Strona 1 z 2

Zmiana wyglądu zegarów...

: wt maja 18, 2010 22:07
autor: Rafal__K
Witam!
Znalazłem kilka tematów odnośnie zmiany wyglądu zegarów w mk3, ale nie znalazłem nigdzie jak zrobić takie coś:

Obrazek

(Zdjęcie zapożyczone z forum)

Tu akurat jest licznik z wersji UK, ale mi bardziej chodzi o zmiane na taką czcionke i takie podświetlenie...
Nie chodzi mi tu o montaż listwy z ledami od góry licznika, a o zamontowanie ich od tyłu...
Chciałbym zamontować diody tak aby tarcze były podświetlone bezpośrednio od tyłu...

Kilka porad który są niestety już są nie aktywne i strony z nimi nie istnieją :(
Na dniach zaczyna mi sie długi urlop, więc chciałbym troche pokombinować...
Mam wstępną koncepcje i pomysł na zrobienie tego, ale chciałbym podeprzeć to innymi pomocami...

Mam nadzieje, że temat od razu nie poleci do kosza :P

: wt maja 18, 2010 22:20
autor: KaczorekPSW
na moje oko sa po prostu to zergary in-diglo

[ Dodano: 18 Maj 2010 22:23 ]
http://www.allegro.pl/item1039360670_ze ... 0km_h.html

: wt maja 18, 2010 22:26
autor: BartekGib
Tarcze zrobione jak robi gralik, wskazówki - farbka czerwona UV, listwa LED UV na górze, kiepski aparat z telefonu = mamy efekt. To nie jest indiglo i nigdy nie było.

: śr maja 19, 2010 08:01
autor: KaczorekPSW
BartekGib pisze:Tarcze zrobione jak robi gralik, wskazówki - farbka czerwona UV, listwa LED UV na górze, kiepski aparat z telefonu = mamy efekt. To nie jest indiglo i nigdy nie było.

czyli ze co.. ze u góry zegarów tam gdzie są podświetlane wystarczy listwa LED UV i te tarcze i mamy tki efekt???.. przynajmniej tak zrozumiałem.. nie trzeba rozbierać zegarów całych montować jakiś dios pod tarczami tid.?:> czy jak popraw mnie jeśli źle myśle.. temat gralika widziałem... ale średnio to kumam.

: śr maja 19, 2010 09:25
autor: Rafal__K
To raczej nie jest listwa UV bo na zdjęciu widać czerwone podświetlenie co UV nie podświetli...
Po 2 jest inny wzór skalowania, jak w fabrycznych zegarach...

Mogli byście podrzucić temat gralika o tych tarczach, bo znaleźć nie moge ;/

Zaraz pojade na szrot i moze uda mi sie kawałek licznika wyrwać do testów...

Najbardziej zastanawia mnie to czy te cyfry wybite na fabrycznych tarczach są prześwitujące czy nie...
Czy dało by rade je podświetlić od tyłu, bo to jest jakaś blaszka czy coś takiego...

: śr maja 19, 2010 10:08
autor: BartekGib
gralik robił tarcze do podświetlenia UV i do podświetlenia panelami SMD z tyłu.

: śr maja 19, 2010 19:21
autor: leszman
Jak by ktoś chciał zmienić swój licznik niewielkim kosztem to polecam zamienniki żarówek (diody)
Oto jak ja mam zrobione:
W rzeczywistości jest lepszy efekt i czytelność niż na fotkach.
Obrazek
Obrazek

: śr maja 19, 2010 22:50
autor: Rafal__K
A jak zmieniłeś podświetlenie wyświetlaczy (zegarka i przebiegu)??
Zmieniłeś tylko żarówke czy zmieniałeś też folie która jest pod wyświetlaczem??

: śr maja 19, 2010 22:56
autor: BartekGib
Folii zapewne nie wymieniał, bo nie ma przecież negatywu.

: śr maja 19, 2010 23:02
autor: leszman
folia została bo nie miałem śrubokręta gwiazdki, wsadziłem diodę na miejsce żarówki. Są takie same jak te co podświetlają tarcze. Tak apropo to żeby mieć negatyw czyli podświetlone same literki to wystarczy zdjąć folię? Bo ktoś mi gadał że wystarczy ją obrócić...

: śr maja 19, 2010 23:07
autor: BartekGib
Folię wyczyścić z kleju i przełożyć na drugą stronę. Instrukcja w PDF.

Nie wprowadzaj kolegi w błąd, bo było zależne od rocznika - wyświetlacze były podświetlane żarówkami albo diodami - z diodami większe jajca, bo trzeba lutować.

: śr maja 19, 2010 23:28
autor: leszman
Nikogo nie wprowadzam w błąd i wiem ze w nowszych rocznikach były diody, opisałem tylko czynności które wykonałem. Wskazowki pomalowane są czerwona farbą UV. Dzieki za instrukcje

: śr maja 19, 2010 23:45
autor: Rafal__K
Widze, że czeka mnie dużo roboty...
Ale 2 tygodnie wolnego, to bedzie można kobinować...
Ciężko bedzie podświetlić tarcze od tyłu, żeby była dioda przy diodzie...
Ale myśle, że sie uda, tylko dobre diody musze załatwić...

PS.
Pacie może skany fabrycznych tarcz??
Chodzi mi dokładnie o skan 1:1, żeby było dokładne wyskalowanie co do milimetra...
Zrobił bym soebie od podstaw nowe tarcze... Bo przerabiać fabrycznych nie ma sensu...
Niestety, ale nie udało mi sie zdobyć innych tarcz, a swoich nie chce rozbierać do skanowania, bo auto jest mi potrzebne....

: czw maja 20, 2010 20:02
autor: adi7912
ma pytanko?jak sie dostac do tego podswietlania?nie mam pojecia jak sie zabrac?poradzcie.dzieki