Strona 1 z 1

ksenon fabryczny - jakie "palniki" ??

: czw cze 10, 2010 17:36
autor: silent killer
Witam
U siebie w golfie IV mam ori (fabryczny) ksenon. Z uwagi na fakt iż 1 przestał działać musiałem wymienić oba żarniki/palniki ("żarówki"). Niestety to co założyli mi - Philips świeci wprawdzie jasno :) ale niestety barwa już nie jest lekko niebieska, a mocno biała :(
Podobno już sie nie produkuje takich niebieskawych ori ksenonow , a tylko biale. (wyjątkiem są chińskie HIDy)
Przyzwyczaiłem się to tej niebieskawej barwy. Czy może ktoś polecić jakieś dobre ksenony (pasujące do ori instalacji ksenonowej) ale zeby jednak była ta niebiskawa barwa ?
Z gory dziękuję za pomoc.

: czw cze 10, 2010 20:05
autor: Shmatan
d2s (o ile się nie myle) znajdziesz w różnych kolorach - philips robi 6000k o ile się nie myle

ale pamiętaj, że żarniki wraz ze starzeniem stają się coraz bardziej niebieskie, więc te też zmienią kolor

: czw cze 10, 2010 21:03
autor: BartekGib
Na początku mogą być podchodzące pod żółte, potem świecą swoją barwą docelową, następnie przechodzą do niebieskiego, potem zaczyna się fiolet, następnie siny fiolet a już potem to każde jedno włącznie może być okupione śmiercią żarnika.

: czw cze 10, 2010 21:54
autor: silent killer
a te D2S są normalnie produkowane ??
i ile "k" wybrać aby świeciły tak jak ori (nie chce żeby byle biale, ale tez nie chce jakoś chamko niebieskich swiateł)
U mnie na wymontowanej jest napisane:
PHILIPS GERMANY
D2S 35W 85122
03V DOT F215


PS. na necie znalazłem ze :
Oryginalne żarniki Philips występują w jednej temperaturze - 4300 K
Żarówki D2S stosowane są w autach z lampami soczewkowymi
Czy to prawda?
PS2. moja Philipsy są jak na razie białe - to prawda ze mają ze "rozswiecic" i przyjąć barwę troche niebieskawa ??

: czw cze 10, 2010 22:14
autor: BartekGib
Najlepsza barwa to koło 5000k (spora ilość światła, barwa na soczewce biała z lekką nutką błękitnego, barwa na jezdni biała, brak buractwa).

D2S to już nie żarówka a palnik ksenonowy. Stąd występuje w soczewce wraz z przetwornicą.

: czw cze 10, 2010 22:19
autor: Kulon
silent killer pisze:ale niestety barwa już nie jest lekko niebieska, a mocno biała
swoją barwę żarnik uzyskuje dopiero po kilkunastu godzinach świecenia

: czw cze 10, 2010 22:21
autor: silent killer
Kulon pisze:
silent killer pisze:ale niestety barwa już nie jest lekko niebieska, a mocno biała
swoją barwę żarnik uzyskuje dopiero po kilkunastu godzinach świecenia
Więc rozumiem ze nie mam sie na razie o co martwic przy moich "białych" philipsach ?
A tylko poczekać troche czasu i będą w koncu lekko niebieskie ?

: czw cze 10, 2010 22:23
autor: Kulon
silent killer pisze:A tylko poczekać troche czasu i będą w koncu lekko niebieskie ?
powinny - jeżeli masz oczywiście ori żarniki - przy okazji zerknij na różnicę między oryginałem a china http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=223141&c=0&f=9

: czw cze 10, 2010 22:30
autor: silent killer
Kulon pisze:
silent killer pisze:A tylko poczekać troche czasu i będą w koncu lekko niebieskie ?
powinny - jeżeli masz oczywiście ori żarniki - przy okazji zerknij na różnicę między oryginałem a china http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=223141&c=0&f=9
No facet który zajmuje sie tylko i wyłącznie xenonami (montaż) zapewnial ze to sa ori Philips+ wiec mam nadzieje ze mówił prawdę
chyba mam cos takiego
http://www.allegro.pl/item1072547806_no ... a_35w.html
http://www.allegro.pl/item1061367987_za ... oyota.html
fakt ze jak wsadził tylko jeden zarnik [lewy]- to swiecił mocniej niż moj ori "stary" [prawy]

: pt cze 11, 2010 08:16
autor: MAPET
kup osrama
taki byl oryginalnie w VW
i ja kupilem teraz
mialem philipsa
lepiej wg mnie swieci osram na bardziej bialo bo ponoc rozpala sie do ok 4500
pzdr