[mk2/mk3] 1 wycieraczka z przodu
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP
[mk2/mk3] 1 wycieraczka z przodu
witam mam 2 pytania dotyczace wycieraczek
1.jak zrobic przednia pojedyncza wycieraczke tzn jak na pionowo a jak na lezaca prosze o opis a takze fotki jesli ktos ma
2.jak zrobic z tylu zdjac czy zostawic na lezaca
1.jak zrobic przednia pojedyncza wycieraczke tzn jak na pionowo a jak na lezaca prosze o opis a takze fotki jesli ktos ma
2.jak zrobic z tylu zdjac czy zostawic na lezaca
Ostatnio zmieniony wt mar 18, 2008 09:50 przez C@BRA, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Master
- Posty: 1229
- Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
- Lokalizacja: śląskie
- Kontakt:
Jesli chodzi o przod to czeka cie kompletna przerobka, i lakierowanie podszybia a pozatym to juz nie jest takie fajne:P a jesli chodzi o tyl jest to polozenie jest banalnie proste wszsytko masz opisane w dziale FAQ 10 min roboty pozwodzenia tu masz linka do foto porady http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ycieraczka
a niby czemu trzeba malować podszybie :/ pierwszy raz takie cos słyszewojtek_sari pisze:Jesli chodzi o przod to czeka cie kompletna przerobka, i lakierowanie podszybia a pozatym to juz nie jest takie fajne:P a jesli chodzi o tyl jest to polozenie jest banalnie proste wszsytko masz opisane w dziale FAQ 10 min roboty pozwodzenia tu masz linka do foto porady http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ycieraczka
najlepszym rozwiazaniem jest wsadzenie silniczka z schirocco
VW Silesia Club
- barteKKK03
- V.I.P.
- Posty: 15224
- Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22
Ja mam cos:
Sorki ale nie moge dokopac sie do tej stronki
A dziure po usunietej wycieraczce wystarczy "narazie" zaslepic plastikowa czy gumowa uszczelka
*Single wiper tuning, **czyli pojedyncza przednia wycieraczka w MkII* 1. W pierwszej kolejności należy zdjąć oba ramiona wycieraczek odsłaniając nakładki i odkręcając nakrętki kluczem 10. Następnie należy odkręcić kluczem 22 (wymiary mogą być różne w różnych modelach) dwie duże nakrętki (po jednej na ramię) trzymające mechanizm wycieraczek na karoserii. Są one zlokalizowane na tej samej osi co nakrętki trzymające ramiona wycieraczek. 2. Otworzyć maskę i zdjąć plastikową osłonę podszybia, pod którą znajduje się mechanizm wycieraczek. 3. Teraz należy zdjąć jedno 10mm metalowe ramię trzymające wycieraczkę do karoserii, odczepić przewody silnika wycieraczek oraz dwie długie metalowe listwy łączące silnik wycieraczek z dwoma wrzecionami wycieraczek. Wystarczy wypchnąć te listwy z bolca napędowego silnika (korba) używając niewielkiej siły. Ostrożnie! Nie pognij elementów! Można już wyjąć mechanizm wycieraczek i silniczek. Prawdopodobnie trzeba to będzie poobracać, by dało się wyjąć, ale nie powinno być z tym problemu. 