feltdach. co i jak?

Modyfikacje wizualne, lampy, wnętrze, spoilery...

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP

Awatar użytkownika
topka18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: pn kwie 27, 2015 21:40
Lokalizacja: Lubsko

feltdach. co i jak?

Post autor: topka18 » śr gru 09, 2015 12:12

Witajcie :)
Zainteresował mnie temat feltdachu z twingo. Wyciąć blachę przykręcić to nie problem, ale pozostaje sprawa taka. Samochód siedzi na gwincie, drogi Polskie masakra całkowita, auto służy do jazdy na co dzień. I pozostaje do rozwiązania problem jak dobrze usztywnić dach. Wiadomo że podczas jazdy rusza się cała buda, tym bardziej z pasażerami w samochodzie. myślę że rozpórki przód góra i tył mogą pomóc, ale tylko w pewnym stopniu..
Martwi mnie najbardziej to żeby po czasie nie zaczęło się odkształcać i przeciekać :banghead: . Przejrzałem całe forum w poszukiwaniu porad i niestety nic!
Fajnie by było gdyby wypowiedziały się osoby które coś takiego zrobiły u siebie :)
Pozdrawiam! :smoke:


zapraszam!! :) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=575789" onclick="window.open(this.href);return false;

KudłatyDurnowaty
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt wrz 18, 2015 15:44
Lokalizacja: Warszawa

feltdach. co i jak?

Post autor: KudłatyDurnowaty » śr gru 09, 2015 16:30

Miałem kiedyś Daihatsu Charade z takim dachem. Same problemy. Ma tendencję do podciekania, zwiększa hałas w kabinie a zimą jest dużo chłodniej w samochodzie. Do tego przy złej impregnacji, zbiera się wilgoć a to już problem nie tylko parujących szyb ale też podłogi i szczelin. Nie możesz też myć takiego auta na szczotkach bo mogą jego po prostu uszkodzić.
Jeszcze pozostaje kwestia odprowadzania wody. Samochód z takim dachem fabrycznym, ma w słupkach kanaliki odprowadzające wodę pod niego.


Na co dzień: Mitsubishi Outlander 2.4 MIVEC 2004r.
Bo kocham brak elektroniki i prawdziwe samochody:
1. VW GOLF G60 1991r.
2. BMW e28 520i 1986r.

Awatar użytkownika
topka18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: pn kwie 27, 2015 21:40
Lokalizacja: Lubsko

feltdach. co i jak?

Post autor: topka18 » czw gru 10, 2015 00:00

czyli wychodzi na to że szkoda samochodu na taką zabawę :)
Za jakiś czas samochód będzie już tylko na "spacerki niedzielne" więc wtedy może się z tym pobawię. Będzie stał w garażu, a mimo wszystko auto jest już skazane na dożywocie w mojej rodzinie :) :okej:

pozdrawiam!


zapraszam!! :) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=575789" onclick="window.open(this.href);return false;

bunkr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt kwie 07, 2015 03:42
Lokalizacja: Radomsko

feltdach. co i jak?

Post autor: bunkr » czw gru 10, 2015 00:44

A może niech się wypowie ktoś, kto dokonywał takich przeróbek? Wcześniej widziałem również pozytywne opinie. No i czy jest jakiś dobry patent na usztywnienie konstrukcji i na przerobienie podsufitki? Też bym chętnie zrobił to u siebie ale wiem, że może to pogorszyć ogólny stan auta i dlatego fajnie byłoby zaczerpnąć zdania kilku osób znających temat. ;)


Kupię:
ori obrysy Hella;
parapety materiał czarne.

KudłatyDurnowaty
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt wrz 18, 2015 15:44
Lokalizacja: Warszawa

feltdach. co i jak?

Post autor: KudłatyDurnowaty » sob gru 12, 2015 11:45

Proponuję kontakt z firmą zajmującą się montażem i naprawą szyberdachów. Od strony technicznej będą pewnie najlepszym źródłem informacji.


Na co dzień: Mitsubishi Outlander 2.4 MIVEC 2004r.
Bo kocham brak elektroniki i prawdziwe samochody:
1. VW GOLF G60 1991r.
2. BMW e28 520i 1986r.

Awatar użytkownika
remekmk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1796
Rejestracja: śr mar 21, 2007 18:34
Lokalizacja: VWyszkóVW

feltdach. co i jak?

Post autor: remekmk2 » pt sty 08, 2016 12:44

dodam coś od siebie:)
Ja mam u siebie dach z polo z 3 powodów: nie posiada odprowadzenia wody, jest elektryczny i chyba szerszy od twingo.
Powiedz kolego co chcesz wzmacniać w dachu? Tam są tylko fabryczne wzmocnienia przyklejone klejem do płatu blachy by się nie zapadała i nie drgała pod wpływem wiatru. Jeśli masz auto bez szyber dachu to taki dach podejdzie bez malowania dachu. Przy posiadaniu szybera trzeba niestety spawac:( co do podsufitki niestety musi być custom. Da się wykorzystać ori ale trzeba na nowo okleić by ładnie wywinąć materiał pod uszczelkę.
Jeśli chodzi o inne kwestie to faktycznie jest troszkę chłodniej, głośniej ale czy wilgotniej nie wiem:)
Z mojej strony szczerze polecam bo wrażenia w ciepłe dni są bezcenne:)
Ostatnio zmieniony sob sty 09, 2016 17:41 przez remekmk2, łącznie zmieniany 1 raz.


zdecydowanie kupię:
-panele drzwiowe do mk2 3d pod głośniki 16cm
-kanapę dzieloną do 3d skóra(ew do 5d z podłokietnikiem)

AarturR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: pn cze 10, 2013 16:42
Lokalizacja: GliVWice

feltdach. co i jak?

Post autor: AarturR » sob sty 09, 2016 01:39

Mam ori dach w polo 6n. I teraz tak:
1. Jest on węższy od tego z Clio.
2. Jest elektryczny.
3. Nie musisz niczego usztywniać ponieważ jego główne trzymanie jest na profilach aluminiowych więc to one automatycznie usztywniaja dach.
4. Zero problemów wystarczy o to dbać jak o wszystko.
Na PW wysyłam Ci temat z Forum Polo na którym nie raz był ten wątek. Jest też mniej więcej wszystko opisane co i jak.



bunkr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt kwie 07, 2015 03:42
Lokalizacja: Radomsko

Re: feltdach. co i jak?

Post autor: bunkr » ndz sty 10, 2016 02:59

AarturR pisze:Mam ori dach w polo 6n. I teraz tak:
1. Jest on węższy od tego z Clio.
2. Jest elektryczny.
3. Nie musisz niczego usztywniać ponieważ jego główne trzymanie jest na profilach aluminiowych więc to one automatycznie usztywniaja dach.
4. Zero problemów wystarczy o to dbać jak o wszystko.
Na PW wysyłam Ci temat z Forum Polo na którym nie raz był ten wątek. Jest też mniej więcej wszystko opisane co i jak.
Ja tez poprosze ten temat jak mozna. Pzdr.


Kupię:
ori obrysy Hella;
parapety materiał czarne.

Awatar użytkownika
Repo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: pn sty 16, 2012 15:11
Lokalizacja: Kraków

Re: feltdach. co i jak?

Post autor: Repo » czw mar 03, 2016 10:29

bunkr pisze: Ja tez poprosze ten temat jak mozna. Pzdr.
I ja również poproszę. Co prawda temat wałkowany już w wielu miejscach, od bardzo dawna, jednak ciągle mnie zastanawia jak to jest ze sztywnością budy w 5D, jedni mówią że po montażu faltdachu im się buda giba, inni mówią że jest wręcz przeciwnie, to jak w końcu? :P no i czy gleba (z rozpórkami z tyłu i przodu) w czymś przeszkadza? Bo znowu słyszałem teorie, że masakrycznie trzepie budą, nawet z rozpórkami i faltdach trzeszczy, już nie wiadomo komu wierzyć :P



AarturR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: pn cze 10, 2013 16:42
Lokalizacja: GliVWice

feltdach. co i jak?

Post autor: AarturR » czw mar 03, 2016 10:50

Repo, Przeczytaj co napisałem... Buda sie giba jak z dziurą bez zamontowanego dachu sie jedzie. Stelarz dachu usztywnia wszystko, tylko tak jak mowie mam ori dach w Polo 6n. Sprawdz PW.



Awatar użytkownika
Repo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: pn sty 16, 2012 15:11
Lokalizacja: Kraków

Re: feltdach. co i jak?

Post autor: Repo » czw mar 03, 2016 11:39

Wiem wiem, tylko ciągle nie wiem czy masz faltdach W polo czy Z polo :) ja to będę montować w MK2 który trochę się różni od Golfa, dlatego dopytuje o gibanie :)

Wysłane z mojego SM-N920C przy użyciu Tapatalka



AarturR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: pn cze 10, 2013 16:42
Lokalizacja: GliVWice

feltdach. co i jak?

Post autor: AarturR » czw mar 03, 2016 15:27

Repo, Mam ori Polo Open Air i moj samochod z tym dachem wyjechal z fabryki:). Nie ma gibania, pisalem ze jest stelarz do ktorego mocujesz dach więc nie ma roznicy w porwadzeniu i jezdzie.



Awatar użytkownika
Repo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: pn sty 16, 2012 15:11
Lokalizacja: Kraków

feltdach. co i jak?

Post autor: Repo » czw mar 03, 2016 19:27

Ok, dzięki za info :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Style”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości