Strona 1 z 1

Dobór lakieru - w mieszalni czy ori kolor?

: śr maja 30, 2012 08:20
autor: monopolowy
Witam. Muszę pomalować parę elementów w moim sztruclu. Zastanawiam się jak dobrać kolor? Czy dobierać go w mieszalni czy po prostu kupić lakier wg numeru koloru? Kolor mojego MK4 to LC9Z, auto jest z 2003r

Re: Dobór lakieru - w mieszalni czy ori kolor?

: śr maja 30, 2012 14:26
autor: Shmatan
9 lat? tylko mieszalnia

Dobór lakieru - w mieszalni czy ori kolor?

: śr maja 30, 2012 18:03
autor: kamilsdz
podepne sie pod pytanie. Powiedzmy że malowany jest jeden element a reszta leci w polerke (papier ścierny + polerowanie). I czy wtedy można malować ori kolorem? Bo teoretycznie po polerce reszta powinna wyglądać jak ori:P

Dobór lakieru - w mieszalni czy ori kolor?

: śr maja 30, 2012 19:07
autor: skaktus
Teoretycznie powinna wyglądać jak ori a praktycznie promieniowanie UV zmienia kolor i potem może być buba.

Dobór lakieru - w mieszalni czy ori kolor?

: śr maja 30, 2012 19:53
autor: ssarna1
teoretycznie chcąc uzyskać fabryczny kolor trzeba by zeszlifować cały bezbarwny i trochę bazy i pomalować bezbarwnym od nowa - przynajmniej tak mi się wydaje, że trzeba by dotrzeć do "świeżej" bazy która nigdy słońca nie widziała

Dobór lakieru - w mieszalni czy ori kolor?

: śr maja 30, 2012 19:58
autor: kamilsdz
Ahaaa zawsze mnie to właśnie zastanawiało, dzięki chłopaki :pub:

Dobór lakieru - w mieszalni czy ori kolor?

: śr maja 30, 2012 22:47
autor: Shmatan
ssarna1 pisze:teoretycznie chcąc uzyskać fabryczny kolor trzeba by zeszlifować cały bezbarwny i trochę bazy i pomalować bezbarwnym od nowa
Powodzenia z malowaniem samym bezbarwnym szlifowanej bazy :hmm:
kamilsdz pisze:a reszta leci w polerke (papier ścierny + polerowanie)
sanding na całym samochodzie (tzn papier ścierny) to najgorszy z możliwych pomysłów - odpuść sobie detailera który z takimi pomysłami wyjeżdża, bo skończy się na G3 na futrze + politura sonaxa.

Re: Dobór lakieru - w mieszalni czy ori kolor?

: śr maja 30, 2012 23:42
autor: ssarna1
Shmatan pisze:
ssarna1 pisze:teoretycznie chcąc uzyskać fabryczny kolor trzeba by zeszlifować cały bezbarwny i trochę bazy i pomalować bezbarwnym od nowa
Powodzenia z malowaniem samym bezbarwnym szlifowanej bazy :hmm:
W sumie racja, na to nie wpadłem.. czyli w sumie nie ma sposobu na odświeżenie metaliku, zostaje malowanie całego nadwozia bazą i bezbarwnym :goof: