[MK 2] Samodzielny montaż naby i kierownicy sporotwej
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP
[MK 2] Samodzielny montaż naby i kierownicy sporotwej
Ma ktoś może doświadczenie w samodzielnym montażu naby i kierownicy sportowej w golfie II, rocznik 91 ??
Czy trzeba jakies specjalistyczne narzędzia do tego miec i czy jest to trudne do samodzielnego zrobienia??
Pozdrawiam
Czy trzeba jakies specjalistyczne narzędzia do tego miec i czy jest to trudne do samodzielnego zrobienia??
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob sty 31, 2009 23:06 przez Bordos, łącznie zmieniany 1 raz.
Zrobisz to sam w garazu sciagasz klakson odkrecasz srube zdejmujesz kierownice! Zakladasz nabe dokrecasz zakladasz kiere sportowa tylko dokladnie i rowno zeby podczas jazdy na wprost nie byla krzywa i skrecasz zpowrotem!
Czas okolo 30min. Zadanie: Proste!
Czas okolo 30min. Zadanie: Proste!
Był Golf III 1.8 G-STYLE ----------- Był Passat B5 1.8T AirRide ----------- Jest Audi typ43
W 100% legalne.Bordos pisze:A czy w świetle przepisów posiadanie sportowej kierownicy z nabą jest legalne ( jeśli posiada Homologację ) ??
To tak jak z szybami.Bordos pisze:Bo słyszałem na ten temat różne zdania, ale nie nie mam jak ich zweryfikowac?
Bordos, a co do kiery nie masz się co martwić. Zamiana jest banalna.
Frakcja Proud Member
-
- Użytkownik
- Posty: 323
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 19:11
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
tam jest 22 klucz bo zmienialem u siebie niedawno, a jesli chodzi o czas to jakies 4minuty. mozesz przykrecic kierownice odrazu z naba tak bedzie prosciej. tylko jak bedziesz odkrecal to zrob tak zeby ci sie blokada kierownicy wlaczyla w pozycji prostej i dopiero odkrecaj i potem tak samo ustaw nowa kiere. a jesli chodzi o to czy lepiej sie prowadzi to powiem po swoim wrazeniu ze nie! kupilem auto z mala kierownica i zmienilem na normalna!!!!!!!!!!!!!
[ Dodano: 03 Lut 2007 00:22 ]
kamil993 to ty kupiles moja kierownice niebieska raid???
[ Dodano: 03 Lut 2007 00:22 ]
kamil993 to ty kupiles moja kierownice niebieska raid???
jesli Ci nie bedzie pasowac wieloklin, tzn jesli masz na malym, to potrzebujesz przejsciowke, znajdziesz na pewno na szrocie lub allegro (ok 15 zeta). Ta przejsciowke nabijasz na stary i masz na szeroki. Jezeli masz nabe na maly, a na drazku szeroki, to sciagasz. JA polcam metode ze sciagaczami, idzie najszybciej, a jak nie, to nacinasz diaksem, zeby sciagacz mial za co chwycic i sciagasz. U mnie szlo mega opornie, a robilem to juz w pary golfach. Wszystko zalezy od naby. Ja mam kiere i nabe victora i musialem sciagac przejsciowke przy pomocy diaksa i sciagacza. Na ogol idzie latwo, ale ta przejsciowka sie wyjatkowo zakleszczyla:/
[ Dodano: 03 Lut 2007 03:35 ]
pamietaj tylko, zebys mlota nie uzywal... szkoda ukladu kierowniczego.
[ Dodano: 03 Lut 2007 03:43 ]
aaaaaaaa, zapomnialbym.... Przynajmniej w moim tak bylo (rok 91), ze po zdjeciu przejsciowki i zalozeniu naby, ta sprezyna, ktora jest na samym dole nie byla dociskana odpowienio... Musialem uciac kawalek rurki o dlugosci najgrubszego kawalka przejsciowki, o srednicy wiekszej od samej "sztycy" (nie wiem jak to nazwac, to co wystaje jak zdjemiesz kiere) o jakis 1-2mm i zalozyc, zeby calosc sie trzymala kupy. Naba w tym momencie poprzez rurke dociskala odpowiednio ta sprezyne. Dokladnie nie pamietam o co tam chodzilo, a zdjemowac calosci mi sie nie chce:) Przynajmniej ja to tak robilem, z natury wiem, ze konstruktorow vw nie nalezy poprawiac:)
[ Dodano: 03 Lut 2007 03:35 ]
pamietaj tylko, zebys mlota nie uzywal... szkoda ukladu kierowniczego.
[ Dodano: 03 Lut 2007 03:43 ]
aaaaaaaa, zapomnialbym.... Przynajmniej w moim tak bylo (rok 91), ze po zdjeciu przejsciowki i zalozeniu naby, ta sprezyna, ktora jest na samym dole nie byla dociskana odpowienio... Musialem uciac kawalek rurki o dlugosci najgrubszego kawalka przejsciowki, o srednicy wiekszej od samej "sztycy" (nie wiem jak to nazwac, to co wystaje jak zdjemiesz kiere) o jakis 1-2mm i zalozyc, zeby calosc sie trzymala kupy. Naba w tym momencie poprzez rurke dociskala odpowiednio ta sprezyne. Dokladnie nie pamietam o co tam chodzilo, a zdjemowac calosci mi sie nie chce:) Przynajmniej ja to tak robilem, z natury wiem, ze konstruktorow vw nie nalezy poprawiac:)
tak to ja i podtrzymuje, ze jest to klucz 24, dzis ja zalozylem i wlasnie 24 odkrecilem srube.Rytlo pisze:tam jest 22 klucz bo zmienialem u siebie niedawno, a jesli chodzi o czas to jakies 4minuty. mozesz przykrecic kierownice odrazu z naba tak bedzie prosciej. tylko jak bedziesz odkrecal to zrob tak zeby ci sie blokada kierownicy wlaczyla w pozycji prostej i dopiero odkrecaj i potem tak samo ustaw nowa kiere. a jesli chodzi o to czy lepiej sie prowadzi to powiem po swoim wrazeniu ze nie! kupilem auto z mala kierownica i zmienilem na normalna!!!!!!!!!!!!!
[ Dodano: 03 Lut 2007 00:22 ]
kamil993 to ty kupiles moja kierownice niebieska raid???
Scirocco Team Portal
www.scirocco.pl
www.scirocco.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości