Strona 1 z 4

[all vw] Bez świateł mijania?!

: czw paź 29, 2009 21:15
autor: Eljot
Skopiowałem ze strony:

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc" onclick="window.open(this.href);return false; ... 333540,324


"Autor informacji: Mirosław Domagała

Niedziela, 5 lipca (13:45)

Konieczność jazdy na włączonych światłach mijania burzy krew wielu polskich kierowców.

Świadczyć o tym może chociażby liczba komentarzy pod naszą ostatnią publikacją Światła w dzień ratują życie, dotyczącą tego tematu, która wskazywała, że po wprowadzeniu obowiązku jazdy na światłach spadła liczba potrąceń pieszych i czołowych zderzeń, do jakich dochodziło w dzień.
Teraz chcieliśmy pomóc osobom, które nie mogą zdzierżyć faktu, że podczas jazdy w dzień bezsensownie palą się tylne światła pozycyjne, oświetlenie tablicy rejestracyjne czy też deski rozdzielczej.
czytaj dalej
Sposobem, by to obejść jest montaż świateł do jazdy dziennej. Jeszcze niedawno był z tym problem - polskie przepisy wymagały, by podczas jazdy na światłach dziennych paliły się światła pozycyjne. Było to sprzeczne z prawodawstwem unijnym (Regulaminem nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ), które jest nadrzędne dla prawa polskiego. Pisaliśmy o tym w tekście Światła. A co z tylnymi?.

Od niedawna jednak sytuacja się zmieniła. Rozporządzenie ministra infrastruktury z 4 maja tego roku, opublikowane w Dzienniku Ustaw z 20 maja, zmieniło obowiązujące przepisy, dostosowując je do europejskich norm prawnych.

Jak więc obecnie wygląda sytuacja ze światłami do jazdy dziennej?

Przepisy mówią, że światła te mają świecić na biało, mają być dwa, umieszczone muszą być nie dalej niż 40 cm od bocznego obrysu samochodu, a odległość między nimi nie może być mniejsza niż 60 cm. Światła nie mogą być niżej niż 25 cm ani wyżej niż 1,5 m nad asfaltem, nie mogą również powodować olśnienia innych kierujących.

To jednak nie wszystkie wymogi. Światła do jazdy dziennej powinny się włączać automatycznie po przekręceniu kluczyka (włączeniu zapłonu), ale powinny się również automatycznie wyłączać po włączeniu świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych. Ustawodawca mówi również wprost, że przednie, boczne (o ile są) i tylne światła pozycyjne oraz obrysowe, a także oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie musi się włączać podczas jazdy na światłach dziennych.

W tym miejscu zaznaczono również, że w samochodach zarejestrowanych po raz pierwszy do końca tego roku dopuszcza się taką instalację świateł do jazdy dziennej, przy której świecą się również światła pozycyjne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Chodzi o to, by nie trzeba było przerabiać instalacji w samochodach, w których założono światła do jazdy dziennej według wcześniej obowiązujących, polskich przepisów.

Podsumowując, obecnie nie ma już żadnych kontrowersji dotyczących świateł dziennych. Można je używać i wówczas tylne światła pozycyjne mogą się świecić, ale równie dobrze - nie muszą. Natomiast w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy począwszy od przyszłego roku światła dzienne będą musiały świecić się już samodzielnie - bez włączania tylnych świateł pozycyjnych.

źródło informacji: INTERIA.PL"

Jak zatem myślicie wprowadzić to w życie w naszych Trójkach??
Diody?
Osobne lampy?

: czw paź 29, 2009 21:23
autor: michalqqr
Eljot pisze: Jak zatem myślicie wprowadzić to w życie w naszych Trójkach??
według mnie nie jest to głupie
Diody?
jak oszczędzać energie to tylko i wyłącznie diody
Osobne lampy?
tak tylko jakoś ładnie wpasowane

: czw paź 29, 2009 23:00
autor: Shmatan
Moim zdaniem osobne lampy na diodach - coś w tym stylu:
http://www.allegro.pl/item799515546_swi ... a_led.html

Inna sprawa, że czasem w złą pogode dobrze by było mieć te tylne zaświecone

: pt paź 30, 2009 00:29
autor: Eljot
Taa, z pewnością...
Aczkolwiek ta cenka...
I chyba nie czytałeś uważnie. Dzienne są tylko z przodu i muszą się wyłączać w chwili zapalenia mijania. A przy złej pogodzie MUSIMY przełączyć na mijania.
Druga sprawa, w jakie miejsce w trójeczce je wbić co by nie robić wiejskiego tuningu...

: pt paź 30, 2009 01:23
autor: MAPET
Shmatan pisze:- coś w tym stylu:
http://www.allegro.pl/ite...ologia_led.html
ale wies :(

jak juz to porzadne ledy a nie wsiowe jakies ....

: pt paź 30, 2009 07:08
autor: carrion
Kupić takie coś:
http://www.allegro.pl/item799783386_lam ... black.html

i podłączyć tak, by wszystko było zgodne z przepisami. :grin:

: pt paź 30, 2009 08:33
autor: niooniek
ja tam wolę zamiast wydawac parę stówek na światła do jazdy dziennej to jeździc normalnie na światłach jak do tej pory, i od czasu do czasu wydac te 1,5zł albo 6 zł na żarówkę :wink:

: pt paź 30, 2009 10:53
autor: Shmatan
MAPET pisze:jak juz to porzadne ledy a nie wsiowe jakies ....
Ta wiem - paski a'la audii... i później dziwić się że ludzie śmieją się że golfy to samochody pod remizy ;) takie moje zdanie - jak dzienne, to tylko okrągłe zabudowane, a jak oszczędne, to tylko led.
Eljot pisze:A przy złej pogodzie MUSIMY przełączyć na mijania.
Ta - i każdy będzie tego przestrzegał tak, jak zasad odnośnie jazdy na halogenach, prawda? nie wiesz jak wyglądają nasze drogi?

EDIT: http://www.allegro.pl/item799944502_lam ... ja_rl.html
te są troche tańsze, i mniej się diody rzucają - a montaż w mk3 i mk4 można by przeprowadzić w miejscu gdzie występują dodatkowe halogeny w kratkach - kupić same atrapy, lub też całe uszkodzone halogeny i podmienić samą lampe w środku. Troche rzeźby i będzie prawie jak oryginał

EDIT2:
carrion pisze:i podłączyć tak, by wszystko było zgodne z przepisami.
te lampy nie mają homologacji na dzienne - pasek led działa tam jako światła pozycyjne ;) no i sorry, ale za ładne to one nie są, nie wspominając że wogóle bez firmy ;)

: pt paź 30, 2009 17:35
autor: carrion
Shmatan pisze:EDIT: http://www.allegro.pl/ite...logacja_rl.html
te są troche tańsze, i mniej się diody rzucają - a montaż w mk3 i mk4 można by przeprowadzić w miejscu gdzie występują dodatkowe halogeny w kratkach - kupić same atrapy, lub też całe uszkodzone halogeny i podmienić samą lampe w środku. Troche rzeźby i będzie prawie jak oryginał
Nawet niezłe, tylko koniecznie trzeba je wbudować, bo sposób montażu na jakies uchwyty jest słaby jak diabli.
Shmatan pisze:te lampy nie mają homologacji na dzienne - pasek led działa tam jako światła pozycyjne ;) no i sorry, ale za ładne to one nie są, nie wspominając że wogóle bez firmy ;)
Wiem, kiepskie są i cena powala. Wsumie to wg mnie najtrafniej stwierdził niooniek, mówiąc, że
niooniek pisze:wolę zamiast wydawac parę stówek na światła do jazdy dziennej to jeździc normalnie na światłach jak do tej pory, i od czasu do czasu wydac te 1,5zł albo 6 zł na żarówkę :wink:

: pt paź 30, 2009 17:42
autor: Eljot
To chyba najlepsze rozwiązanie:

Cyt. carrion
EDIT: http://www.allegro.pl/item799944502_lam ... ja_rl.html
te są troche tańsze, i mniej się diody rzucają - a montaż w mk3 i mk4 można by przeprowadzić w miejscu gdzie występują dodatkowe halogeny w kratkach - kupić same atrapy, lub też całe uszkodzone halogeny i podmienić samą lampe w środku. Troche rzeźby i będzie prawie jak oryginał

Czekamy z niecierpliwością na kolejne propozycje.
:okej:

: pt paź 30, 2009 19:28
autor: Tical
Moze powtorze niektore propozycje, ale to tylko dlatego, ze i mi wydaja sie trafione :)
Osobiscie podzielam zdanie
niooniek pisze:ja tam wolę zamiast wydawac parę stówek na światła do jazdy dziennej to jeździc normalnie na światłach jak do tej pory, i od czasu do czasu wydac te 1,5zł albo 6 zł na żarówkę :wink:
,
to po 1., a po 2. to jesli juz pakowac sobie do auta swiatla dzienne to tylko i wylacznie firmowki z homologacja.
LEDy sa fajne, oszczedne, dobrze widoczne, moje propozycje
- Światła dzienne HELLA Germany - technologia LED - tylko ta cena :(
- Światła dzienne HELLA Germany - PŁASKIE - LED - ach ta cena :( i ksztalt taki ... hmmm...chyba ladniejsze bylyby okragle..
- ŚWIATŁA DO JAZDY DZIENNEJ HELLA (DZIENNE) - w sumie na zarowce nie wyglada zle :) Tylko ksztalt tez jak wyzej..
- Hella - światła dzienne 12V NOWE! - ladny klasyczny wyglad i cena do zaakceptowania :)

Tyle ode mnie :pub:

Re: Bez świateł mijania?!

: pt paź 30, 2009 20:23
autor: Orcio
To jednak nie wszystkie wymogi. Światła do jazdy dziennej powinny się włączać automatycznie po przekręceniu kluczyka (włączeniu zapłonu), ale powinny się również automatycznie wyłączać po włączeniu świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych. Ustawodawca mówi również wprost, że przednie, boczne (o ile są) i tylne światła pozycyjne oraz obrysowe, a także oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie musi się włączać podczas jazdy na światłach dziennych.

Znacie jakis sposob zeby to zrobic w MK4?

: pt paź 30, 2009 21:05
autor: mr.mark
Orcio pisze:Znacie jakis sposob zeby to zrobic w MK4?
Jak kupisz zestaw swiatel dziennych np. helli to w komplecie masz przekaznik ktury jest za wszystko odpowiedzialny kiedy maja sie dzienne swiecic a kiedy gasnac itd.
Ja juz prawie od 1,5 roku mam dzienne helli dedykowane do mkIV i sobie chwale. A zawsze jak sie patrzy z daleka na przód to ładnie po oczach swieca :helm:

: pt paź 30, 2009 21:30
autor: Shmatan
Orcio pisze:Znacie jakis sposob zeby to zrobic w MK4?
A więc tak - podajesz na lampy stały minus (mase), a plus puszczasz przez rozwierny (rozwierający? nie jestem pewien jak się to nazywa) przekaźnik pod plus po stacyjce. Do przekaźnika sygnał sterujący wpinasz plus ze świateł mijania i stałą mase.

na wyłączonym kluczyku jest masa i nic, więc nie świeci
na włączonym kluczyku i wyłączonych mijania jest masa i plus więc świeci
na włączonym kluczyku i włączonych mijania jest masa i nic więc nie świeci


Aczkolwiek większość lamp ma przekaźnik wbudowany