce przerobic golfa IIIcabrio na IV chodzi mi o przod jakie czesci podejda mi ze zwyklej IV a co musi byc oryginalnego z cabrio???????????
...już widziałem taką przeróbkę w Wielkopolsce;) jak szukałem części do swego Mk3... pewnie wykorzystasz cały przód z seryjnego Mk4 ale nie wiem jak będzie z tyłem...Bollo30 pisze:chce przerobic golfa IIIcabrio na IV chodzi mi o przod jakie czesci podejda mi ze zwyklej IV a co musi byc oryginalnego z cabrio???????????
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images2.fotosik.pl/90/8a4a88a5043736fd.jpg[/img][/url]
- kolanek
- Ma gadane
- Posty: 225
- Rejestracja: śr paź 26, 2005 23:20
- Lokalizacja: jarocin/norwich
- Kontakt:
z seryjnego znaczy z hatchbacka? niestety nie bedzie to pasowac... nie chce sie wypowiadac w tej kwestii bo czekam az djbro wleci na forum i wyjasni sprawe. z tego co wiem to maska jest typowo od mk4 cabrio - ta od mk3 i ta od mk4 hatchback nie pasuje. Błotniki sa typowo od mk4 cabrio bo maja wcięcia na zderzak z mk4, a zagięcia na blasze od mk3. gdzies tam djbro pisal ze belka z przodu jest tez podobno typowo dla mk4 cabrio.. wiec chyba tylko pokrywa zderzaka razem z grillem przypasuje od zwyklego mk4sys pisze:...już widziałem taką przeróbkę w Wielkopolsce;) jak szukałem części do swego Mk3... pewnie wykorzystasz cały przód z seryjnego Mk4 ale nie wiem jak będzie z tyłem...Bollo30 pisze:chce przerobic golfa IIIcabrio na IV chodzi mi o przod jakie czesci podejda mi ze zwyklej IV a co musi byc oryginalnego z cabrio???????????
sys a czy przypadkiem ten cabrio ktorego widziales z przodem od mk4 nie byl butelkowo zielony? chyba ze to bylo mk4 cabrio i sie nie przyjrzales dokladnie...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości