Strona 1 z 1

Halogeny soczewkowe - montaż

: pn mar 29, 2010 02:17
autor: bovod
Witam,
chciałbym w swoim Golfiku zamontować halogeny soczewkowe w zderzaczek. W związku z tym mam parę pytań jakie mnie nurtują i chciałbym rozwiać wszelkie wątpliwości.

Dodam, że użyłem opcji wyszukaj i nie znalazłem podobnego temaciuku.

1. Otóż moje pytanie brzmi czy owe halogeny zmieszczą się w zderzak (nie będzie im przeszkadzał np intercooler)?
2. Czy jak w przyszłości będę chciał wymienić lampy z przodu nie będzie żadnego problemu?
3. W opisie aukcji napisane jest, że w niektórych modelach trzeba odgiąć blaszkę (jaką co i jak :-k )?
4. Czy owy halogen soczewkowy będzie miał tam dużo miejsca czy trzeba go "upchać" na siłę?
5. Czy taka modyfikacja nie będzie przeszkadzać np silnikowi (temperatura) czy w bezpieczeństwie?
6. Co warto wiedzieć decydując się na taki krok?
7. Warto bawić się w takie rozwiązanie czy lepiej wstawić zwykły halogen w lampę (jaka jest różnica)?
8. Jak w przyszłości będę chciał zmienić zderzak/dołożyć nakładkę itd to będzie to w czymś przeszkadzać i czy będzie możliwość przełożenia owych soczewek do nowego zderzaka?

Uff rozpisałem się :kac: proszę o pomoc :) mile widziane wszelkie uwagi i sugestie. Nie pogardzę również instrukcją krok po kroku jak to zrobić :)

Mój golfik to: MK4, 2002 rok ,seryjny zderzak, 1.9 TDI 101PS

Z góry wielkie dzięki jak jeszcze jakieś pytanko się nasunie to się odezwę

Pozdrawiam bovod

: pn mar 29, 2010 11:34
autor: BartekGib

: pn mar 29, 2010 11:57
autor: Shmatan
1. podobno IC przeszkadza, i trzeba cośtam wyginać
2. żadnego problemu
3. chodzi właśnie o element IC
4. jest dopasowany - wejdzie
5. IC może troche mniej powietrza dostawać, ale fabryczny to tak czy inaczej żart, i trzeba fmica wrzucić ;)
6. że halogenów pewnie prawie nigdy nie użyjesz (bardzo silna mgła i oznaczone drogi górskie) - ja najczęściej używam na wioskach jak ciasno parkuje w jakimś wjeździe
7. taki lepiej wygląda, ale jest droższy. Niektórzy narzekają że ten w lampie jest za wysoko i źle świeci... mi tam dobrze świeci ;)
8. dokładka to nie problem, ale np. do zderzaka z r-ki nie przełożysz.
BartekGib pisze:Najpierw to się link podaje do aukcji kolego.
Mi sie wydaje że nie ma porzeby, bo każdy wie o jakie halogeny chodzi...

: pn mar 29, 2010 12:56
autor: bovod
Shmatan pisze:
BartekGib pisze:Najpierw to się link podaje do aukcji kolego.
Mi sie wydaje że nie ma porzeby, bo każdy wie o jakie halogeny chodzi...
Otóż to z takiego założenia właśnie wyszedłem.

A powiedz mi jeszcze kolego czy owe zasłonięcie IC nie wpłynie negatywnie na pracę auta (osiągi, spalanie itp)? Co spowoduje mniejszy dopływ powietrza?

: pn mar 29, 2010 15:48
autor: Shmatan
bovod, załonięcie IC może podnieść temperaturę powietrza w dolocie (co jest negatywne), ale nie wydaje mi się żeby odczuwalnie, bo fabryczny to tak czy inaczej żart, i trzeba fmica wrzucić.

Najlepiej niech się wypowie ktoś kto ma takie halogeny.

: pn mar 29, 2010 15:55
autor: truckman
Są też dedykowane do TDI

: pn mar 29, 2010 17:35
autor: bovod
Shmatan pisze:załonięcie IC może podnieść temperaturę powietrza w dolocie ... i trzeba fmica wrzucić.
Co może spowodować podniesiona temp. w dolocie? Sorrki ale jestem laik w tych sprawach :)
Fmica co to jest?

Shmatan pisze:Najlepiej niech się wypowie ktoś kto ma takie halogeny.
Popieram byłoby to bardzo pomocne :) pytanie czy ktoś taki jest.

truckman pisze:Są też dedykowane do TDI
Podasz przykład kolego?

: pn mar 29, 2010 19:34
autor: Shmatan
bovod pisze:Co może spowodować podniesiona temp. w dolocie? Sorrki ale jestem laik w tych sprawach
Fmica co to jest?
IC - intercooler (chłodnica powietrza celem zwiększenia jego gęstości - po turbosprężarce)
smic - side mounted IC - ic zamontowany na boku (nie centralnie)
fmic - front mounted IC - ic zamontowany z przodu (zwykle przed chłodnicą) :)

oryginalny IC jest mały i ukryty, więc sporo osób robi mod z założeniem większego, i zamontowaniem go na przodzie samochodu - wtedy odpadają problemy z halogenami ;)

: pn mar 29, 2010 21:54
autor: bovod
Jeżeli już tak mi pomagasz za co jestem bardzo wdzięczny to jeszcze powiedz mi co powoduje powiększona temp. w dolocie?

: pn mar 29, 2010 22:28
autor: Shmatan
bovod, może powodować przysłonięcie intercoolera... mniej powietrza pada na IC w trakcie jazdy, więc mniej chłodzi powietrze które w nim przepływa, więc temperatura w dolocie się zwiększa ;) a powietrze w dolocie samo z siebie ogrzewa się przy turbinie