Strona 1 z 2

[mk3] wymiana kierownicy - trudne?

: wt cze 13, 2006 19:12
autor: indigo1980
hej,
wlasnie nabylem spox kiere sportową do mojego mk3, od razu z nabą - i tu moje pytanie: Czy jako laik dam sobie radę z samodzielną wymianą, czy lepiej unikać jak ognia i oddać to w ręce doświadczonego mechanika?

: wt cze 13, 2006 20:36
autor: m3tal
zmiana kierownicy jest generalnie zabiegiem bezproblemowym - odkręcasz starą kierę, razem z nabą i wkręcasz w to miejsce nowy zestaw. no i przy tym trzeba na kilka rzeczy uważać - jak masz poduszke powietrzną w kierownicy oryginalnie, to uważaj, żeby Ci nie strzeliła, bo albo połamie Ci palce, albo pourywa, chociaż to ostatnie to raczej rzadki przypadek. no i jedna bardzo przydata rzecz - zanim w ogóle się za to zabierzesz, to wcześniej ustaw sobie przednie koła prosto, dzięki temu nie będziesz miał potem problemu, że koła są skręcone, a kierownica prosto, albo odwrotnie. to by było w sumie wszystko :-) o czym trzeba pamiętać. No i oczywiście przyda Ci się skrzynka wyposażona w podstawowe narzędzia i ze dwa browary :-) powodzenia.

I mocno przykręć tą kierę, bo jak Ci w czasie jazdy odpadnie od kolumny kierowniczej, to dopiero będziesz miał zonka :-)

: śr cze 14, 2006 10:36
autor: XenO
Wymiana kierownicy to nic wielkiego. Z odpowiednim podejściem i zapałem zrobisz to w góra 20 min. Tylko jak załozysz nową kiere to postaraj ustawic ją sobie prosto zeby potem ci nieprzeszkadzalo.Pozdro

: śr cze 14, 2006 14:36
autor: lolo_golf
Jak jestes w tym laikiem to powiem tak:
-jak masz poduche to jedz do mechanika bo jak ci wybije zęby to bedziesz mial dosc sportowej kiery

- jak nie masz poduchy to to zrób to sam tak jak koledzy piszą

: śr cze 14, 2006 14:40
autor: KAJOJ
a tu masz porade ze zdjeciami jak zdjac kiere czyli konkret, powodzenia i pozdrawiam :bigok:

http://www.carsdream.com/skora_instr_vw_golf3.html

: wt cze 20, 2006 09:58
autor: indigo1980
heh, dzięki za rady - faktycznie to był banał. Wymiana zajęła mi coś koło 40 minut, wszystko jest ok. Jedyne z czym miałem problem to zrąbany klakson w nowej kierownicy ale i z tym dałem radę. Dzięki za rady - "pomógł" kliknięte :smoke:

: ndz cze 07, 2009 11:10
autor: BartekGib
Muszę odświeżyć temat, ponieważ mam problem .....

Wymieniam kierownicę z banana na to : http://moto.allegro.pl/item631847176_ki ... ginal.html

Z nowej kierownicy już zdjąłem osłonę itd.

Ale nie mogę sobie poradzić ze zdjęciem banana ! ! ! Osłonkę zdejmuję, ale w bananie jest ta płytka :

Obrazek

Jak ją zdjąć, żeby dostać się do śruby ? ? ? ? ? Nic zupełnie na nia nie działa :(

Z góry dzięki za pomoc i Pozdrawiam !

: ndz cze 07, 2009 11:18
autor: Bruno77
bartekgib pisze:Osłonkę zdejmuję, ale w bananie jest ta płytka :
zdejmij tą płytke

: ndz cze 07, 2009 12:43
autor: BartekGib
Ale jak ? Gdzie podważyć itd. itp ?

: ndz cze 07, 2009 13:29
autor: Bruno77
prawdopodobnie masz samą tą blaszkę podwadzić i odejdzie

: pn cze 08, 2009 18:33
autor: jajcoul
to jest blaszka do klaksonu, podwaz ja i wyjdzie, prawdopodobnie bedzie sie trzymala na 3-4 takich plastikowych zatrzaskach. Aha i jak zacznie trzeszczec tez sie nie przejmuj, po prostu ciagnij az wyskoczy, tam raczej nie ma co sie polamac ;)
pozdro :pub:

: sob lut 20, 2010 13:51
autor: mick mk2
muszę odświeżyc bo mam problem wymieniam banana na coś takiego sportową kierę momo i w oryginalnej kierownicy jest inna średnica wielowypustu na wałku a w nabie inna
ale na wałku jest jakby tuleja redukcyjna z średnicy mniejszej na większą czy jest jakaś możliwośc żeby to cholerstwo zdjąc
może ma ktoś jakis pomysł
zmniejszę i dorzucę zdjęcia

[ Dodano: 20 Lut 2010 13:41 ]
a oto fotki po zdjęciu banana

: sob lut 20, 2010 18:58
autor: k0nr4d
Jest możliwe, ale będziesz miał potem problem, bo kierunki nie będą odbijać. Lepiej wymień nabę na właściwą. Masz na bank na wąski wieloklin (o ile w ogóle ona jest do grupy VAG), a potrzebujesz na szeroki.

: sob lut 20, 2010 19:29
autor: mick mk2
podobno jeździła w polo ?
no to muszę szykac naby do vw