Strona 1 z 2
[MK 2] Samodzielny montaż naby i kierownicy sporotwej
: pt lut 02, 2007 01:07
autor: Bordos
Ma ktoś może doświadczenie w samodzielnym montażu naby i kierownicy sportowej w golfie II, rocznik 91 ??
Czy trzeba jakies specjalistyczne narzędzia do tego miec i czy jest to trudne do samodzielnego zrobienia??
Pozdrawiam
: pt lut 02, 2007 01:12
autor: Wegiel
Zrobisz to sam w garazu sciagasz klakson odkrecasz srube zdejmujesz kierownice! Zakladasz nabe dokrecasz zakladasz kiere sportowa tylko dokladnie i rowno zeby podczas jazdy na wprost nie byla krzywa i skrecasz zpowrotem!
Czas okolo 30min. Zadanie: Proste!
: pt lut 02, 2007 01:19
autor: Bordos
A mozesz mi powiedziec, jaka dokladnie tam jest śróba ( nie rozmiar, ale typ, czy to jest normalna 6 kątna nakrętka ? ).
: pt lut 02, 2007 01:37
autor: kamil993
zwykla nakretka, bedziesz potrzebowal klucza nasadowego 24 z przedluzka, bo inaczej sie nie dostaniesz.
: pt lut 02, 2007 09:46
autor: Bordos
A czy w świetle przepisów posiadanie sportowej kierownicy z nabą jest legalne ( jeśli posiada Homologację ) ??
Bo słyszałem na ten temat różne zdania, ale nie nie mam jak ich zweryfikowac??
: pt lut 02, 2007 09:53
autor: juby
Bordos pisze:A czy w świetle przepisów posiadanie sportowej kierownicy z nabą jest legalne ( jeśli posiada Homologację ) ??
W 100% legalne.
Bordos pisze:Bo słyszałem na ten temat różne zdania, ale nie nie mam jak ich zweryfikowac?
To tak jak z szybami.
Bordos, a co do kiery nie masz się co martwić. Zamiana jest banalna.
: pt lut 02, 2007 10:03
autor: Bordos
THX wszystkim za pomoc:)
Każdy ma po punkciku:)
W jeszcze się zapytam, czy ze sportowa kierą auto się dobrze prowadzi??
Jak ogólnie wrażenia z jazdy z taka kierownicą??
I jeszcze czy do golfa II po 89 roku, pasuje naba od golfa III??
: pt lut 02, 2007 10:46
autor: KONDZIO222
Bordos pisze:I jeszcze czy do golfa II po 89 roku, pasuje naba od golfa III??
z tego co mi wiadomo to prawdopodobnie masz szeroki wieloklin i naba od mkIII powinna się nadawać
: pt lut 02, 2007 16:16
autor: lolo_golf
juby pisze:Bordos napisał/a:
A czy w świetle przepisów posiadanie sportowej kierownicy z nabą jest legalne ( jeśli posiada Homologację ) ??
W 100% legalne.
Nie tak do konca bo jak założy mniejsza niz chyba 32cm to juz nie mozna
: sob lut 03, 2007 01:20
autor: Rytlo
tam jest 22 klucz bo zmienialem u siebie niedawno, a jesli chodzi o czas to jakies 4minuty. mozesz przykrecic kierownice odrazu z naba tak bedzie prosciej. tylko jak bedziesz odkrecal to zrob tak zeby ci sie blokada kierownicy wlaczyla w pozycji prostej i dopiero odkrecaj i potem tak samo ustaw nowa kiere. a jesli chodzi o to czy lepiej sie prowadzi to powiem po swoim wrazeniu ze nie! kupilem auto z mala kierownica i zmienilem na normalna!!!!!!!!!!!!!
[ Dodano: 03 Lut 2007 00:22 ]
kamil993 to ty kupiles moja kierownice niebieska raid???
: sob lut 03, 2007 04:29
autor: kubers
jesli Ci nie bedzie pasowac wieloklin, tzn jesli masz na malym, to potrzebujesz przejsciowke, znajdziesz na pewno na szrocie lub allegro (ok 15 zeta). Ta przejsciowke nabijasz na stary i masz na szeroki. Jezeli masz nabe na maly, a na drazku szeroki, to sciagasz. JA polcam metode ze sciagaczami, idzie najszybciej, a jak nie, to nacinasz diaksem, zeby sciagacz mial za co chwycic i sciagasz. U mnie szlo mega opornie, a robilem to juz w pary golfach. Wszystko zalezy od naby. Ja mam kiere i nabe victora i musialem sciagac przejsciowke przy pomocy diaksa i sciagacza. Na ogol idzie latwo, ale ta przejsciowka sie wyjatkowo zakleszczyla:/
[ Dodano: 03 Lut 2007 03:35 ]
pamietaj tylko, zebys mlota nie uzywal... szkoda ukladu kierowniczego.
[ Dodano: 03 Lut 2007 03:43 ]
aaaaaaaa, zapomnialbym.... Przynajmniej w moim tak bylo (rok 91), ze po zdjeciu przejsciowki i zalozeniu naby, ta sprezyna, ktora jest na samym dole nie byla dociskana odpowienio... Musialem uciac kawalek rurki o dlugosci najgrubszego kawalka przejsciowki, o srednicy wiekszej od samej "sztycy" (nie wiem jak to nazwac, to co wystaje jak zdjemiesz kiere) o jakis 1-2mm i zalozyc, zeby calosc sie trzymala kupy. Naba w tym momencie poprzez rurke dociskala odpowiednio ta sprezyne. Dokladnie nie pamietam o co tam chodzilo, a zdjemowac calosci mi sie nie chce:) Przynajmniej ja to tak robilem, z natury wiem, ze konstruktorow vw nie nalezy poprawiac:)
: sob lut 03, 2007 09:42
autor: juby
lolo_golf pisze:Nie tak do konca bo jak założy mniejsza niz chyba 32cm to juz nie mozna
lolo_golf, to wszystko zależy tak naprawdę od humoru "pana władzy"
Bordos pisze:I jeszcze czy do golfa II po 89 roku, pasuje naba od golfa III?
Na 100%
: sob lut 03, 2007 17:02
autor: lolo_golf
juby pisze:lolo_golf napisał/a:
Nie tak do konca bo jak założy mniejsza niz chyba 32cm to juz nie mozna
lolo_golf, to wszystko zależy tak naprawdę od humoru "pana władzy"
Fakt faktem ze nasza policja ma najczesciej zjeb...ny humor
: ndz lut 04, 2007 00:03
autor: kamil993
Rytlo pisze:tam jest 22 klucz bo zmienialem u siebie niedawno, a jesli chodzi o czas to jakies 4minuty. mozesz przykrecic kierownice odrazu z naba tak bedzie prosciej. tylko jak bedziesz odkrecal to zrob tak zeby ci sie blokada kierownicy wlaczyla w pozycji prostej i dopiero odkrecaj i potem tak samo ustaw nowa kiere. a jesli chodzi o to czy lepiej sie prowadzi to powiem po swoim wrazeniu ze nie! kupilem auto z mala kierownica i zmienilem na normalna!!!!!!!!!!!!!
[ Dodano: 03 Lut 2007 00:22 ]
kamil993 to ty kupiles moja kierownice niebieska raid???
tak to ja
i podtrzymuje, ze jest to klucz 24, dzis ja zalozylem i wlasnie 24 odkrecilem srube.