Strona 1 z 2

xenon 5000K vs 6000K i utrata barwy?

: wt sty 05, 2010 16:09
autor: MAPET
wiem ze o xenonie duzo bylo
na necie przegladnac mozna sporo fot jak jaki kolor swieci

sam uzywam w passacie oryginalu i na dlugich dolozony 6000K

jednak teraz musz wymeinic w oryginalnej soczewce tam gdzie jest bi czyli dlugie i krotkie... pytanie czy xenon po czasie swieci mniej bialo?

bo zastanwaim sie nad 5000 lub 6000 bo wiem ze barwy miedzy 4300 a 6000 sa najlepsze dla oka i ogolnie najlepiej ostwietlaja...
ale czy po czasie uchodzi troche bialosci/blekitnosci.... bo wtedy by sie lepiej zgral mi z dlugimi dodatkowymi wezme 6000 a jak nie traci to moze warto 5000

: wt sty 05, 2010 16:22
autor: A r t u r
ja używałem dwa lata żarnika póki nie zmieniłem barwy i takiej sytuacji nie zauważyłem, no tyle że jakieś przeniki żółtego światła miałem jak padało na ziemie, także już coś zaczynało się z nimi dziać, jak dla mnie 6000 świeci za bardzo biało, ja bym 5000 brał, sam używam 4300 i na soczewce jest elegancko
no ale tak jak piszesz skoro jest utrata to trzeba się zastanowić

: wt sty 05, 2010 16:50
autor: kozak
zmieniaja barwe z czasem. mi po 2 latach jeden swiecil co raz slabiej az w koncu na zolto i padl.

: wt sty 05, 2010 20:54
autor: RafaelloW007
MAPET pisze:pytanie czy xenon po czasie swieci mniej bialo
xenon dopiero po okolo 70 godzinach uzytkowania swieci pełną swoją barwą, do tego czasu jest delikatnie bledszy, przez reszte uzytkowania świeci tak samo, dopiero jak sie przepala to zmienia barwe ale to juz jest dosłownie przed samym przepaleniem, takze jaka barwe kupisz na takiej bedziesz jezdzil, nie ma utraty bieli, ja mialem kilka xenonow, teraz jezdze na 4300 i jest najlepszy ze wszystkich, swieci tak samo jak inne tylko na bialo, nie ma niebieskiej poswiaty

: śr sty 06, 2010 00:44
autor: remiq88
RafaelloW007 pisze:xenon dopiero po okolo 70 godzinach uzytkowania swieci pełną swoją barwą
To tzw. proces wygrzewania lampy, który w przypadku lamp wyładowczych trwa właśnie ok. 70-100h. I proces ten dotyczy praktycznie wszystkich spotykanych źródeł światła (świetlówki, żarówki, itd.).
Faktem potwierdzonym jest, że natężenie światła zmniejsza się w miarę użytkowania lampy i jest to proces nieunikniony. A co do zmiany barwy do tak jak pisał poprzednik - jest to objaw zbliżającego się zgonu xenona.

: śr sty 06, 2010 01:44
autor: MAPET
dokaldnie to ze sie robi bialy pozniej fioletowy a pozniej sie pali to wiem ;)

moze w takim razie wziasc te 5000 i tyle ;)

: śr sty 06, 2010 21:43
autor: sebtdi
MAPET pisze:dokaldnie to ze sie robi bialy pozniej fioletowy a pozniej sie pali to wiem ;)

moze w takim razie wziasc te 5000 i tyle ;)
Bierz 4300 jest to najbardziej zbliżone światło do dziennego 500-setka będzie już podchodziła pod fiolet . wszystkie seryjne auta z xenonami maja żarówki 4300K

: czw sty 07, 2010 00:54
autor: MAPET
wiem ale wole cos minimalnie bardziej bialego
zreszta ponoc 5000 to to samo co 4300 sam nie wiem i odpalal mi dzis 5000 i faktycznie prawei jak 4300

: pn cze 07, 2010 12:48
autor: Eso
a zabrano juzm komus z was dowod za 6000k?

: pn cze 07, 2010 12:52
autor: MAPET
nie zabiora ci dowodu za 6000K ... tylko za to ze jest nielagalna instalacja np jak masz oryginal i zarnik z homologacja to jaki by nie byl mozesz miec

: pn cze 07, 2010 12:54
autor: BartekGib
Eso pisze:a zabrano juzm komus z was dowod za 6000k?
Setkom polaków zabrano dowody za 4300k a co już dopiero za 6000k ....

Zresztą - masz HID xenon - dziękuję - dowodzik zabieramy .... Tutaj nie ma zasady. A co do barwy - po prostu możesz się bardziej albo mniej rzucać w oczy przez co albo cię hapną kolego albo masz szczęście (jak ja :green_fuck: )

: pn cze 07, 2010 17:16
autor: Eso
no wiem ze jak hid to i tak biora ale chodzi mi o barwe 6000k czy rzuca sie w oczy az tak mocno. bo moze byc tak ze lapia tylko jak jedzie ktos np na 8000 czy tam wiecej i odrazu widac ze az wali niebieskim. mze ktos jechal na xenonie 6000k i policjanci w jego mierzyli suszarka a go nie zatrzymali?

: pn cze 07, 2010 17:30
autor: BartekGib
Eso pisze:mze ktos jechal na xenonie 6000k i policjanci w jego mierzyli suszarka a go nie zatrzymali?
Wieczór, dwa miesiące temu, koło 21, włączone światła (ringi+xenon - także coś widać, że to nie ori). Stali w niespodziewanym miejscu w moim rodzinnym mieście, a u mnie niestety diabły koszą KAŻDEGO (no i kontrole autek nawet typu Passat B5FL, itd. itp.). I mnie nie zgarnęli.
A już sporo razy miałem kontakt z chłopakami z nieoznakowanej Vectry, która zatrzyma dosłownie każde auto z xenonem żeby zobaczyć, czy to ori czy nie. I też nic .... Ale właśnie z tego też powodu - z obawy o kontrolę - następne żarniki montuję 5000k. Wygląda jak ori, najwięcej światła, barwa nie buracka (od 8000k włącznie z nią i wzwyż to już sie zaczyna agro). A tak jak napisałem - zasady nie ma. HID jest HID i tyle.

: pn cze 07, 2010 17:38
autor: Eso
BartekGib pisze: Wieczór, dwa miesiące temu, koło 21, włączone światła (ringi+xenon - także coś widać, że to nie ori). Stali w niespodziewanym miejscu w moim rodzinnym mieście, a u mnie niestety diabły koszą KAŻDEGO (no i kontrole autek nawet typu Passat B5FL, itd. itp.). I mnie nie zgarnęli.
A już sporo razy miałem kontakt z chłopakami z nieoznakowanej Vectry, która zatrzyma dosłownie każde auto z xenonem żeby zobaczyć, czy to ori czy nie. I też nic .... Ale właśnie z tego też powodu - z obawy o kontrolę - następne żarniki montuję 5000k. Wygląda jak ori, najwięcej światła, barwa nie buracka (od 8000k włącznie z nią i wzwyż to już sie zaczyna agro). A tak jak napisałem - zasady nie ma. HID jest HID i tyle.
wlasnie tez chyba te moje 6000 zienie na 5000. ile bedziesz placil za te z metalowym trzpieniem o ktorych wspominales?. a tak wogole to do jakich lamp masz wlozony ten hid ? moze masz foto