[mk2/mk3] 1 wycieraczka z przodu

Modyfikacje wizualne, lampy, wnętrze, spoilery...

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP

C@BRA
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw sie 31, 2006 21:55
Lokalizacja: woj.lubelskie

[mk2/mk3] 1 wycieraczka z przodu

Post autor: C@BRA » sob wrz 02, 2006 09:15

witam mam 2 pytania dotyczace wycieraczek
1.jak zrobic przednia pojedyncza wycieraczke tzn jak na pionowo a jak na lezaca prosze o opis a takze fotki jesli ktos ma
2.jak zrobic z tylu zdjac czy zostawic na lezaca
Ostatnio zmieniony wt mar 18, 2008 09:50 przez C@BRA, łącznie zmieniany 2 razy.



wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Post autor: wojtek_sari » sob wrz 02, 2006 09:46

Jesli chodzi o przod to czeka cie kompletna przerobka, i lakierowanie podszybia a pozatym to juz nie jest takie fajne:P a jesli chodzi o tyl jest to polozenie jest banalnie proste wszsytko masz opisane w dziale FAQ 10 min roboty :bigok: pozwodzenia tu masz linka do foto porady http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ycieraczka



radoalpin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn lis 21, 2005 13:22
Lokalizacja: Grudziadz Koszalin
Kontakt:

Post autor: radoalpin » wt wrz 26, 2006 00:32

tylniej jak nie uzywasz to wywal no i przy okazji znaczek:) :bigok:



Awatar użytkownika
Bart
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2241
Rejestracja: wt lis 22, 2005 18:49
Lokalizacja: Ostróda
Auto: SS2 TSI
Silnik: CDAA
Kontakt:

Post autor: Bart » wt wrz 26, 2006 08:36

C@BRA pisze:jak zrobic przednia pojedyncza wycieraczke
Nie robić, zostawić dwie !!!

[ Dodano: Wto Wrz 26, 2006 08:37 ]
C@BRA pisze:czy zostawic na lezaca
Zostawić położoną !


:okej:

Awatar użytkownika
_KEVIN_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: ndz cze 12, 2005 12:16
Lokalizacja: SL

Post autor: _KEVIN_ » wt wrz 26, 2006 15:35

wojtek_sari pisze:Jesli chodzi o przod to czeka cie kompletna przerobka, i lakierowanie podszybia a pozatym to juz nie jest takie fajne:P a jesli chodzi o tyl jest to polozenie jest banalnie proste wszsytko masz opisane w dziale FAQ 10 min roboty :bigok: pozwodzenia tu masz linka do foto porady http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ycieraczka
a niby czemu trzeba malować podszybie :/ pierwszy raz takie cos słysze
najlepszym rozwiazaniem jest wsadzenie silniczka z schirocco


VW Silesia Club

Awatar użytkownika
GRZANA
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5822
Rejestracja: czw maja 11, 2006 22:37
Lokalizacja: Wawa/EOP
Kontakt:

Post autor: GRZANA » wt wrz 26, 2006 19:41

ja tez jestem zainteresowany pojedyncza wycieralka z przodu.... Ma ktos jakas porade?


[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2116873#2116873]MÓJ MKII ABF[/url] 149,0KM@6234,0rpm 183,6Nm@4411,0rpm :) - nowe foty, nowe mody str.23

SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]

Awatar użytkownika
barteKKK03
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 15224
Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22

Post autor: barteKKK03 » wt wrz 26, 2006 19:52

Ja mam cos:
*Single wiper tuning, **czyli pojedyncza przednia wycieraczka w MkII* 1. W pierwszej kolejności należy zdjąć oba ramiona wycieraczek odsłaniając nakładki i odkręcając nakrętki kluczem 10. Następnie należy odkręcić kluczem 22 (wymiary mogą być różne w różnych modelach) dwie duże nakrętki (po jednej na ramię) trzymające mechanizm wycieraczek na karoserii. Są one zlokalizowane na tej samej osi co nakrętki trzymające ramiona wycieraczek. 2. Otworzyć maskę i zdjąć plastikową osłonę podszybia, pod którą znajduje się mechanizm wycieraczek. 3. Teraz należy zdjąć jedno 10mm metalowe ramię trzymające wycieraczkę do karoserii, odczepić przewody silnika wycieraczek oraz dwie długie metalowe listwy łączące silnik wycieraczek z dwoma wrzecionami wycieraczek. Wystarczy wypchnąć te listwy z bolca napędowego silnika (korba) używając niewielkiej siły. Ostrożnie! Nie pognij elementów! Można już wyjąć mechanizm wycieraczek i silniczek. Prawdopodobnie trzeba to będzie poobracać, by dało się wyjąć, ale nie powinno być z tym problemu. 4. Następnie wypnij wrzeciono (bolec, do którego przykręca się ramię wycieraczki) wycieraczki po stronie kierowcy. Potem wyjmij korbę silniczka wycieraczek z długiej metalowej listwy i wrzeciona silniczka. Powinno to wyglądać tak: 5. Element ten należy przeciąć i wspawać w niego metalowe przedłużenie o wymiarze 10mm długości i szerokości identycznej, jak korba. Ten zabieg spowoduje, że ramię wycieraczki będzie wykonywało pełną drogę od jednej strony do drugiej i odróżniało prawidłowo wykonany tuning od amatorszczyzny. NIE PRZEGINAJ PAŁY!!! Spawaj zgodnie z poniższym rysunkiem: ** 6. Teraz poskładaj mechanizm i obróć kilka razy połączenie (tak, jak będzie pracowało), żeby zobaczyć, czy nic nie obciera o ramię wycieraczki. Jeśli tak, użyj pilnika i usuń niezbędny nadmiar metalu, by nic nie obcierało podczas obrotu przedłużonej korby. Jeśli jest OK, poskładaj cały mechanizm i silnik w całość i zamontuj do karoserii. Otwór w karoserii po usuniętym wrzecionie wycieraczki należy zasłonić gumową lub plastikową nakładką, by woda nie lała się przez pusty otwór do miejsca, gdzie w autach wyposażonych we wtrysk znajduje się sterownik silnika (ECU). Podczas składania należy tak wyregulować mechanizm, by ramię wycieraczki podczas pozycji postojowej znajdowało się równiutko w pożądanej pozycji (pionowej lub ew. poziomej). 7. Dobrze byłoby użyć prostego ramienia (bez wygibasów przy miejscu mocowania piórka) i dłuższego pióra wycieraczki. Jeśli nie możesz kupić prostego ramienia, możesz spróbować zdobyć na szrocie zwykłe ramię od MkII i wyprostować je. Pamiętaj, że oba ramiona wycieraczek w MkII są różnej długości. Dłuższe ramię jest mniej powyginane od krótszego. Należy także pamiętać, że przy pozycji spoczynkowej pionowej należy wygiąć koniec ramienia wycieraczki w głąb tak, by pozwoliło to na "schowanie się" piórka wycieraczki pod ramieniem - seryjnie jest ono z boku, więc nie przeszkadzało. * Jeśli zamierzasz umieścić wycieraczkę w pozycji spoczynkowej po stronie, która jest bliżej brzegu szyby licząc od środkowego otworu, w którym znajduje się wrzeciono wycieraczki (czyli poziomo w stronę pasażera), użyj krótszego ramienia, by móc zastosować dłuższe pióro wycieraczki. * Jeśli pozycja spoczynkowa będzie ustalona pionowo, również użyj krótszego ramienia, by móc zastosować dłuższe pióro wycieraczki. * Jeśli pozycja spoczynkowa będzie poziomo w stronę kierowcy należy użyć dłuższe ramię. Aby wyprostować koniec ramienia wycieraczki, należy umieścić je (ostrożnie!) w imadle i popracować dłuższą chwilę młotem. Dużo łatwiej jest prostować po podgrzaniu prostowanego fragmentu, ale jest to również wykonalne na zimno. Efekt końcowy jest taki: Zakres uzyskany dzięki własnoręcznej modyfikacji jest większy, niż wersja zestawu Economy-wiper (cena: 179 DM), produkowanego przez niemiecką firmę tuningową Bonrath: Dla bardziej wymagających proponuję kupno zestawu Bonrath Sport-Wiper za jedyne 329 DM. Jego zakres pracy jest zwiększony aż do 180 stopni dzięki specjalnemu mechanizmowi poruszającemu ramieniem wycieraczki: Zaletą zestawu Bonrath jest ładnie zrobione proste ramię wycieraczki. Powodzenia!!! NORAND (na podstawie magazynu Rabbit klubu VW Golf GTI Club UK, obrazki: Shona Knox i Bonrath)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Sorki ale nie moge dokopac sie do tej stronki :blush:

A dziure po usunietej wycieraczce wystarczy "narazie" zaslepic plastikowa czy gumowa uszczelka



Awatar użytkownika
GRZANA
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5822
Rejestracja: czw maja 11, 2006 22:37
Lokalizacja: Wawa/EOP
Kontakt:

Post autor: GRZANA » wt wrz 26, 2006 20:02

barteKKK03, nalezy ci sie punkcik :)


[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2116873#2116873]MÓJ MKII ABF[/url] 149,0KM@6234,0rpm 183,6Nm@4411,0rpm :) - nowe foty, nowe mody str.23

SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » wt mar 18, 2008 09:42

sorki ze odkopeie a jest gdzies cos jak zrobic 1 przodu w mk3? bo kumpel pyta a nie chce mi sie podszybia zdejmowac ;) na forum nie znajduje mi nic


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
k0nr4d
_
_
Posty: 6258
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
Lokalizacja: Łódź
Auto: GSXR/A8
Silnik: R4V8
Kontakt:

Post autor: k0nr4d » wt mar 18, 2008 12:56



"Nie każdy żart rodzi bekę, nie każda przyczepa ma plandekę."
Obrazek

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » wt mar 18, 2008 13:04

dzieki!


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
SEZAM
Bob the Builder
Bob the Builder
Posty: 321
Rejestracja: czw sty 25, 2007 22:55
Lokalizacja: WARNDORF
Kontakt:

Post autor: SEZAM » pt kwie 04, 2008 09:15

Witał!!!
Miałem taki temat w II i po jakimś czasie zaczynało się srać. Nie wiem może są jakieś profesjonalne zestawy bo moje przerobienie mimo profesjonalnego wyglądu warjowało na maxa!!!!!!
POVWODZENIA :okej:



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » pt kwie 04, 2008 09:16

to zle przerobiles u meni 3 lata jedzilo w mk2 i nadal jezdzi!
Ostatnio zmieniony pt kwie 04, 2008 09:29 przez MAPET, łącznie zmieniany 1 raz.


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
k0nr4d
_
_
Posty: 6258
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
Lokalizacja: Łódź
Auto: GSXR/A8
Silnik: R4V8
Kontakt:

Post autor: k0nr4d » pt kwie 04, 2008 10:46

SEZAM pisze:może są jakieś profesjonalne zestawy
Niby jest na allegro kompletny zestaw JOMa do mk2. Ale cena - ponad 200 PLNów.


"Nie każdy żart rodzi bekę, nie każda przyczepa ma plandekę."
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Style”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości