Strona 1 z 10

[mk2] Bi-Xenon

: sob mar 10, 2007 03:03
autor: Apsik
Witam wszystkich czytających...

... trochę zirytowany tematem kolegów od MK3 ;) postanowiłem założyć nowy temat dotyczący popularnych przeróbek na Xenon'y ... a bardziej konkretnie Bi-Xenon'y

Nie chodzi o to, ze większość ludzi kupuje zestawy Xenon'owe (np. hermetyki Hella), ale może bardziej by odpowiedzieć na wcześniej już postawione pytanie:
Nawiązując do tematu xenonów, chciałbym się upewnić w następującej sprawie.
Planuję zmontować Bi-Xenon do lamp Golf'a MK2 w następujący sposób:
- do lamp Hella zamontować soczewki Bi-Xenon'owe na żarówki D2S
- mocowania żarówek, okablowanie i przetwornice (to musi być)
- lustra (wnetrze lampy) pomalować (np. na czarno)
- założyć klosze clear z lamp AutoPal'a

Wiadoma sprawa to podlaczenie tego do instalacji, ale pozostaje pytanie czy w/w operacje i komponenty pozwola mi na osiągnięcie celu, a może jeszcze brakuje jakiegoś elementu całej instalacji (nie mam na myśli narzędzi, czy wkładu pracy)?
...i o to żeby pomóc tym którzy zdecydują się na taką przeróbkę.

Na chwilę obecną udało mi się zaczerpnąć pewnych informacji, by ruszyć z tematem ... i tu podziękowania dla kolegów SToRM i Antera ... oraz wybrałem się na zakupy do sklepu za rogiem (czyt. allegro.pl) i chyba mam wszystko żeby zacząć ... zabawę :)

Zakupy:
Lampy AutoPal:
- 2 szt.
Obrazek

Zestaw Bi-Xenon:
- soczewki bixenonowe z maskownicami -2szt.
- zarowki PHILIPS D2S 2szt.
- nakretki mocujace zarowki w soczewce 2szt.
- powielacze wysokiego napiecia 2szt.
- przetwornice AL [Bosch] 2szt.
- okablowanie
Obrazek

Plan:
- wymontować lampy Hella i odkleić szkła
- odkleić szkła clear z lamp AutoPal
- do lamp AutoPal założyć szkła Hella i tak jeździć ... do czasu zmontowania Bi-Xenon'ów
- wpasować soczewki Bi-Xenon'owe w lampy Hella (przetestować, a następnie rozmontować)
- wnętrze lamp Hella pomalować w kolor auta (w moim przypadku OakGreen L94E)[chyba że ktoś ma lepszy pomysł??]
- poskładać lampy (soczewki i szkła clear)
- podpiąć do przetwornic (ukrytych w podłużnicach) i podpiąć do instalacji MK2 (postojówki przepiąć do kierunkowskazów FK)
- cieszyć sie Bi-Xenon'em na soczewkach

...ale:
- na jakim kleju przykleić szkła lamp? może ktoś ma doświadczenie w tych sprawach i pomoże :pub: ?
- rozwiązanie Bi-Xenon na soczewkach jest możliwe tylko w przypadku gdy za lampą jest jeszcze trochę miejsca (w moim G60 taka operacja jest niemozliwa gdyż przeszkadza puszka filtra pow., ale w GTD komora jest "clear" wiec można sie bawić)[do G60 bedzie zestawik hermetyczny Hella)
- lampy Hella moim zdaniem sa bardziej solidne i to dlatego na nich będzie oparta cała konstrukcja, z lamp AutoPal przydadzą się tylko szkła


Jak tylko rusza prace to będę wklejał fotki i opis prac. Jeżeli uda sie ten mod to może będzie to dobry opis dla tych którzy też myślą o takiej przeróbce.

: sob mar 10, 2007 09:05
autor: djtom
- na jakim kleju przykleić szkła lamp?
ja w mk3 kleiłem silikonem obojętnym na temperature. http://www.vwvento-fans.com/index.php?id=smoked

: sob mar 10, 2007 10:24
autor: wojtek_sari
Apsik, Powiedz mi ta ciemna kopółka jest montowana już w lampie czy na zewnątrz lampy? I napisz jeszcze ile dałeś za ten zestaw bo ja szukam po allegro, ale takiego nie moge dostać :blush: Jedyne takie godne uwagi wg mnie :bigok: to to http://www.motoallegro.pl/item173970126 ... estaw.html
Hermetyczne
Albo to całkiem podobnedo twoich, a jednak inne:
http://www.motoallegro.pl/item173801279 ... staw_.html

Jak myślicie jest sens inwestować?

: sob mar 10, 2007 10:36
autor: Dragi
Dobry temat ciesze sie ze go ktos zalozyl, bardzo to pomorze innym (moze mi tez nad tym mysle). Moje pytanie brzmi jak zalozyc soczewki w lampy czy one beda za kloszem (wewnatrz lampy) czy trzeba robic jakas operacje w stylu wklejania soczewek w kolsze ? czy pelne lampy firmy autopal wystarcza czy rzeczywiscie maja az tak kiepska obudowe ze nie dadza saobie rady z xenonem ? I jeszcze jedno jaki bylby efekt gdybym bezposrednio do lamp autopal zamontowal zestaw xenonow bez soczewki (widzialem takie na allegro), tzn taki zamiennik za zwykle zarowki H4 oczywiscie wszystko jest inverter palniki xenonowe cala instalacja tylko bez soczewy ??

: sob mar 10, 2007 10:53
autor: Kowal_
Apsik jeśli chodzi o klejenie szkła to zastosuj dobry klej do szyb. Na pewno się sprawdzi.

: sob mar 10, 2007 11:14
autor: Apsik
djtom, dzięki za info :) będę szukał takiego silikonu :pub: albo tego kleju do szyb :) bo musi być solidnie :pub: mkowalm
wojtek_sari pisze:ta ciemna kopółka jest montowana już w lampie czy na zewnątrz lampy?
Expertem nie jestem, ale to montuje się wewnątrz lampy (wg. mnie)
wojtek_sari pisze:napisz jeszcze ile dałeś za ten zestaw
Bez problemu zmieściłem się w 700zł
wojtek_sari pisze:bo ja szukam po allegro, ale takiego nie moge dostać :blush:
Trzeba intemsywnie polować ;)
wojtek_sari pisze:Albo to całkiem podobnedo twoich, a jednak inne:
http://www.motoallegro.pl/item173801279 ... staw_.html
Przecież to jest calkiem podobny zestaw i w bardzo podobnej cenie!! Nie ma tu tylko maskownic i chyba tych "powielaczy wyskiego napiecia" ale wydaje mi się ze przewody miedzy soczewką, a przetwornica są krótsze i może dlatego tak jest. Ponadto sprzedający nie wygląda na amatora.
wojtek_sari pisze:Jak myślicie jest sens inwestować?
Ja zainwestowałem/zaryzykowałem.
Dragi pisze:Moje pytanie brzmi jak zalozyc soczewki w lampy czy one beda za kloszem (wewnatrz lampy)
Tak, będą wewnątrz lampy, ale tego w jaki sposób je tam zamocuję to jeszcze nie wiem.
Dragi pisze:zy pelne lampy firmy autopal wystarcza czy rzeczywiscie maja az tak kiepska obudowe ze nie dadza saobie rady z xenonem ?
Ja wolę nie ryzykować
Dragi pisze:I jeszcze jedno jaki bylby efekt gdybym bezposrednio do lamp autopal zamontowal zestaw xenonow bez soczewki (widzialem takie na allegro), tzn taki zamiennik za zwykle zarowki H4 oczywiscie wszystko jest inverter palniki xenonowe cala instalacja tylko bez soczewy ?
To sa zestawy typu Plug&Play - łatwe w montażu itd., a efekt ... brak długich swiateł, ale jak twierdzą Ci którzy tak zrobili ... krótkie sa tak dobre że długich nie trzeba :)

: sob mar 10, 2007 11:16
autor: maciek.wroc
a jak bedziesz robił to dawaj wszystko co robiłeś i wogóle Bo jestem ciekawy jak to wyjdzie i wogóle ??

: sob mar 10, 2007 12:35
autor: kubi
Uuuuuuuuuuu....... ktos mnie wyprzedził :chytry: :hmm: no nooo ogladam i słuze pomoca w razie czego :D

Re: Bi-Xenon do MK2

: sob mar 10, 2007 13:28
autor: Goofi
Super sprawa, jestem ciekaw jak Ci wyjdzie ;)
Apsik pisze:- odkleić szkła clear z lamp AutoPal
Czerwona lampeczka mi sie zapalila, ostatnio AutoPale sklejaja jakims badziewiem, ktorego nie rusza wrzatek, probowalem odkleic szkla od dwoch i nic, DJtomowi dalem potem i to samo. Jakbys chcialm, to mam dwa szkla clear od AutoPali, niestety tyl nie przezyl, zostal poswiecony. Projekt zawieszony bo kupilem MK3 i szkla chetnie sprzedam jak bedziesz mial problem :)
Apsik pisze:- do lamp AutoPal założyć szkła Hella i tak jeździć ... do czasu zmontowania Bi-Xenon'ów
Odblask w clearach jest inny, ale jak tymczasowo, to nikt nie powinien sie przyczepic ;)
A dlaczego chcesz zenonki zalozyc na tyle od Helli a nie zrobic calosci na AutoPalach :?:


A postojowki :?: moze jakies ringi.... :hmm:

: sob mar 10, 2007 13:39
autor: bialko1991
no z postojówkami to bym zrobił ringi, nawet jest temat, bo ktos robił i ladnie wygląda, albo rinz zrobiony z ledów :D

: sob mar 10, 2007 14:04
autor: GRZANA
Apisk pisal ze postoje w kierunki wrzuca...

: sob mar 10, 2007 14:52
autor: djtom
bo musi być solidnie
nie wiem jak jest w mk2 ale w mk3 szkoło trzyma sie na czterech metalowych spinkach z obudową, silikon\klej do szyb pełnią raczej rolę uszczelniającą niż klejącą.

: sob mar 10, 2007 16:21
autor: bialko1991
grzaneczka997 pisze:Apisk pisal ze postoje w kierunki wrzuca...
ale moze zmieni koncepcje ;)

: ndz mar 11, 2007 21:28
autor: Apsik
bialko1991 pisze:grzaneczka997 napisał/a:
Apisk pisal ze postoje w kierunki wrzuca...
ale moze zmieni koncepcje
Koncepcja sie nie zmieni ... wystarczy, że w G60 sa ringi (FK), a skoro auta będą łudząco podobne to niech chociaż lampy są różne :) ponadto jakos już od dawna kręcą mnie te postojówki w kierunkach :)
nie wiem jak jest w mk2 ale w mk3 szkoło trzyma sie na czterech metalowych spinkach z obudową, silikon\klej do szyb pełnią raczej rolę uszczelniającą niż klejącą.
W MK2 klosz jest przyklejony. Bede to kleil klejem do szyb bo (w wiekszosci przypadków) bardzo mocno trzyma i mam nadzieje ze to wystarczy :) i klosz nie odpadnie.