Strona 1 z 2

CleanLook - Czyli jak zrobić estetyczną komore silnik?

: wt gru 26, 2006 16:25
autor: fuldi
Witam. Mam takie pytanko, otóż ostatnio bardzo często widuje w necie fotki golfów (i nie tylko) gdzie np. nie widać akumulatora, przewodów czy zbiorniczka wyrównawczego... jak i innych rzeczy - zastanawia mnie gdzie można to schować te podzespoły ale tak żeby wszystko działało jak należy... i przy tym elegancko się prezentowało...
druga sprawa to malowanie i polerka różnych podzespołów... kolektory, głowice, dol silnika, węże itp... jestem bardzo ciekaw jak i czym to zrobić samemu... jeśli ktoś z Was wie to proszę o udzielenie wskazówek... :) Niżej wklejam kilka fotek o co dokładnie mi chodzi...
pozdrawiam

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: wt gru 26, 2006 17:07
autor: Masa
Pomysl niezly, ale nie mam pojecia jak to jest schowane zeby dzialalo. Zwlaszcza zbiorniczki z plynami.

: wt gru 26, 2006 17:14
autor: Macienty
fuldi, zobacz w temat Apsika on ostatnio to przerabial, zreszta ygd chyba tez. Poszukaj po forum. Apiski bodajze robil to w swoim Dieselku :bigok:

: wt gru 26, 2006 18:36
autor: m3tal
ogólnie fajna sprawa taki clean pod maską. ale jest z tym sporo zabawy. przedewszystkim wszystkie mozliwe przewody wędrują innymi drogami, Apsik na przykład puszcza je przez podłużnice. dość skomplikowana zabawa, zwłaszcza jak masz trochę więcej elektryki pod maską. zbiorniczki na płyny i akumulator to już trochę więcej pola do własnej inwencji - można je po prostu zamocować niżej, przykryć czymś, mozna nawet wywalić do bagażnika (w przypadku akumulatora to częsty zabieg). poza tym same blachy można wyrównać, pozbywając się niepotrzebnych fabrycznych otworów i przetłoczeń - sporo z nich nie ma w ogóle znaczenia przy użytkowaniu samochodu, przydają się tylko podczas samego procesu montażu samochodu... jeśli chodzi polerkę - standard, polerujesz wszystko co tylko się da :D kolektory, głowica itp, czyli wszystkie duże aluminiowe elementy to nie problem - polerka (o samej polerce już chyba nie trzeba Ci tłumaczyć?) albo chromowanie - tak co by bardziej kozacko było.. węży raczej nie wypolerujesz, ale można kupić jakieś inne. co do dołu silnika - no stali raczej nie co polerwoać, bo zaraz zacznie rdzewieć. dlatogo np. blok silnika albo miskę olejową najlepeij jest pomalować. ale to trzeba zrobic porządnie, przy uzuciu odpowiednich materiałów - czyt. odpornych na wysokie teperatury :D. np. TAZ lakieruje bloki silników Hamereitem. No i oczywiście sama komora silnika też musi być ładnie polakierowana. To tyle teorii, jeśli chcesz trochę wiedzy praktycznej, to tak, jak pisał macientyvw - gadaj z Apsikiem, on właśnie w swoim MK2 GTD z 1.9TDI robił takie porządki pod maską.

: wt gru 26, 2006 18:54
autor: fuldi
no fakt... akumulator można wrzucić do bagażnika... a z obniżaniem zbiorniczków płynów to nie bardzo, bo one muszą być na określonej wysokości.. więc za dużo się ich nie opuści... przy polerce jakoś dałbym sobie rade :P tak samo z malowaniem bloku silnika... ale co z wężami...
czyli zostaje nadal problem zbiorniczków płynów, węży... no i tych przewodów... chodź przeciąganie ich w podłużnicy nie jest głupim pomysłem :)

: wt gru 26, 2006 20:00
autor: barteKKK03
Wszystko musi być poprowadzone dołem, żeby nie było widać, gdzieś jakimiś dziurkami pod spodem. Wszystko co się da leci do bagażnika, kiedyś widziałem (to chyba było w mk1) jak dwa zbiorniczki zmieścił pod deskę, za tunelem środkowym, nie wiem ile jest miejsca w mk3, ale może da radę to upchnąć.

: wt gru 26, 2006 20:26
autor: fuldi
barteKKK03 pisze:kiedyś widziałem (to chyba było w mk1) jak dwa zbiorniczki zmieścił pod deskę, za tunelem środkowym
masz może gdzieś jakieś zdjęcia ?

: wt gru 26, 2006 20:34
autor: barteKKK03
fuldi pisze:
barteKKK03 pisze:kiedyś widziałem (to chyba było w mk1) jak dwa zbiorniczki zmieścił pod deskę, za tunelem środkowym
masz może gdzieś jakieś zdjęcia ?
Niestety nie, dodatkowo to była jakieś zagraniczne forum

: wt gru 26, 2006 20:56
autor: bialko1991
mozna porobic takie jakby nakrywy z tworzywa giete w temperaturze

: wt gru 26, 2006 20:58
autor: fuldi
bialko1991 pisze:mozna porobic takie jakby nakrywy z tworzywa giete w temperaturze
ja nieche zakyrwac wszystkiego tylko "usunąć"

: wt gru 26, 2006 22:44
autor: barteKKK03
Odnośnie akumulatora: :bajer:
Obrazek

: śr gru 27, 2006 11:29
autor: Apsik
Witam...

... dlatego, że fuldi prosił mnie o głos w temacie to postaram się nieco podzielić doświadczeniami:

CleanLook - komora silnika:
- silnik - pod clean'a najlepiej wybrać najprostrze konstrukcje, czyli 16v na Weberach :) lub VR6 na Weberach, pozostałe silniki wymagają więcej elektryki! [zalety: prosta konstrukcja, wady: nie kazdy potrafi ustawic Webera, paliwożerność!]
- aku - najczęściej montuje się w bagażniku w miejsce koła zapasowego lub za nadkolem po stronie kierowcy (ja tak mam), istnieją równiez rozwiązania w których aku jest w aucie na tunelu środkowum po deską rozdzielczą; montaż aku w bagażniku to pozornie prosta przeróbka, ale ludzie często zapominaja o własciwym okablowaniu - ja zastosowałem chyba najrozsądniejsze (tu wielkie podziękowania dla TAZ'a) bo kabel z BMW 7XX; kabel ten ma konkretny przekrój, a waga samego przewodu to blisko 5kg i właśnie takie rozwiązania polecam, bo są fabrycznie stosowane i przeszły testy TUV i inne; w moim przypadku zabrakło 1m i na końcówce zastosowałem przewód 33mm2 - narazie się sprawdza - nie grzeje się, ale przez całe auto bym go nie prowadził.
- zbiorniczek wyrównawczy - jest kilka rozwiązań tej sytuacji - chłodnica z korkiem - moje ulubione rozwiązanie, widoczne na ostatniej fotce w pierwszym post'ie, do takiej chłodnicy płynu dolewa sie poprzez korek w chłodnicy, nie ma tu najczęściej czujnika poziomu płynu, ale rozwiązanie jest rozsądne i nie wymaga częstych kontroli poziomu płynu; - standardowy zbiorniczek w dyskretnym miejscu - rozwiązanie rzadziej stosowane, ale w żaden sposób nie wpływa na prace układu chłodzenia. problemy zaczynają się jeżeli zbiorniczek jest za nisko, bo czesto prubuje sie go puchac pod pas przedni, a jak wiadomo chłodnica jest dość wysoka i wielkich maneewrów tam nie ma, ale zbiorniczek w okolicach grodzi czy cos tez może byc, choć neiktórzy twierdzą że to nie taki dobry clean ;) [j aosobiście mam w standardowym miejscu ten zbiorniczek tylko ze obnizony o 2cm ze względu na rozpórkę, zastosowałem to rozwiazanie ze względów finanosowych, by nie kupować chłodnicy z korkiem, ponadto mam mniejsza chłodnicę i szybciej otwierający się termostat, a TD niewątpliwoe potrzebuje chłodzenia wiec najpierw chcę sprtawdzić jak to się będzie sprawować! - wolę nie ryzykować]; - przewód z korkiem - dość hardcorowe rozwiązanie jak dla mnie bo na przewodzie łączącym chłodnice z blokiem montuje sie taka wstawkę która ma korek jak chłodnica i czasami nawet czujnik poziomu płynu - można to zauważyć na zdjęciach w 1szym post'ie te VR'y zdj. 2, 3, 4 - nie wiem na ile to rozwiązanie jest skuteczne, clean jest napewno, ale jak to się ma do skuteczności układu to nie wiem - napewno trzeba często sprawdzac stan płynu, bo czujnik jest czasami tylko po to żeby komp nie wariował...
- hamulce - często ludzie dają jak najmniejsze servo (ja też tak chciałem zrobić, ale to które miałem nie działało, więc zostawiłem standardowe - koszty ;) ), jednakże do Clean'a najlepiej pasują wyczynowe rozwiązania znane ze sportów motorowych, czyli układy bez serva - jest kilka rozwiazań, np. 3 osobne pompy Girling'a z osobnymi zbiorniczkami (nie wiem która czym hamuje) lub też pompy bezpośrednio na pedale hamulca
Obrazek
o szczegóły nie pytajcie bo w temat się nie zagłębiałem.
- elektryka, przewory itp. - coś co ludzi chyba najbardziej nurtuje, w MK1 można ro rozwiązac w taki sposób
Obrazek
lub standardowo w podłużnicach, lub pod podłużnicami; ostatniego rozwiązania nie polecam bo łatwo o uszkodzenie instalacji, kable i przewody w podłużnicach to dobre rozwiązwiązanie [wszystkie generacje MK], ale trzeba dobrze nawiercić otwory w kabinie no i umiejetnie przeprowadzić przewody przez podłużnice, rozwiązanie z foto wiąże się z znacznym wydłużaniem przewodów, ale tez jest skuteczne; jeżeli już wyjdzie się z podłużnic to dalej przewody (najczęściej) prowadzi się pod przednią belką, pod mocowaniem silnika, aż do miejsc w których mają byc podłączone
- linki - największa bolączka (również moja), ale po kolei: "gaz" w większości przypadków musi być (np. przy Weberach konieczna), chyba ze ktoś przeswapował silnik z elektroniczna przepustnicą, wtedy tylko przeswapować pedał gazu dawcy i podłączyć kabelki, "sprzegło" też najczęściej musi być, ale stosując automat'a też można się pozbyć tej linki, "licznik" najczęściej nie wystepuje ta linka, bo już od MK3 znane jest rozwiązanei zwane impulsatorem, czyli sygnał o obrotach w skrzyni przekazywany jest elektronicznie do licznika i tu stosuje się liczniki albo od MK3+ albo do liczników MK2/MK1 zakładada się mechanizm wskazujący prędkość z licznika MK3 (bardzo lubię to rozwiązanie, jednakże sam mam linkę, ale to może się zmienić...), "ssanie w D/TD" od MK3+ jest rozwiązane elektronicznie (elektromagnes) w MK2/MK1 jest na linkę, ale łatwo je zastąpić (ja chwilowo mam linkę, ale tylko chwilowo).

jeżeli czegoś brakuje ( a napewno o czyms zapomniałęm) to piszcie.

PS. To rozwiązanie aku, które pokazał bartekKKK03 to typowe dla sportów motorowych taki "safe box dla aku" i osobiście nie uważam tego za jakies "polecane" rozwiązanie przy montażu aku w bagaznik

: śr gru 27, 2006 12:04
autor: fuldi
No no Apsik, wielkie dzięki za udzielenie się w temacie :)

Rozwiązanie chłodnicy z korkiem lub z korkiem na wężu wydaje się być niedzisiejsze ale w cleanie się sprawdza :) Tylko gdzie coś takiego można dostać? chodzi mi o korek na wężu żeby nie zmieniać chłodnicy...

Co do zbiorniczka wyrównawczego to wpadł mi jeden pomysł żeby wrzucić go do schowka... tylko czy się tam zmieści... lub tak jak pisał barteKKK03 za tumel... (gorzej będzie jak wystrzeli :P)

a powiedz mi co zrobić z wężami... żeby ładnie wyglądały... widziałem gdzieś rozwiązanie gdzie zamienili zwykłe gumowe węże na takie srebrne (jak są od pralek) ale jak to się ma w praktyce ?

Sprawa aku - dajmy na to mam wersje 3d i klatkę z tyłu to raczej odpada włożenie go za nadkole... więc chyba rozwiązanie włożenia go w miejsce koła zapasowego będzie dobre...

Jeśli macie jeszcze jakieś inne pomysły to podzielcie się nimi :)
Pozdrawiam

: śr gru 27, 2006 12:13
autor: Apsik
fuldi pisze:rzucić go do schowka...
jakoś nie jestem przekonany o montażu zbiorniczka w tym miejscu
fuldi pisze:widziałem gdzieś rozwiązanie gdzie zamienili zwykłe gumowe węże na takie srebrne (jak są od pralek)
To sa takie "ozdóbki" które można kupic w D na metry i naciąga sie je na węże ... ładnie to wygląda ale jak długo - ja tam wole standardową gumę bez ozdóbek na niej, a dobrze wyczyszczoną i czarną a nie siwą!