4. Następnie wypnij wrzeciono (bolec, do którego przykręca się ramię wycieraczki) wycieraczki po stronie kierowcy. Potem wyjmij korbę silniczka wycieraczek z długiej metalowej listwy i wrzeciona silniczka. Powinno to wyglądać tak: 5. Element ten należy przeciąć i wspawać w niego metalowe przedłużenie o wymiarze 10mm długości i szerokości identycznej, jak korba. Ten zabieg spowoduje, że ramię wycieraczki będzie wykonywało pełną drogę od jednej strony do drugiej i odróżniało prawidłowo wykonany tuning od amatorszczyzny. NIE PRZEGINAJ PAŁY!!! Spawaj zgodnie z poniższym rysunkiem: ** 6. Teraz poskładaj mechanizm i obróć kilka razy połączenie (tak, jak będzie pracowało), żeby zobaczyć, czy nic nie obciera o ramię wycieraczki. Jeśli tak, użyj pilnika i usuń niezbędny nadmiar metalu, by nic nie obcierało podczas obrotu przedłużonej korby. Jeśli jest OK, poskładaj cały mechanizm i silnik w całość i zamontuj do karoserii. Otwór w karoserii po usuniętym wrzecionie wycieraczki należy zasłonić gumową lub plastikową nakładką, by woda nie lała się przez pusty otwór do miejsca, gdzie w autach wyposażonych we wtrysk znajduje się sterownik silnika (ECU). Podczas składania należy tak wyregulować mechanizm, by ramię wycieraczki podczas pozycji postojowej znajdowało się równiutko w pożądanej pozycji (pionowej lub ew. poziomej). 7. Dobrze byłoby użyć prostego ramienia (bez wygibasów przy miejscu mocowania piórka) i dłuższego pióra wycieraczki. Jeśli nie możesz kupić prostego ramienia, możesz spróbować zdobyć na szrocie zwykłe ramię od MkII i wyprostować je. Pamiętaj, że oba ramiona wycieraczek w MkII są różnej długości. Dłuższe ramię jest mniej powyginane od krótszego. Należy także pamiętać, że przy pozycji spoczynkowej pionowej należy wygiąć koniec ramienia wycieraczki w głąb tak, by pozwoliło to na "schowanie się" piórka wycieraczki pod ramieniem - seryjnie jest ono z boku, więc nie przeszkadzało. * Jeśli zamierzasz umieścić wycieraczkę w pozycji spoczynkowej po stronie, która jest bliżej brzegu szyby licząc od środkowego otworu, w którym znajduje się wrzeciono wycieraczki (czyli poziomo w stronę pasażera), użyj krótszego ramienia, by móc zastosować dłuższe pióro wycieraczki. * Jeśli pozycja spoczynkowa będzie ustalona pionowo, również użyj krótszego ramienia, by móc zastosować dłuższe pióro wycieraczki. * Jeśli pozycja spoczynkowa będzie poziomo w stronę kierowcy należy użyć dłuższe ramię. Aby wyprostować koniec ramienia wycieraczki, należy umieścić je (ostrożnie!) w imadle i popracować dłuższą chwilę młotem. Dużo łatwiej jest prostować po podgrzaniu prostowanego fragmentu, ale jest to również wykonalne na zimno. Efekt końcowy jest taki: Zakres uzyskany dzięki własnoręcznej modyfikacji jest większy, niż wersja zestawu Economy-wiper (cena: 179 DM), produkowanego przez niemiecką firmę tuningową Bonrath: Dla bardziej wymagających proponuję kupno zestawu Bonrath Sport-Wiper za jedyne 329 DM. Jego zakres pracy jest zwiększony aż do 180 stopni dzięki specjalnemu mechanizmowi poruszającemu ramieniem wycieraczki: Zaletą zestawu Bonrath jest ładnie zrobione proste ramię wycieraczki. Powodzenia!!! NORAND (na podstawie magazynu Rabbit klubu VW Golf GTI Club UK, obrazki: Shona Knox i Bonrath)
Sorki ale nie moge dokopac sie do tej stronki
A dziure po usunietej wycieraczce wystarczy "narazie" zaslepic plastikowa czy gumowa uszczelka
sorki ze odkopeie a jest gdzies cos jak zrobic 1 przodu w mk3? bo kumpel pyta a nie chce mi sie podszybia zdejmowac na forum nie znajduje mi nic
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
dzieki!
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
to zle przerobiles u meni 3 lata jedzilo w mk2 i nadal jezdzi!
Ostatnio zmieniony pt kwie 04, 2008 09:29 przez MAPET, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości