Zrywanie rdzy, szpachlowanie i malowanie

Modyfikacje wizualne, lampy, wnętrze, spoilery...

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP

marektz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn lis 10, 2014 18:39

Zrywanie rdzy, szpachlowanie i malowanie

Post autor: marektz » pn cze 29, 2015 20:14

Cześć.

Przyszedł czas na zabieg w moim mk2. Mam dość dużo pracy nad usunięciem rdzy (drzwi, błotnik tylni, klapa i błotnik przedni).
Zbieram materiały to tej pracy, ale nie wiem czy moja lista jest pełna.
Jak na razie na mojej liście znajduje się:

1. Lakier wraz z rozpuszczalnikiem (do tego trzeba jakiś utwardzacz?)
2. Papier ścierny
3. Mata szklana
4. Żywica
5. Szpachel
6. Cortanin
7. Podkład (jaki? i ile?)
8. Benzyna do otłuszczenia

Czy tyle rzeczy mi wystarczy na mały zabieg ? Myślę że wstawie fotki z mojej pracy, ale najpierw chce się upewnić, że wszystko mam zanim zacznę go rozbierać.

Bardzo proszę o pomoc.



Awatar użytkownika
kacper13
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: czw paź 20, 2011 16:07
Lokalizacja: SRC
Auto: Golf 3 .1,6 .93r .GL

Zrywanie rdzy, szpachlowanie i malowanie

Post autor: kacper13 » pn cze 29, 2015 22:49

Lakier mogą zrobić Ci pod kolor i to zależy od Ciebie czy chcesz w spreju czy do pistoletu . Szpachle możesz kupić z włóknem i wykańczającą . Paper ścierny różnej grubości . No i jeszcze może szczotkę drucianą do wiertarki . Co do podkładu to zobaczysz przy pracy ile Ci wyjdzie bo niekiedy są niemiłe niespodzianki przy takich pracach . A jak będziesz miał bardzo z korodowane i pzry czyszczeniu wyskoczy Ci dziura to lepiej to wytnij i daj w stawkę . Powodzenia .



marektz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn lis 10, 2014 18:39

Zrywanie rdzy, szpachlowanie i malowanie

Post autor: marektz » wt cze 30, 2015 14:46

Lakier mam już odpowiedni do koloru, czyli nie muszę malować całego elementu tylko powierzchnie z której zedrę stary lakier?
Spachlę i papier mam taki jak właśnie napisałeś. A Podkład jaki? Akrylowy będzie ok ?
Ok rozumiem, mniejsze dziurki mogę zakryć matą szklaną i żywicą a wiem że w niektórych miejscach będą większe, także tak jestem nastawiony na spawanko.
Czy blacha do wspawania musi być jakaś specjalna czy obojętnie jaka?



Awatar użytkownika
kacper13
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: czw paź 20, 2011 16:07
Lokalizacja: SRC
Auto: Golf 3 .1,6 .93r .GL

Zrywanie rdzy, szpachlowanie i malowanie

Post autor: kacper13 » czw lip 02, 2015 22:56

marektz pisze:Akrylowy będzie ok ?
Może być .
marektz pisze:Czy blacha do wspawania musi być jakaś specjalna czy obojętnie jaka?
Ja używam ocynk 0,8 lub 1 mm w zależności gdzie w stawiam .Ale może być zwykła tylko musi być porządnie zakonserwowana , ale ja jestem za ocynkiem . Ocynk też przed malowaniem trzeba odtłuścić.
marektz pisze: powierzchnie z której zedrę stary lakier?
Można i tak a po wszystkim wypolerować wszystko i powinno być dobrze .



Awatar użytkownika
dessupp
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: ndz paź 06, 2013 13:23
Lokalizacja: Wroclaw

Zrywanie rdzy, szpachlowanie i malowanie

Post autor: dessupp » ndz lip 05, 2015 17:17

Na gołą blache podklad epoksydowy, pozniej szpachla, akrylowy, lakier ew baza + klar. Zywice i mate bym sobie odpuscil, chyba ze chcesz za rok miec jeszcze wieksze dziury. Jesli spawasz to pamietaj o dobrym zabezpieczeniu spawow jakas masa na spawy.
Nie taniej bedzie ci wymienic dane elementy na zdrowe?



marektz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn lis 10, 2014 18:39

Zrywanie rdzy, szpachlowanie i malowanie

Post autor: marektz » sob lip 18, 2015 22:08

Ok, dzieki za odpowiedzi.

Czyli żywicą klejenie się nie oplaca ? Dlaczego ma być jeszcze większą dziura ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Style”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości